גאווה ישראלית בפסטיבל ביאריץ היוקרתי

קולנוע
פרסים לסרטי הדוקו הישראלים "הגורם האנושי" של דרור מורה ו-"21 יום ולילה" של זהר וגנר שזכתה בפרס הגבוה בפסטיבל

גאווה ישראלית בפסטיבל ביאריץ היוקרתי
גאווה ישראלית בפסטיבל ביאריץ היוקרתי

גאווה ישראלית גדולה נרשמה בפסטיבל ביאריץ (FIPADOC) היוקרתי בדרום צרפת, מפסטיבלי הדוקומנטרי החשובים בעולם, כשבמסגרתו זכו שני סרטי דוקו ישראליים בפרסים מרכזיים.

סרטה של זהר וגנר "21 יום ולילה", ששודר במהלך השנה האחרונה ב-HOT8 והוקרן בבכורה בפסטיבל דוקאביב, ניצח בתחרות סרטי זכויות אדם וצדק חברתי (GRAND PRIX IMPACT) בו התחרה בין היתר גם הסרט "לאה צמל, עורכת דין" של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש וזכה בפרס בסך 10,000 אירו, הגבוה ביותר בפסטיבל. הסרט שהופק ל-HOT8 בתמיכת קרן מקור ומופץ על ידי חדווה גולדשמידט מסרטי GO2FILMS, מגולל את סיפורה של אישה בדואית הנחשדת שרצחה את תינוקה ומתעד את מאמץ המשטרה לנצל את חולשותיה במטרה לגרום לה להודות ברצח, תוך שימוש בחומרי ארכיון משטרתיים ובטכניקות שחזור מקוריות.


זהר וגנר (מימין) וחבר השופטים בפסטיבל ביאריץ | צילום באדיבות הפסטיבל

סרטו של דרור מורה "הגורם האנושי", שיוקרן אף הוא בהמשך השנה ב-HOT8 והשתתף בפסטיבל טלורייד, ניצח בתחרות הסרטים הבינלאומיתGRAND PRIX) INTERNATIONAL) וזכה בפרס בסך 5,000 אירו. הסרט עוסק במשא ומתן של ישראל עם מדינות ערב דרך סיפורם של המתווכים האמריקנים. תוך שימוש בצילומי ארכיון נדירים המרואיינים מספרים על הקשיים שעברו לאורך הדרך.

רינת קליין, מנכ"לית 8HOT: "אנחנו גאים להמשיך את רצף ההצלחות של תכני הערוץ בפסטיבלים ואירועים בעולם, אחרי הכניסה לשורטליסט של האוסקר עם "לאה צמל, עורכת דין" ואחרי שהסרט "מראה" התקבל לפסטיבל ברלין. ההשתתפות והזכיות הרבות בפסטיבלים מוכיחות שיש ל- 8HOT תוכן מנצח, איכותי ובינלאומי".
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על גאווה ישראלית בפסטיבל ביאריץ היוקרתי
סרטים בקולנוע