"הבוזגלוס 4": בטיפול

טלוויזיה
העונה הרביעית התחילה עם קורונה ונגמרה בשיחת זום קורונאית טיפוסית, אבל יותר מהכל הייתה מזוהה עם הדרמה הבלתי פוסקת וה"טלטלות" שעברו כל חברי המשפחה המורחבת והמורכבת. כבר מתגעגעים? לכו לראות את אסי ב"הישרדות".

"הבוזגלוס 4": בטיפול
"הבוזגלוס 4": בטיפול

זה כבר הופך להיות כמעט סוג של כתם, כאשר מעלים לשיחת לאנץ' בעבודה את העובדה שאתם צופי "הבוזגלוס" ואפילו נשמעים מתלהבים.מהר מאוד, השיחה הזו תהפוך אתכם לקורבן לספיגת עלבונות וכמובן שאנשים יתחילו לחשב מסלול מחדש בנוגע ליחסים איתכם, אבל אתם ממשיכים לצפות בסדרת הריאליטי-טראש הישראלית הזו ותמשיכו לתהות מה בה כל כך מושך וכל כך מחליק לכם בגרון, בתור הגילטי פלז'ר האולטימטיבי שאתם יכולים למצוא על המסך היחיד, שבו אתם רשאים לצפות כרגע.

זה התחיל בעוד ליל קורונה עקר מיציאות ומכזה שסוגר אתכם בין קירות הבית. השמיכה עוד הייתה רלוונטית כיוון שאוגוסט...סליחה, מאי, היה עוד חזון רחוק מאוד והזפזופים הבלתי נגמרים בכדי למצוא עם מה להירדם נעצרו ב-VOD. וואלה? עונה חדשה של "הבוזגלוס"? מסכנים, נדפקו בגלל הקורונה, בלי השקה נוצצת ובלי אפשרויות לקדם את העונה הרביעית במספר אל מחוץ למסך הטלוויזיה. בחוץ הרחובות ריקים, בפנים ה-VOD מזמין...מאוד, רק תנסו אותנו ולא תתחרטו ו...כמו נפילה למחילת הארנב של אליסה...נשאבתם.


אחי...שים פרק אחד. לא תצטער | צילום: אוסנת רום, באדיבות yes

אם לומר את האמת, כנראה שכולנו חטאנו וראינו פה פרק ושם צמד פרקים מעונות קודמות והתביישנו קמעה, הפסקנו את מה שלא התחיל אפילו ולא חזרנו להתראות עם בני המשפחה (גם עם שלנו, מרוב הבושה) ונותרה רק השמחה לאיד בצד השני של המגרש, בכל הנוגע לאחים הפעילים בוזגלו. כותב שורות אלו מזוהה עמוק, עד עומקי נשמתו, עם הצד הירוק של הכדורגל ועל אף שמרבית הקהל הירוק "בירך" לא פעם ולא פעמיים את מאור במהלך המשחקים בין שתי הקבוצות ועל אף העובדה שהוא (כלומר, יעקב) החליט שלא ללבוש ירוק בעונה הנוכחית, דווקא מאור של הסדרה קפץ אל מול העיניים וריכך את ההשתלהבות היצרית של היציע.

תגידו מה שתגידו על הבוזגלוס, אבל העונה הזו הייתה טיפול אחד פסיכולוגי ארוך ומתמשך וגם מצחיק, מכל צד שצוחקים – גם עליהם, גם איתם. כולם רבו, כולם אהבו, כולם כמעט נפרדו וכמעט כל אחת ואחת מהפרסונות בסדרה התערבה לטובת רעותה, על מנת להשיב את האיזון הקוסמי על כנו וליצור סולחות בלתי פוסקות ושלום בית או שלום בתים כמעט בכל רגע נתון. כל אחד גילה על עצמו תגליות נוספות וכולנו גילינו עוד ועוד טפחים נסתרים מתחת לעור המקועקע של האחים בוזגלוס, שגם אם הם רדודים במרבית הזמן, יש בהם עדיין עומקים, רבדים נוספים, אהבה וחברות וצרור עובדות אלו תקף גם אם מטאטאים את הטקסטים המוכנים והמוזמנים שיוצרי התוכנית כפו והשחילו פנימה.


