הסרט הרוסי הראשון בטכנולוגיית IMAX

קולנוע
הסרט הרוסי "סטלינגרד" בבימויו של הבמאי פיודור בונדארצ'וק צפוי לצאת לאקרנים באוקטובר 2013 והוא הסרט הראשון שצולם בטכנולוגיית IMAX וגם בתלת מימד.

הסרט הרוסי הראשון בטכנולוגיית IMAX
הסרט הרוסי הראשון בטכנולוגיית IMAX

הסרט "סטלינגרד" נחשב לאחד היקרים בתולדות הקולנוע הרוסי עם תקציב של 30 מיליון דולר ובו ומככבים זה לצד זה שחקנים רוסיים וגרמניים, כדוגמת פיוטר פיודורוב, סרגיי גרמאש, אולג טילקין, אוגוסט דיל, תומאס קרצ'מן ואחרים.

הסרט מגולל את קורותיהם של ארבעה אנשים: תושב העיר סטלינגרד, חייל סובייטי, חייל גרמני ונערה, כשכולם כלואים באותו בניין, בעיצומו של קרב סטלינגרד, בעת תבוסתו הראשונה של הצבא הנאצי, בפברואר 1943, בתקופת מלחמת העולם השנייה.

הסרט נעשה בסיוע חברת ההפקות Sony Pictures, האחראית גם על ההפצה הבינלאומית של הסרט. בעשור האחרון רוסיה הפכה לשוק גדול ומפתח של קולנוע וסרטי קולנוע עתירי-תקציב רבים נעשים בה בתקופה האחרונה, ועקב פתיחתם של 22 אולמי קולנוע בפורמט IMAX ברוסיה, הפכה המדינה לשוק גדול של הכנסות עבור סרטים מסוג זה.

מתוך 30 מיליון הדולר, הסרט זכה לתקצוב ממשלתי של כ-10 מיליון דולר אשר ניתנו באמצעות קרן הקולנוע הלאומית. צילומי הסרט החלו ב-2011 ובמהלכו נטלו חלק 900 ניצבים לצורך צילום 2 קרבות. הצילומים הסתיימו לבסוף ביולי 2012. בעבר הבמאי פיודור בונדארצ'וק והשחקן תומאס קרצ'מן כבר צילמו יחד סרט בשם "סטלינגרד", ב-1989, בבימויו של יורי אוזרוב הרוסי.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הסרט הרוסי הראשון בטכנולוגיית IMAX
סרטים בקולנוע