פני דרדפול - פרק 4: חזרה העירה

טלוויזיה
פני דרדפול חוזרת לייצג מספר סיפורי אימה וגם מספר גיבורים ראשיים ולא אחת בלבד. העלילה מחזירה את האורבני ומעלימה אחורה את הכפרי. וונסה אייבס קצת פחות, כל השאר קצת יותר.

פני דרדפול - פרק 4: חזרה העירה
פני דרדפול - פרק 4: חזרה העירה

העלילה שבה מן הכפר, אל עבר הכפור הלונדוני. וונסה אייבס כבר לא לבד והעלילה ממשיכה את הפלאש בק הארוך של הפרק שעבר. חבורתו של סר מלקולם בולעת בשקיקה את סיפורי האימה של מיס אייבס ומבינה שלוציפר, בכבודו ובעצמו ודרך שליחים מנסה לצוד את הגברת הנאווה. מיסטר לייל, להזכירכם, השתול של מיס פול, מפזר פירורים לחבורה הלא כל כך צוהלת וממתין שיעשו את החיבור האיטי והמפרך בדרך להבין את התעלומה.
שליחת השטן אורבת מעבר לפינה, בין לבין ועוד תשוב במגוון צורות ובגדים במהלך הפרק.


(סבבה, מפולס. תתלה את המדף. צילום: מתוך "פני דרדפול")

בצד אחר של העיר חוקרי המשטרה מנסים להבין מה הלך ברכבת ולשם כך מתשאלים את מיסטר רופר, הניצול האחרון מהפונדק. כמובן שכמו השוטרים כיום, גם פעם היה שוטר טוב ורע, פה יש רק רע. מישהו זוכר שג'ון קלייר, יציר כפיו של פרנקנשטיין התקבל לעבודה קריפית בתור חונט גופות במוזיאון שעווה מצמרר? בוודאי שלא. אבל אם במקרה שכחתם, אז בעלי מוזיאון השעווה מדברים עסקים ואת ניצול פניו הכעורות של העובד החדש שלהם, כל זאת בזמן שג'ון קלייר עצמו טוחן עבודה וטוחן צעירות למטה, במרתף.

ההפתעה של הפרק, היא שהוא נותר כמעט אילם אל מול מופע הקידוחים של בתם של מפעילי המקום, אשר מפליאה בדיבורים חסרי שחר ותכלית. היא מותירה את קלייר כנער צעיר ומצולק אל מול נערה מביכה בפגישה עיוורת, כאשר הצד הנשי הוא אכן עיוור, אבל שוב מסתבר שבמצבי עיוורון שאר החושים מתחדדים, במקרה הזה, חוש הדיבור.


(מה אתה אומר? מתאים לי חיוך?. צילום: מתוך "פני דרדפול")

קלייר והעלילה שלו עם לילי/ברונה לא מצטלבת כל כך, עובדה המותירה את דוקטור פרנקנשטיין, בתול בן 35, לצאת למסע שופינג סוער ראשון בחייו בעבור לילי. המסע מתאפשר בעזרתה האדיבה של מיס אייבס, אשר מתלווה לדוקטור פרנקנשטיין ומסייעת בבחירת בגדים עבור לילי ועוזרת לרופא הביישן בחוויית השופינג ראשונה בחייו, שתהיה מביכה ככל האפשר.

מיסטר צ׳נדלר חוזר בכל הכוח מהקפאה עלילתית, היישר לזרועותיה של אחת מאחיות השטן החמקמקות. הוא מציל אותה, כביכול, מדריסה מבורכת של סוס ועובר לבית קפה לישיבה ולשיחה צפופה, שם הוא חושף אותה בתור שקרנית, אבל לא מגלה את זהותה האמיתית, אלא בטוח שהיא נשלחה על ידי אביו, לחילות מלונדון והשבה הביתה, לאמריקה.


(תטפח על הגב, בלעתי חרק. צילום: מתוך "פני דרדפול")

חזרנו ליפיוף של הסדרה, דוריאן גריי, אשר לא יכול לבלבל את צופיו בנטיותיו המיניות יותר ממה שההיסטוריה שלו רימזה עד כה. הוא והקוקסינל מסתובבים ברחבי העיר, נכנסים ופוצחים במשחק טניס שולחן סוער ומקנחים בנשיקה רטובה, אשר מותירה את שלל הטניסאים השולחניים אובדי עצות ומחוסרי תגובה.

לאחר תום מסע הקניות של מיס אייבס עם הדוקטור הבתולי, לילי מתנסה בבגד עם מחוך שקנה לה "בן דודה", בקושי נושמת, אך מנסה לרצות את הדודן האהוב. מעלים חששות בנוגע לילדים עתידיים. היחסים מתחממים בין השניים ומעניין לראות את המשך ההתכתבות העלילתית במשולש המתים החיים עם יוצרם.


(בא לך טניס שולחן?. צילום: מתוך "פני דרדפול")

לבסוף ובאופן כה מייצג, המכשפות תוקפות את מיס אייבס וחבריה עד לרגע המכונן והכמעט טקסי וקבוע מדי פרק בעונה השנייה, כאשר מיס אייבס משתמשת בפעם המי יודע כמה, בכוחותיה העל טבעיים והשפה הלטינית ומעוררת הפלצות על מנת להרחיק אותן בכישוף עסיסי. קשה לומר שהעונה מתרוממת, אך עם זאת הרמה הגבוהה בכל האלמנטים שאינם עלילתיים נותרת בעינה. מוזיקה נהדרת, משחק עילאי ובימוי מהודק. אין הפתעות וכמעט חצי עונה מאחורה, בהתקדמות איטית וזהירה. ממתינים לפרק הבא.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על פני דרדפול - פרק 4: חזרה העירה
סרטים בקולנוע