מאור, תזיז את המיקרופון לבעל הבית - לאבא יעקב | צילום: אוסנת רום, באדיבות yes

העונה הזו הבליטה בעיקר את המתבלטים המרכזיים, שהסדרה עצמה השכילה לטפח מעבר ליחסי יעקב את מאור. העלייה של אוהד בוזגלו בתור דמות מעניינת, מסקרנת ובעלת מורכבויות, שלא כוללות את יחסיו עם נשים מרובות, הפכה להיות עלייה אקספוננציאלית כמו הדבקה חולי קורונה פעילים בתחילת התקופה המסויטת, שבמסגרתה העונה הזו החלה. אוהד ופאני המשיכו בעימותי חתול ועכבר, למרות שפאני זזה במרבית העונה הצידה, בדיוק כשם שהיא הוזזה, באופן טבעי, משאר חברי המשפחה.

אוהד היה ללא ספק הדמות המעניינת שיש לסדרה להציע עד כה ובעונה הזו, העובדה הזו קיבלה סימוכין בעיקר בזכות המפגשים עם המנטור (כן, עוד אחד...) שעזר לו להצליח לראות את מה שכולם רואים בבירור במהלך כל שלבי הסדרה וגם מחוצה לה – את ההשפעות ההרסניות של אביו על כל ארבעת האחים. כן, כולל מאור. מעבר לבעיות של גמל שאינו רואה את דבשתו, שמתקיימות אצל אוהד, כמו גם אצל אחיו – אסי וכמובן אצל הפטרון של המשפחה, אוהד דווקא היה מוכן לשמוע, לנסות ולשפר ולייצר שיח בנוגע לאיך הוא רואה את עצמו ואת הסביבה שלו.


טוב, תשחררי קצת, את לוחצת | צילום: אוסנת רום, באדיבות yes

פאני הייתה, באופן משמעותי, הרבה פחות נוכחת והרבה פחות משמעותית בעונה הזו, על אף שקיבלה את ליטרת הבשר שלה בתחילת העונה וכמובן גררה את בעלה לשעבר לעימותים צודקים בנוגע למזונות והמעורבות שלו בחייה וחיי ילדיהם. היחסים בין השניים היו הרבה פחות מרתקים בעונה הזו, שהתקיימה כמעט במעמד צד אחד – הצד של אוהד, תאהבו או לא...הוא בוזגלו והוא קיבל את זמן המסך וגם אם לא שכנע את המושבעים, הוא עדיין הצליח לצאת עם ידו על העליונה.

הכוכב השני, שנסק בעיקר בחלקה השני של העונה או נכון יותר בשליש האחרון שלה, היה אסי. מרגע קבלת ההודעה על יציאה לאתגר "הישרדות", אסי הפך להיות הפנים של הסדרה וזה שמקבל זמן מסך גבוה מאוד ויותר מכל אחד אחר בסדה והעובדה הזו גם הזיזה, בעל כורחה, לקידמת הבמה גם את האישה הקטנה שהותיר אחריו למשך כמעט חודשיים וזו שקיבלה את זמן המסך שלו, בזמן שהיא מתמודדת עם שלושה ילדים וגעגועים עזים לבעלה. ואז הוא חזר.


כן, אני למעלה ואת קצת מתחת. מה יש? | צילום: אוסנת רום, באדיבות yes

מהרגע שאסי דורך חזרה ב"בוזגלוס" מהאיים של "הישרדות", הוא הופך כמעט בן פרק לדמות החשובה והמרתקת של הסדרה וזה שמדגים הפרעות פוסט טראומטיות קשות, לאחר שובו מעונת ה-VIP שרצה כעת. הוא רוצה לברוח, לטוס בלי סוף וכל הקו העלילתי של אסי, כמו המינוף ה"עסקי" שלו, נקטע עם הקורונה וסוף העונה הסדיר של הסדרה ומותיר את הצופים מסוקרנים בכל הנוגע לסובב את אסי בעונה החמישית. אבל, כאמור, למי שיחוש געגועים עזים, תמיד אפשר לעבור לריאליטי ששם ייתכן וסבל אסי מאלמנטים שונים לחלוטין או שאם ממש תתגעגעו ככה סתם, תוכלו לשלם לו סכום מופרז עבור ברכה מצולמת, שיחת וידאו או הגעה לאירוע מצומצם היטב (על פי חוקי ביבי).

