פסטיבל הנשים הראשון בירושלים יוצא לדרך

קולנוע
הפסטיבל הראשון לסרטי נשים יתחיל מחר (יום שני, ה-16/12) ויימשך שלושה ימים, בקולנועים נבחרים בירושלים. סרטה המדובר של הבמאית הסעודית הייפא אל מנסור - "המועמדת המושלמת", יפתח את הפסטיבל

פסטיבל הנשים הראשון בירושלים יוצא לדרך
פסטיבל הנשים הראשון בירושלים יוצא לדרך

פסטיבל סרטי הנשים הראשון יוצא לדרכו בעיר הבירה ויציג במסגרתו סרטים שמעמד האישה הוא השיח המרכזי בהם. מעבר לסרט הפתיחה - "המועמדת המושלמת", במסגרתו ממשיכה אל מנסור לעסוק במורכבות החברתית אשר חוות נשים סעודיות, על רקע השינויים התרבותיים במדינה, יוקרנו עוד שני סרטים בינלאומיים במהלך הפסטיבל: "Flatland" סרטה החדש של הבמאית ג׳נה באס, אשר הוקרן בפסטיבל ברלין במסגרת "פנורמה" היוקרתית, ינעל את הפסטיבל בהקרנת בכורה ישראלית.

עוד יוקרנו: סרטה זוכה פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל חיפה של היוצרת לינה צ'פלין - "Underground Ballet", סרט המספר על בית הספר לבלט המנסה להילחם על תרבות הריקוד בישראל. סרט הביכורים המרגש והמוערך של הבמאית הפלסטינית ג'ונה סולימאן - "האחות של מוסליני", במסגרתו עוקבת הבמאית אחר סבתה בת ה-85 במסע של מפגשים בלתי צפויים עם עברה. "מקום מפלט" - סרטה של איילת דקל על שגרת החיים בשלושה מקלטים לנשים נפגעות אלימות בישראל- ערבי, חרדי וחילוני. "אישה" - של ישראלה שאער מעודד, היוצרת קולאז' של נשיות מתוך כ-200 סרטים שבוימו על ידי נשים בישראל מ-1969 ועד היום ועוד.


סרט הפתיחה המדובר של הייפא אל מנסור | באדיבות בתי הקולנוע לב

בנוסף, יתקיימו לאורך הפסטיבל הקרנות אשר ילוו בשיח עם היוצרות על חוויות היצירה של נשים בתעשייה, פאנל בנושא שינוי מעמד הבמאית לאורך השנים לרגל 50 שנים לסרט הישראלי עלילתי הראשון אשר בוים על ידי אישה, טקס הענקת אות הוקרה ליוצרת מוערכת, הקרנת סרטים במזרח העיר ובשכונות השונות, אסופה ראשונה מסוגה של סרטי אנימציה בבימוי יוצרות ישראליות מובילות ופאנל מקצועי לשילוב יוצרות בתעשיית הקולנוע הישראלית.

״הפסטיבל הראשון לסרטי נשים בירושלים הוא פסטיבל קולנוע חברתי, אשר קם במטרה להבליט נשים בתעשיית הקולנוע מכל המגזרים, לעודד יוצרות בתחילת דרכן, לאפשר הזדמנויות מסך שוות ליוצרות ותיקות ולהנגיש סרטים מגוונים לקהל הרחב.״ אומרות ליהי סבג ושירה מישר, מיוזמות הפסטיבל, ״הסרטים שנבחרו להציג בפסטיבל הם סרטים שבוימו על ידי נשים ובמרכזם עומדות גיבורות נשיות- זהו מענה לתת-הייצוג של יוצרות ובמאיות ישראליות בפרט, ובעולם בכלל."
קרן גשר לקולנוע רב תרבותי פתחה קול קורא ארצי ליוצרות קולנוע עבור שני מענקים לפיתוח סרט קצר עלילתי בסך כולל של 15,000 ש"ח. המענקים יוענקו ליוצרות באירוע הנעילה של הפסטיבל.

