"ענבי זעם" חוזר עם סטיבן שפילברג

קולנוע
סטיבן שפילברג שלאחרונה זכה לשבחים רבים על הפקת סדרת המדע הבדיוני החדשה "בתוך הבועה", על-פי דיווחי "הדדליין" חתם להפיק את הגרסה המחודשת ללהיט הקלאסי משנות ה-40 "ענבי זעם".

"ענבי זעם" חוזר עם סטיבן שפילברג
"ענבי זעם" חוזר עם סטיבן שפילברג

העיבוד הקולנועי של ג'ון פורד אשר מבוסס על רב המכר של ג'ון סטיינבק "ענבי זעם", הוא ללא ספק אחד מסרטי הדרמה הקלאסיים הטובים בכל הזמנים. לאחר שהסרט הוקרן בבכורתו אי שם ב-1940, הוא זכה בשני פרסי אקדמיה ואף זיכה את הבמאי בפרס הבמאי הטוב ביותר וגם את השחקנית ג'יין דארוול שקיבלה את הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר. כיום הסרט מדורג במקום ה-21 מתוך 100 הסרטים הטובים אשר דורגו על-ידי מכון הסרטים האמריקאי. ועם זאת, קשה לדמיין שכיום יש מפיק המסוגל להשתמש בחומר המקורי כדי ליצור משהו המתקרב לאותה רמת ההצלחה, אך הדבר לא מונע זאת מסטיבן שפילברג.

על-פי דיווחי "הדדליין". סטיבן שפילברג ואולפני דרימוורקס במגעים עם הסופר ג'ון סטיינבק על-מנת לרכוש את זכויות ההפקה של הסרט "ענבי זעם" אשר כיום הפך לאחד הנושאים החמים בהוליווד, שפילברג, שהתמודד על תפקיד המפיק אל מול רוברט רדפורד הנפלא ועם המפיק דיוויד קנדי ("צללים אפלים"), הצליח לשכנע את האולפנים שהוא הבחירה הנכונה ביותר להפקת הסרט. יש לציין כי בתחילה היו דיווחים מוקדמים שהבמאי המהולל סטיבן שפילברג יפיק את "ענבי זעם", ואולפני דרימוורקס הצהירו השבוע כי כעת הוא חלק אינטגרלי בפרויקט.



"ענבי זעם" הינו רב המכר הגדול של ג'ון סטיינבק, שלראשונה יצא לאור לפני כ-74 שנה, ומעבר לכל הסוגיות הרלוונטיות המוצגות בו, כדוגמת הקשר המפוקפק בין הון לשלטון, הקריאה בו מעצימה את החוויה הספרותית של הקורא. בנוסף, ג'ון סטיינבק הוא גם חתן פרס נובל לספרות אשר ספרו נחשב לרב המכר האמריקאי הנקרא ביותר במאה ה-21. שאגב גם תורגם מחדש על-ידי גרשון גירון בשנת 2011.

הסרט "ענבי זעם" מתרחש בתקופת השפל הגדולה בארצות הברית של שנות ה-30 שהיתה נתונה למשבר כלכלי קשה, העלילה כאמור מתמקדת משפחת ג'ואד, משפחה של אריסים עניים אשר נאלצו לעזוב את אוקלהומה בשל תנאי המחייה הקשים. המשפחה, בראשותו של טום ג'ואד (בגילומו של הנרי פונדה) מחליטה לעבור לקליפורניה - "הארץ המובטחת", אך גודל הציפייה כגודל האכזבה, המסע אל ארץ החופש והאפשרויות הופכת לסיוט אשר מעמיד את בני המשפחה במבחן כוח הרצון הפיזי.

ככל הנראה העיבוד המחודש ל"ענבי זעם" יגיע לאקרנים בשנה הבאה כיוון שסטיבן שפילברג לאחרונה חתם על בימוי הסרט "צלף אמריקאי" המבוסס על ספרו של כריס קייל אשר מתאר את זיכרונותיו כצלף בצבא ארה"ב ששבר את שיאי הצבא האמריקאי בחיסול חיילי האויב. שכמו כן, קייל חיסל כ-160 חיילי אויב בכל ארבע שנות שירותיו בעירק. מי שיגלם את הצלף הוא לא אחר מאשר שחקן הקולנוע בראדלי קופר ("הנגאובר 3: חוזרים לווגאס"). הסרט כאמור עתיד להגיע אל בתי הקולנוע ב-2015.

אז מה אתם אומרים? עוד טעות של הוליווד או שמתאים לכם חידוש מרענן של הקלאסיקה אשר בימים אלו עושה הרבה רעש בתעשייה?
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ענבי זעם" חוזר עם סטיבן שפילברג
סרטים בקולנוע