מאור ומירן המשיכו להיות דומיננטיים וזוג שגורם לפרץ פרגון, שלא מצליח להישפך אל מעבר לכוס לכדי קנאה. הם באמת חמודים ומירן ממשיכה לגלם את תפקיד הקלולס המתקתק שהיא גילמה עד כה, בשלושת העונות שלפני כן וממשיכה להיות הרעיה הקטנה והמאוד, מאוד, מאוד מושפעת ממצב רוחו של בעלה, גם אם זה נראה קיצוני מאוד לעיתים. מאור בעיקר מצליח לשפר את התדמית שלו בעיניי אוהדי הכדורגל, שעכשיו כבר יודעים בוודאות שהוא שבוי של אביו ואת אלמוג המסכן וזוגתו החביבה, נטליה, הזיזו יוצרי הסדרה למינימום חשיפה, בדיוק כמו היחס מצד אביו כלפיו, במהלך שנות קריירה משותפות לו ולאחיו הבכיר.


את קרובה, אבל נראית מרוחקת | צילום: אוסנת רום, באדיבות yes


חכי, חכי...תיכף בועטים אותנו מזמן המסך המוקצב שלנו | צילום: אוסנת רום, באדיבות yes

וכאן מגיע הפטריארך – יעקב. הגורם להכל, שכבר ספג קיטונות של בוז עקב הופעתו אצל חיים אתגר (וגם צולם במהלך העונה הנוכחית לאותו ראיון). יעקב ממשיך לחשוב שהוא חירבון שאלוהים יצק עבור עם ישראל וממשיך להתייחס לבן האלים ואווז הזהב הדועך שלו יותר מלשאר בניו. העונה של יעקב הייתה גדושה במיוחד ובמסגרתה הוא ריסק חוזה שמן (נוסף) למאור, התראיין אצל חיים אתגר, הלך לריאליטי פרטי משלו וגם נותר לבד, כאשר כל המשפחה טסה לסוצ'י...וכמובן שסיים פקטים של סיגריות, שיכלו להספיק לשנה שלמה לכל תושבי סן מרינו.

כן, זו הייתה עונה שמטפלים פסיכולוגיים היו יכולים לעשות ממנה הון עצום ובמקום זה קיבלנו את אוהד, מבצע טיפול זוגי חינמי בבית קפה, לאחיו וגיסתו. יעקב שחרר לחני חבל והיא הפכה לציירת, שעדיין מודה בפה מלא, שהיא תלויה לחלוטין ובאופן בלתי מסויג בבעלה. אסי שחרר לעצמו (המון) חבל וקיבל אישה עם התמוטטות עצבים וילד עם חרדת נטישה, אוהד ניסה לסגור לעצמו את נדנדת המין שתלה בבית וקיבל צו הוצאה לפועל מהגרושה, מאור ומירן קיבלו הפועל ת"א במקום מכבי חיפה ועל הדרך מאור גם חטף מחלת נשיקה ולבסוף, אחרון חביב - אסי קיבל מענק היעדרות בדמות ניתוח נוסף, הפעם בכתף ואישה עם הפרעות קיצוניות בנוגע למראה שלה.


יעקב! אתה מצלם סלפי את הציפורים של משומר | צילום: אוסנת רום, באדיבות yes

יעקב יורה וכולם מנקים אחריו וזה הולך שנים רבות ומזל שחלק מהבנים יכול להרשות לעצמו טיפולים פסיכולוגיים אמיתיים ולא מצולמים, על מנת לנסות ולפתור לעצמם חלק מהשריטות שאביהם חרט עם סיכה עבה. כולם נבנו בצלמו ובדמותו וגם אם חלקם מתנהגים כמו חיידק יעקב מוחלש ומומת, מרביתם גברים שאוהבים את נשותיהן (בכלליות וגם...) כנועות, צייתניות ופעילות סביב השעון וסביבם. צורם לעין ולאוזן, אבל זה מה יש ועם זה כולם מבלים בארץ ומחוצה לה.


אנחנו נניף גביעים... | צילום: אוסנת רום, באדיבות yes


אתן תשאבו את הקונפטי... | צילום: אוסנת רום, באדיבות yes

זה התחיל בשיטוט בין תחנות, בשביל למצוא משהו להירדם איתו ונמשך לשני פרקים רצופים, אשר כללו ציפייה לפרקים הבאים, אך כזו המהולה בחרטה ורגשות אשמה – זו בדיוק תמצית החוויה שככל הנראה מרביתנו חווה עם משפחת בוזגלו. עונה חמישית בצל משבר הקורונה יכולה לדכא את היצר הנהנתני שמושרש עמוק במשפחה הזו ולסרס לא מעט תכנים מתוכננים, אבל מהצד השני, כבר נוכחנו לדעת שהבוזגלוס מצטיינים גדולים ביצירת יין לבן מתקתק ממי ברז רגילים, אז...ניפגש בעונה חמש?

סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הבוזגלוס 4": בטיפול
סרטים בקולנוע