הסרטים אשר יוקרנו במהלך הפסטיבל:

המועמדת המושלמת
בימוי: הייפא אל מנסור

ערב הסעודית 2019, 101 דקות

מריאם היא רופאה צעירה שמנהלת מרפאה בעיר קטנה בערב הסעודית. למרות ההכשרה, הניסיון וההשקעה הרבה שלה בקהילה, מריאם מוצאת את עצמה בכל יום מחדש נאבקת על כבודה ועל מקומה, רק בשל היותה אישה. כשהיא מחליטה לעזוב את ערב הסעודית היא מגלה שטעות רישום מונעת ממנה יציאה מהארץ, אך כשהיא מגישה בקשה חדשה היא מגלה שהיא הגישה בטעות טפסים ל... ראשות העירייה. תחילה היא מנסה לבטל את הכל, אך כאשר היא זוכה לתמיכה מפתיעה מצד הנשים בעיר היא מבינה שקיבלה הזדמנות חד פעמית לעשות שינוי אמיתי... ייתכן שדווקא היא תהיה המועמדת המושלמת לתפקיד?

אחרי ההצלחה הבינלאומית של "וואג'דה", חוזרת הבמאית הייפא אל מנסור בסרט חדש שמצליח לשלב באופן מדויק בין רגש להומור, ומספק הצצה נדירה לחיים של אישה בערב הסעודית. הסרט הוקרן בפסטיבל ונציה 2019 וזכה לביקורות נלהבות.

הפקה: הייפא אל-מנסור, גרהארד מיקסנר, בראד ניימן, נורמן פול / צילום: פטריק אורת' / עריכה: אנדראס וודראשק/ שחקנים: נורה אל עווד, דאה אל-חילאלי, מילא אל-זהרני / פסטיבלים: פסטיבל ונציה, פסטיבל הקולנוע של לונדון / הפצה: לב


Flatland
בימוי: ג'ינה באס

דרום אפריקה 2019, 117 דקות

בליל כלותותיה הרה האסון לאחר רצח בשוגג, נאלצת נטלי לברוח מבעלה ומהעיירה הקטנה שבמחוז קארו השומם שבדרום אפריקה. יחד עם חברתה פופי, אשר בהריון מתקדם, יוצאות השתיים למסע בריחה - רכובות על סוס ברחבי הנוף החורפי והאינסופי. בעקבותיהן דולקת קפטן ביוטי קובה, שוטרת גלמודה, הנחושה להוכיח את חפותו של ארוסה הכלוא, המואשם כעת בפשעה של נטלי.

גורלן של שלוש הנשים, שונות, אך נואשות באותה המידה, מסופר תוך כדי מסע גילוי העצמי שלהן, בנוכחותה המתמדת של אלימות, נפשית ופיזית כאחד.
זהו מערבון עכשווי, המצייר פורטרט ייחודי ועוצמתי של נשיות.


חבקי חזק | התמונה מתוך הסרט Flatland

ג'נה באס היא תסריטאית ובמאית דרום-אפריקנית. Flatland, אשר פתח את פסטיבל ברלין האחרון, הוא סרטה העלילתי השלישי באורך מלא. סרטיה הוקרנו במסגרות היוקרתיות ביותר בעולם (פסטיבלי קאן, סאנדאנס, ברלין ועוד) וזכו בפרסים ושבחים רבים.

