"איש הפלדה" יעבור את רף המיליארד?

קולנוע
למה אולפני האחים וורנר תולים כל כך הרבה צפיות ב"איש הפלדה"? האם גריפת מיליארד הדולר המצופה תהווה התחלה של טרילוגייה מצליחה? והאם סוף סוף תצא לדרך הפקת "ליגת הצדק"? כל התשובות בפנים.

"איש הפלדה" יעבור את רף המיליארד?
"איש הפלדה" יעבור את רף המיליארד?

במידה ונשארתם אדישים ואינכם מודעים לכך שהסרט הגדול של השנה, "איש הפלדה", יוצא לאקרנים בעוד פחות משבוע, האחים וורנר עורכים מסעות קידום בקנה מידה ענק לסרט אשר נחשב לגדול ביותר מאז שהפיקו את הסרט האחרון בסדרת "הארי פוטר" אשר היה לסיום כה מצליח שהתבטא בהצלחה הגורפת של הביקורות וכך גם בקופות. הפעם, עושה הרושם שהאחים וורנר הלכו על כל הקופה, תרתי משמע.

לאחר האתחול המוצלח של באטמן ויצירת טרילוגיית "האביר האפל" מאת כריסטופר נולאן, שהיה לאחד הסרטים המוצלחים ביותר של DC קומיקס, הנה מגיע גם האתחול של סופרמן, המהווה פתח להפקה אפשרית של הסרט "ליגת הצדק" וכמו גם לטרילוגיה חדשה שתיקח בעצימת עיניים את הטרילוגיה של נולאן הנערץ. כמו כן, הדיבורים אותו "איש הפלדה" התחזקו לאחר הפקת סרטם "הנוקמים" אשר יצא בשנה שעברה והיה לאחד משוברי הקופות הגדולים של הקיץ.

עבור האחים וורנר "איש הפלדה" צפוי להכריע באשר לגורל הסרט "ליגת הצדק", שכמו גם פרוייקטים אחרים של DC קומיקס, המתחרה העיקרי של מארוול. אז כמה השקיעו האחים וורנר ב"איש הפלדה" אתם שואלים? אז ככה, על-פי מקורות שונים תקציב הפקת הסרט נאמד בכ-225 מיליוני דולרים, לרבות 150 מיליוני דולרים אשר הוקדשו לפרסומות שונות ומשעשעות וכמובן בשיווק העצום שעשו לסרט, מה שמביא את התקציב הכולל לסכום אסטרונומי של 375 מיליוני דולרים, מרשים ביותר כמה משקיעים על האגדה הקלאסית שעליה גדלנו. עם זאת, לצורך השוואה, תקציב הסרט "סופרמן חוזר" מ-2006 הגיע ל-270 מיליוני דולרים שהביאו להכנסות בסך 391 מיליוני דולרים בלבד חרף ההתרסקות בביקורות. כך, שמאוד ניתן להבין מדוע האחים וורנר תולים כל כך הרבה תקוות באפשרות ההצלחה הביקורתית (ויותר קופתית) של הפקת הסרט ההמשך לקראת המגעים לתחילת העבודה הכה קשה על הסרט המאגד את כל הגיבורים האהובים ב"ליגת הצדק".

במרחק נגיעה



עבור "איש הפלדה" האחים וורנר מקווים להכפיל את כמות ההכנסות בהשוואה לשוברי הקופות של מארוול: "איירון מן 3", שעבר מזמן את רף המיליארד, ו-"הנוקמים" שאף הוא חצה את רף המיליארד בעוד שאולפני האחים וורנר הרוויחו מ"האביר האפל" (2008) מיליארד דולר ומ"הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2", שהיווה להצלחה מסחרית עבור האחים וורנר, שלשלו לכיסם כ-1.3 מיליארד דולר.

מצד אחד יש לזכור כי הסרט "באטמן מתחיל" שהפך להצלחה גדולה ולחוג מעריצים המוני, הכניס בסך הכל 374 מיליוני דולרים מרחבי העולם, ורק הסרט השני וגם השלישי בסדרה הצליחו להכניס למעלה ממיליארד דולרים, ולכן, זו אחת הסיבות שאולפני האחים וורנר שפכו ים כסף לצורך מאמצי שיווק הסרט "איש הפלדה" כחלק מהפקתו של כריסטופר נולאן, במאי טרילוגיית "האביר האפל", כצעד למשוך את מעריצי הדמות האלמותית במטרה לבוא ולצפות באתחול הריאליסטי שעשו זאק סניידר וכריסטופר נולאן לסופרמן. ובנתיים נראה שהמאמצים מניבים פירות כשהבלוגוספירה מסרבת לשכוך עם הודעות מעריצי כריסטופר נולאן וסופרמן כי אינם מסוגלים להמתין לצאתו לאקרנים של הסרט המדובר.

"איש הפלדה" - הטריילר הסופי:



מצד שני, האחים וורנר נזהרו מאוד שלא לחזור על השגיאות שבוצעו עם הפקת "סופרמן חוזר" של בריאן סינגר, שהכיל הרבה מאוד רגשות, אך מעט מאוד אקשן והפעם מבטיחים האחים וורנר, כי לא חסכו בסצנות האקשן של "איש הפלדה", גם לקראת יצירת היקום עבור ההפקה האפשרית של "ליגת הצדק".

הנרי קאוויל, כ"איש הפלדה":



מפיקי האחים וורנר הודו כי התוכנית לייצר ייקום אשר יאפשר להצמיח חידוש לדמויות אחרות של DC קומיקס, בעוד שטרילוגיית באטמן של כריסטופר נולאן היוותה את הסיפתח. נראה שהאחים וורנר מקווים ליצור את הסרט "איש הפלדה 2" בארבעת השנים הקרובות, תלוי כמובן בהצלחתו של סרט ההמשך של "איש הפלדה", כך שלדברי האחים וורנר הפקת "ליגת הצדק" תצא לדרך רק לאחר ש"איש הפלדה" יצליח לגרוף למעלה ממיליארד דולר וגם אז רק לאחר הפקת סרט ההמשך של "איש הפלדה". אז מה אתם אומרים, קיבלתם סיבה מספיק טובה כדי ללכת להקרנת הבכורה?
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "איש הפלדה" יעבור את רף המיליארד?
סרטים בקולנוע