"פני דרדפול": פרק 2 - פני צלקת

טלוויזיה
המצולק הראשי מעביר הילוך בשתי חזיתות עם נשות הסדרה, וכל נפגעי אותם הנשים מחפשים מזור בעלילות צידיות ומשניות. הדרכים הפתלתלות עומדות להיפגש במסלול התנגשות חזיתי ולצופים נותר לספור את הדקות עד אז.

"פני דרדפול": פרק 2 - פני צלקת
"פני דרדפול": פרק 2 - פני צלקת

מקבץ האימה המסוגננת משרך את דרכו אל עבר הפרק השני, עם המון דיאלוגים מתישים וקצת התקדמות עלילתית, הפעם התקיפות המפלצתיות ממוקדות יותר והשיחות הולכות ומתארכות. מיס וונסה אייבס, אשר עוברת לילה מהגיהנום (תרתי משמע), מוצאת את עצמה מתנחמת בזרעותיו המחבקות של האב החצי מאמץ, סר מלקולם, אשר מציע לה מזור ופיתרון להרגעת הראש והנפש. הוא מתנדב בבית תמחוי ומסווה את פניו עם מסכה, שהשתכללה עם השנים בעיקר באיזורים האסאייתיים של העולם, אשר נועדה להגן מפני מגפת הכולרה המשתוללת בחוץ.


(שחרר, אכלת לי את הראש)

כאשר מיס אייבס נותרת בודדה, היא פוגשת ביצור, יציר כפיו של פרנקשטיין ונאלצת להיגרר איתו לשיחה, במסגרתה הוא מוכיח שלא כל קבצן הוא בור ועם הספר, אלא להפך; כל אדם הוא עולם ומלואו והוא דואג להסביר לה בצורה הכי פיוטית וכמעט מרדימה. אפרופו הייצור אשר בימים אלו מתהדר בשם ג'ון קלייר, הוא מקבל את שותפתו החדשה בהדרגה ומי שהייתה ברונה, עד לא מזמן והייתה בעלת נימוסין של חיית רחוב, עגה של פועל זבל, מבטא חריף וקלוקל ומחלה סופנית הופכת ל-לילי, סוג של בת אצולה עם מבטא בריטי מצוחצח וריאות נקיות ותפורות היטב.

ברונה/לילי, אשר מיועדת לייצור, להיות בת לוויתו, דווקא אז מגלה עניין ביוצרה וגם הוא מגלה עניין מצידו השני של המתרס, אך עוטף את עצמו בשכבת הגנה של בן דוד, אשר עזר להקימה מן המתים עבור ארוסה הכעור עם הנטיות להתפייט גם על צעידה לכיוון המחראה המקומית. מטריד למדי, שהדבר הראשון שהייצור/ג'ון קלייר רוצה להכניס בבת ליוויתו הוא שפה גבוהה ודקלום פואמות, אבל כנראה שזה מה שקורה שמרבית הגוף מתחדש בתהליכים איטיים.


(הם כבר מזמן לא)

בצדדים אחרים של לונדון נתפס לו דוריאן גריי, בעל היופי הייחודי על ידי אשה מפולפלת, בעת ישיבה במסעדה והמפגש הבא ביניהם יסמן שוב את תאוותו המינית המוגברת לכל מי שהוא רק יכול לשים עליו את שלל איבריו, התמונה הסופית מגלה לנו ייצור כלאיים, העובד בבורדל מקומי; בעל ראש אישה ושאר החלקים של גבר. מטריד, מעורר תהיות, אבל לא תופס את הצופים הקבועים עם המכנסיים למטה, מכיוון שדוריאן גריי, שבור הלב מהמרחק האינטימי ממיס אייבס, כבר הוכיח לא פעם, שנאמנות היא לא הצד החזק שלו וגם לא הברירה בין המינים, וכאן גבירותיי ורבותיי קבור הכלבלב.

שבים לסר מלקולם אשר מגלה חולשות לצעירות ממיס אייבס, כאשר מאדאם קלי (אשר במקרה או לא, גם נקראת מאדאם פול - זכר לסדרה השנייה בה היא מככבת) מפתה אותו, בדרכה הבטוחה אל עבר מגע קטן של רשע לכיוונה של מיס אייבס הפגיעה. הנשים המפלצתיות אשר בשליטת המאדאם מטילות אימתן על זוג ותינוק בתחנת הרכבת וכולנו כבר מבינים את הכיוון הפגאני, אליו מתקדם הפרק, כאשר שלל ה"ברכות" בלטינית או שפת השטן נזרקות אל חלל האוויר ההולך ומתרוקן לאיטו מכל סימן לאוויר צח ונקי.


(איזה כתפיים רחבות יש לך, מיסטר צ'נדלר)

לבסוף, החלק הבידורי של העלילה מפגיש את מיסטר צ'נדלר המבולבל (גם מינית, כנראה) עם מיסטר לייל, שקשה שלא לחשוד בנטיותיו המיניות. הם חודרים למקום עבודתו של לייל, שעוד יתגלה בהמשך כסוג של סוכן כפול ומפלפלים את האווירה הקודרת עם קצת הומור פשוט, אך חד כתער בשיתוף פעולה חביב. כצפוי לכל צופי הסדרה, ההתקדמות איטית ובטיפות, אך מעשירה ומעמיסה את כל אחת מהדמויות בקווי עלילה ההולכים ומתבהרים ונראה לפי הקדימון של הפרק הבא, שהקפיצה וההתחממות העלילתית תיקח חלק ממש בקרוב, כך שיש למה לצפות.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "פני דרדפול": פרק 2 - פני צלקת
סרטים בקולנוע