אהבתם סרטים בתלת מימד?, הכירו את "4DX"

טכנולוגיה
יס פלאנט ראשון לציון מציע לקהל הצופים מגוון רחב של אולמות קולנוע כולל את החוויה הקולנועית בארבעה מימדים - אולם ה 4DX הראשון בישראל.

אהבתם סרטים בתלת מימד?, הכירו את "4DX"
אהבתם סרטים בתלת מימד?, הכירו את "4DX"

אולם ה 4DX מציג לראשונה בישראל את שוברי הקופות הגדולים בארבעה מימדים עם מימד נוסף של חישה. זהו צעד נוסף בהעצמת החוויה הקולנועית עד כדי כך שהצופה מרגיש ממש את הסרט!. אולם ה 4DX מצויד בכסאות זזים בסנכרון מושלם עם העלילה בסרט על המסך, ובנוסף, להעצמת החוויה, אפקטים מיוחדים באולם של רוח, מים, תאורה, וריח שולחים את הצופה למסע חד פעמי יחד עם גיבור הסרט.

כיסאות כבר אמרנו?
הכיסאות שפותחו לטכנולוגית ה 4DX מצויידות במספר מנועים קטנים יחסית אבל די חזקים שיכולים להניע גוף במשקל של עד 120 קילוגרם, לייצר רוח מטורפת ואף רוח לילית עדינה, להביא ריחות מכל הסוגים כגון עשן שריפה ואפילו ריחות של מאכלים ומשקאות כמו קפה חם, בנוסף הכיסאות מסוגלות להביא לטיפטוף מים על פניי הצופה במקרה והסרט בזמן שיורד גשם בחוץ. בנוסף האולם עצמו מצויד באפקטים מדהימים כגון ערפל שנוצר ע"י מתקנים מיוחדים, ואף פנסים כדוגמת פלאש לצורכי ברקים ורעמים מהשמיים, ישר אל הצופה.



חברת CJ 4DPLEX
טכנולוגית ה 4DX פותחה ע"י חברה בשם CJ 4DPLEX, הטכנולוגיה איננה חדשה והיא כבר פותחה בשנת 2009 והושקה לראשונה בדרום קוריאה בדצמבר 2011, לאחר מכן החברה המשיכה בפעילותה והשיקה בשיתוף עם מפעילות בתי קולנוע נוספות אולמות דומים ברחבי העולם כגון מקסיקו, תאילנד וסין. כרגע ניתן למצוא רק 29 אולמות בטכנולוגיה הזו ברחבי העולם (חוץ מאלה שבראשל"צ) ועד 2016 מתוכננים עוד 1,500 אולמות דומים בערים מרכזיות בעולם כולו. בחברת CJ 4DPLEX מתכננים תוכניות על 5D ואפילו 6D שבעתיד הלא רחוק יפותחו על ידי החברה.

הקרנה ראשונה בטכנולוגית ה 4DX בישראל
הסרט הראשון שכבר מככב ביס פלאנט שבראשל"צ בטכנולוגית ה 4DX הוא לא אחר מאשר ספיידרמן המופלא. לפני שאתם הולכים לקולנוע או קונים כרטיסים לסרט בטכנולוגית ה 4DX יש לדעת כי הצפייה בסרטים בטכנולוגיית ה 4DX אינה מותרת לנשים בהריון, ילדים מתחת לגיל 4 או מי שגובהו נמוך מ 100 ס"מ, חולי אפילפסיה, אנשים בעלי לחץ דם גבוה, אנשים עם בעיות לב ו/או בעיות גב וכן כל מצב רפואי חמור אחר. ילדים בגילאי 4-7 רשאים להיכנס לאולם בליווי מבוגר בלבד. המשקל המקסימאלי לכיסאות באולם 4DX הוא 120 ק"ג.

קישורים רלוונטים:
בית הקולנוע יס פלאנט ראשל"צ 4DX בסרטים:
http://www.sratim.co.il/viewmov ietheater.php?id=61
"ספיידרמן המופלא" בסרטים:
http://www.sratim.co.il/view.ph p?id=191967
אתר החברה CJ 4DPLEX:
http://www.cj4dx.com
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על אהבתם סרטים בתלת מימד?, הכירו את "4DX"
סרטים בקולנוע