"ויק ההורס": הוויקינג המתחדש שלי

ביקורות
גרסה נוספת לסיפור הילדים, שכולל בתוכו מיתולוגיה נורדית וכמובן מוסר השכל, שגם הצעירים שבילדיכם יבינו. בסך הכל סרט ילדים חביב, להעביר איתו את הזמן

"ויק ההורס": הוויקינג המתחדש שלי
"ויק ההורס": הוויקינג המתחדש שלי

סדרת הספרים "ויקה הוויקינג", אשר נכתבו על ידי הסופר השוודי ראנר ג'ונסון, ראתה אור לראשונה בשנת 1963 ובמסגרתה סופרו עלילותיו של ויקה, בנו הצעיר של הצ'יף המזוקן ושתום העין - האלבר. ויקה, שלא כמו כל הויקינגים המזוקנים וגדולי המימדים, עוד לא הגיע לשיא התפתחותו והוא עדיין צעיר, רזה ותמים. אביו של ויקה – האלבר, לא רואה את בנו בתור יורש ראוי וזאת למרות ש-ויקה הצעיר ניחן בחושים חדים וחוכמה גדולה ובכך בעצם מבסס לעצמו יתרון על שאר הויקינגים שעיקר חוזקם בידיהם ולא בראשיהם, עטורי הקסדות.


אבא לא סופר את הילד | באדיבות פילמהאוס

אחת עשרה שנים לאחר צאת הספר הראשון וחמש שנים לאחר צאת הספר החמישי עלתה לאוויר סדרת אנימה מצוירת על פי עלילותיו של הוויקינג הצעיר. הסדרה הייתה שיתוף פעולה גרמני-אוסטרי-יפנ וסבבה סביב אותו קו עלילתי, במסגרתו ויק (קוצר שמו, על מנת לפנות לשאר הקהלים) הצעיר נחלץ ועוזר להיחלץ ממגוון מצבים סבוכים בעזרת מוחו, בעוד סביבתו בעיקר נשענת (ונכשלת) על כוחה. הסדרה עצמה קיבלה חידוש, ריענון ומתיחת פנים לפני כשבע שנים, אבל התקשתה להתרומם יותר מדי.

בין סדרה לסדרה ובהשראת כל אלו יצא גם סרט גרמני עלילתי לילדים (בשם "ויק הוויקינג") לפני 11 שנים ולא נזכר בהצלחה מרובה. חוסר ההצלחה כמובן לא עצר את צאת הסרט השני, שנתיים לאחר מכן ("ויק הוויקינג ואוצרות האלים") שגם לא זקף לזכותו יותר מדי קרדיט ואם אפשר לומר משהו על יוצרי קולנוע זניחים, הם לא מרבים ללמוד מטעויות של קודמיהם בלא מעט מצבים.


ברוכים הבאים לעולם המצויר של ויק הוויקינג | באדיבות פילמהאוס

הסרט הנוכחי הוא אדפטציה נוספת לכל סדרות הספרים, סדרות הטלוויזיה וצמד הסרטים הכושלים, שיצאו בעקבות הצלחת הספרים לפני יותר מחצי מאה. האנימציה, בהפקה הגרמנית הנוכחית, מוכיחה שגם לאחר כמעט חמישים שנים, אפשר עדיין להישאר פשוטים ולא לנסות לשבור מסגרות רבות מדי בתחום המונפש וזאת על מנת להתאים את פשטות התוכן לקהל הפשוט והצעיר, שבאמת לא דורש יותר מזה.

עלילת הסרט לוקחת את היריבות, ארוכת הימים, בין האלבר – אביו של ויק ובין אויבו המושבע – סוון, למגרש משחקים חדש, כאשר הפרס, משנה המשחק, הוא חרבו של אודין, שיכולה להמיר את הכל לזהב. ברגע שהאלבר מבצע המרה לא מתוכננת של אשתו לגוש אשת לוט מוזהב, חבורת הוויקינגים המונהגת על ידו יוצאת למסע לשחרור האישה ממצב מוזהב, כאשר התורן הראשי מכיל את בנו ואחייניתו שמצטרפים כנוסעים סמויים.


חייב לבוא להציל את אמא | באדיבות פילמהאוס

אם נשמע לכם קצת מוגזם שגבר חוצה ימים וסכנות גדולות, בכדי לשחרר את אשתו מאחיזת הזהב בה, אז ייתכן ומצאתם מסר נסתר להורים בסרט, שכן אין יותר מדי תחכום ויציאה ממסגרות ילדותיות ומסרים פשוטים בסרט הזה. קצת תוספת מיתולוגיה נורדית, שיש לה בסיס מוכר לילדים מסדרת סרטי "הנוקמים" וערימות תמימות ואפשר לצאת לדרך ולהצטרף להרפתקאה המתקתקה והחביבה למדי שתשבה את ילדיכם לשעה ורבע מול המסך הגדול.

אי אפשר לומר שלהורים יש יותר מדי מה לחפש בסרט הזה, מלבד שקט לזמן מאוד קצוב מהילדים, אבל בהחלט אפשר לומר שיש עניין מינימלי בסרט גם להורה המשועמם, בטח ובטח לילדים, שהולכים שבי אחרי סרט שלא טורח לפרוץ אף מסגרת מוכרת להם ובסך הכל מדובר בממתק ילדותי נחמד וראוי לילדי הגיל הרך, שייתכן וכבר החלו לטפס על הקירות מרוב שיעמום בבית, בימים גשומים.


אבא, משעמם לי, בוא נלך לראות וויקינגים | באדיבות פילמהאוס

משפט על הסרט:
חמוד ותו לא. מהסרטים שמגיעים לרגע ורבע, בשביל להעביר את הזמן לילדים ולא להותיר חותם מיוחד על אף אחד מהצדדים.

משפט על במאי הסרט:
אריק קזס, שביים מספר פרקים בסדרה המצוירת של שנת 2013-2014 מקבל קריאה לנסות לביים משהו ארוך יותר מאחת עשר דקותיו של פרק.

משפט על השחקנים:
לא תכירו אף אחד ממילא, אבל בגרסה המדובבת (והיחידה שתצרכו) משתתפים: נעם טל, יובל בינדר, דדי זוהר, גדי לוי, לין כהן, ספיר דרמון, סער בדישי, דניאל מגון, צביקה פורמן, יונתן מגון ובר ציבלין.

משפט על אורך הסרט:
שעה ורבע. נפלא, קצר ולעניין.



העיקר שהם לא הרסו כלום וכמובן היו מרוצים

סיכום המבקר
10/
6.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ויק ההורס": הוויקינג המתחדש שלי
סרטים בקולנוע