"משחקי הכס": האם היה שווה את ההמתנה?

טלוויזיה
משחקי הכס חוזר אחרי פגרה מאוד ארוכה, אבל עם כל הגעגועים וכבוד שיש לנו לסדרה המדהימה הזו, קצת השתעממנו. אבל אל דאגה, מובטחת עונה מרתקת בהחלט, וזוהי רק ההתחלה. אז מה שלום חברינו האהובים בווסטרוס?

"משחקי הכס": האם היה שווה את ההמתנה?
"משחקי הכס": האם היה שווה את ההמתנה?

חיכינו וחיכינו וסוף סוף זה הגיע. אחרי המתנה ארוכה, הפרק הראשון של העונה החמישית של ״משחקי הכס״ שודר, ושוב נשמעה אנחה של אכזבה בקהל. כן, זה נכון, לא קרה יותר מידי בפרק הזה. אבל בואו לא נשכח שזהו רק הפרק הראשון מתוך עונה שלמה, ואני בטוחה שלא נתאכזב לעוד הרבה זמן. כמו תמיד, גם הפעם הפרק הראשון הראה לנו תמונות מצב של כמה מהדמויות האהובות עלינו, ונצטרך לחכות עוד לשבוע כדי לדעת את גורלם של הדמויות הרבות אשר לא הופיעו בפרק זה. זהירות, ספויילרים לפניכם!

אבל מה עם אלו שכן? אז יש לנו את סרסיי לאניסטר, המלכה המרושעת מכולם, שנזכרת בתקרית מילדותה עם מכשפה אשר גילתה לה את עתידה. ואני שואלת, איפה כל 20 הילדים של המלך? בכל מקרה, כל מה שהיא רוצה זה לראות את אחיה הגמד משופד על מקל, אם אפשר בלי ראש אז בכלל. המלך הגדול מכולם, ואביה, טאייווין לאניסטר, נהרג בידיו של בנו, טיריון לאניסטר וכרגע כולם עסוקים מידי בלהתאבל בשביל לצאת ולחפש את הרוצח. מה שנותן לטיריון קצת מרחב נשימה. הוא נסע מרחקים ארוכים בתוך קופסא, רק כדי לחרבן ולדחוף את הקקי שלו דרך חורים קטנים וצרים. פשוט נוראי. הוא חובר לאנשים הנחושים לראות את חאליסי יושבת על כיסא הברזל, ואני איתם. הם יוצאים למסע לפגוש אותה, ואני מאוד מתרגשת מהמפגש הזה, בין לאניסטר לטארגריאן. סוף סוף.

ואם כבר מדברים על חאליסי, או דאינריז טארגאריין האהובה, היא מתגוררת כרגע בתוך פירמידה ענקית ומפוארת, עם מאהב סקסי ביותר, פחות דרקון אחד. נראה שהיא לא מצליחה להשתלט על ילדיה יורקי האש, אבל אני סומכת עליה שתלמד בדרך שלה איך לתקשר איתם ולנצל אותם לטובתה, בדרכה אל הכס. היא תמיד דואגת לאנשיה, ואני מאמינה בה ובעובדה שהיא תביא עידן חדש וטוב יותר לווסטרוס. כל מה שנותר הוא לראות אילו אויבים מתכוונים לעמוד בדרכה בעונה הזו. ולקוות שהדרקון הסורר יחזור הביתה לפני שיעשה יותר מידי נזק.


(עוד דרקון ודי, צילום: יח"צ)

בריאן ופודריק ממשיכים לחפש אחר סאנסה סטארק, לאחר שאריה סטארק לא רצתה את עזרתם. מה יהיה עם הבנות האלו, הן לא לומדות אף פעם? בזמן שהם מחפשים אחריה, היא בכלל עוברת לידם בלי שהם שמים לב, בתוך כרכרה יחד עם ליטלפינגר. הוא טוען שהם נוסעים לארץ רחוקה משם, ואני רק יכולה לקוות שגם הם מתכוונים לחבור לדיאנריס.

המצב בחומה הצפונית לא מדהים בכלל והחורף קרוב. סטאניס משתלט שם על העניינים יפה מאוד, אבל אני תוהה למה האנשים ממעבר לחומה לא מוכנים לעזור לסטאניס להילחם באויביו, הרי סך הכל יש להם מטרה משותפת והיא לשרוד את החורף, ולהילחם במפלצות המגיעות מהצפון הרחוק. לא חבל? ג'ון סנואו הממזר, מוסרי מתמיד, הוא בתכלס תקוותם האחרונה של אנשי הצפון. אני מקווה שאולי סוף סוף בעונה הזו הוא יצמיח זוג ביצים ויעמוד מול גורלו - למלוך על הצפון. אבל נראה, נדמה שהוא לא ממש בפוקוס עדיין אז ניתן לו עוד קצת זמן.


(עד מתי תבוא הגאולה ג'ון סנואו?, צילום: יח"צ)

כמו שאמרתי, לא קרה יותר מידי בפרק הראשון, אבל אני יכולה רק לתאר לעצמי שבהמשך מחכות לנו הפתעות רבות, רציחות, סקס אלים וראשים ערופים. אולי אפילו נצטרך להיפרד מדמות ראשית אהובה, כמו שקורה בכל עונה. אני בכל אופן שמחה מאוד על כך שהסדרה הזו חזרה לחיי, ומחכה בקוצר רוח למה שיוצרי הסדרה הכינו לנו הפעם. אני בטוחה שלא נתאכזב ושההמתנה הארוכה בסוף תוכיח את עצמה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס": האם היה שווה את ההמתנה?
סרטים בקולנוע