בתום הקרנת הסרט תוכרז הזוכה במענק פיתוח לסרט עלילתי קצר מטעם קרן גשר לקולנוע רב תרבותי

תסריט ובימוי: גנה באס / מפיק: דייויד הורלר, דזירי נוזבוש, אלכסנדרה האוסדורף, רושאנאק בהשט נדג'ד / צילום: שרה קנינגהם / עריכה: ז'אק דה וילייר / שחקנים: פיית' באלוי, ניקול פורטואין, איזל בזוידנוט / פסטיבלים: פסטיבל ברלין, פסטיבל טורנוטו




#Female Pleasure
בימוי: ברברה מילר

שווייץ/גרמניה 2018, 97 דקות

זהו דיוקן של 5 נשים אמיצות, השוברות את מעגל השתיקה והדיכוי הנשי בחברות בהן גדלו. בעזרת נחישות וכח רצון מצליחות דבורה פלדמן, לילה חוסיין, רוקודנשיקו, דוריס וגנר ווית'יקה ידב להלחם בחוקי הדת והמחסומים התרבותיים עבור האוטונומיה של נשים על מיניותן וגופן. אבל הניצחון שלהן גובה מחיר: כל אחת מהגיבורות עברה ביוש פומבי, השפלה ותביעות, הגלייה מהקהילה ואפילו איומים ברצח ממנהיגים דתיים פנאטיים.


אני רק שאלה | התמונה מתוך הסרט Female Pleasure#

Female Pleasure# שופך אור על המבנים האוניברסליים המשפיעים על מקומן של נשים בעולם עד ימינו אנו, מבנים החוצים תרבויות, דתות ויבשות: מיפן ועד הודו, מקהילת מהגרים סומאליים ועד קהילה חסידית בברוקלין והכנסיה הקתולית באירופה. כל הגיבורות מגיעות לאותה המסקנה: הגוף הנשי נתון למרותם של גברים ותשוקתם וכל ייעודו להתרבות. שום חשיבות איננה ניתנת לעונג הנשי ולאוטונומיה של נשים על גופן.

הנשים הללו, שהחליטו לשבור את מעגל השתיקה, הן השראה ודוגמא לכך שאומץ וכח חיים, יכולים לשנות עולמות.

בימוי ותסריט: ברברה מילר / הפקה: פיליפ דלאקיס, מפיק שותף: אריק גיאלינק / צילום: אן מיסלביץ, גבריאלה בשארט, עקיבא ג'ירו / עריכה: איזאבל מאייר




האחות של מוסליני
בימוי: ג'ונה סולימאן

2018, 70 דקות

היאם ג׳רג׳ורה (85), עקרת בית למופת ואם מסורה, מתקשה לקבל את מותה הקרב לאיטו. היאם היא גברת נצרתית מלאה בהומור ובציניות, שלה כל הסיבות לשנוא את העולם. בעזרת מחברת ישנה, טלויזיה במעגל סגור וארוחה יומית אותה היא מבשלת עבור בנה, מובאדה (55), מולכת היאם על עולמה. בהדרגה מלווה בכאב מוצאת את עצמה היאם עם יותר זמן "מת" להעביר ויותר זכרונות לשאת. הסרט מספק הצצה לעולמה הפנימי ולזכרונה הדועך של היאם. היא מחליטה במודע להתנתק, ושוקעת בהרהורים אחרונים על אהבה, פוליטיקה ושטנה.

בסרטה הארוך הראשון עוקבת הבמאית ג'ונה סולימאן במשך שבע שנים אחרי סבתה: התוצאה העדינה בעלת מבע קולנועי וקצב ייחודיים, מביאה את סיפורה של היאם למסך בסרט מעורר מחשבה. הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל IDFA וההקרנות בנוכחות הבמאית. בתום ההקרנה יתקיים שיח קהל עם היוצרת.

בימוי, צילום ותחקיר: ג'ונה סולימאן / תסריט: ג'ונה סולימאן, אלכס בכרי/ עריכה: אלכס בכרי, ג'ונה סולימאן /הפקה: לורה סמארה חוא, ג'ונה סולימאן, ניקולאס יעקוב - מפיק שותף, אחלאם כנעאן - מפיק שותף. חברת הפקה: מג'דל הפקות/ פסטיבלים: IDFA, פסטיבל דוקאביב




אנדרגראונד בלט | Underground Ballet
בימוי: לינה צ'פלין

ישראל, 2019

כאשר אוהדי כדורגל נוהרים לאצטדיון טדי, נכנסת גם נדיה, ופונה לבית הספר לבלט קלאסי הממוקם מתחת למושבי בית"ר ירושלים. התקרה רועדת, הקולות נשמעים וחודרים, אך הסטודיו מבודד מהמציאות הירושלמית. פלנטה אחרת. לפני כעשור, נדיה ואמה נינה טימופייבה, פרימה בלרינה בבולשוי, עברו לירושלים ממוסקבה והקימו את הסטודיו. זו היתה התאבדות מקצועית. בלט וכדורגל - שניהם נוגעים בתשוקות הטוטליות והראשוניות של האדם - שילוב סוריאליסטי.

הפקה: דניאלה רייס רזון. תסריט: לינה צ'פלין וברכה זיסמן כהן. צילום: איציק פורטל. עריכה: ברכה זיסמן כהן. עריכת פסקול: רותם דרור. מוזיקה: אלכסנדר גלזנוב, לודוויג מינקוס, אדולף אדם, תומאזו אלבינוני, דימטרי שוסטקוביץ, אלכסנדר קריין, קלוד דיביוסי, פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי, בוריס אספייב, ג'ואקינו רוסיני, לודוויג ואן בטהובן, צזאר קואי , ג'וזפה ורדי, אדוורד גריג, פיליפ גלאס, אלפרד שניטקה, ג'רי בוק, קיריל מולצ'נוב. מקור: דניאלה רייס רזון.

הופק בתמיכת ערוץ 8, קרן רבינוביץ

קישור לטריילר:
https://vimeo.com/373861138


אישה | Woman
בימוי: ישראלה שאער מעודד

ישראל 2019, 60 דקות

השנה מלאו 50 שנים לסרט העלילתי הראשון שבוים על ידי אישה בארץ. ביצירה ארכיונית קולנועית זו, המעלה על נס נשיות פרועה ונועזת של עשרות גיבורות ממעל למאתיים סרטים שבוימו מאז ועד היום על ידי נשים בישראל, יוצרת הבמאית ישראלה שאער מעודד פסיפס מהפנט: הדמויות השונות מתלכדות לכדי גיבורה ארכיטיפית אחת, שתובעת ומנסחת את עצמיותה ומיניותה כשהיא מיטלטלת בין עונג ופגיעה, בין ניכור ותשוקה.

מי היא אותה אישה? כיצד דמיינו אותה עשרות הבמאיות של הקולנוע הישראלי משנת 1969 ועד עצם היום הזה? רטרוספקטיבה אקספרימנטלית זו, המלווה בקריינות שהורכבה בהשראת מונולוגים ודיאלוגים מהסרטים עצמם, מעניקה חוויית צפייה יוצאת דופן. חלק מהסרטים הנדירים שוחזרו במיוחד לצורך העבודה על הסרט, ונראים לראשונה על מסך הקולנוע.

ההקרנה בנוכחות הבמאית ולאחר הסרט יתקיים שיח בסימן 50 שנה לקולנוע ישראלי נשי - דמות האישה בקולנוע. בשיח תשתתף במאית הסרט, ישראלה שאער מעודד: ישראלה היא במאית זוכת פרסים, מרצה במחלקה לאומנויות המסך בבצלאל, חוקרת קולנוע ודקוטורנטית למדעי התרבות. את הפאנל תנחה חוקרת הקולנוע והמגדר ליאור אלפנט, יו"ר עמותת נשים בתמונה ממייסדות המיזם התקשורתי הפמיניסטי "פוליטיקלי קוראת".

הפקה:אלעד גביש / חברת הפקה: מרקר פילמס / עריכה:אורון אדר / פסטיבלים: פסטיבל דוקאביב


אל מול האלימות הגואה נגד נשים -
ערב בנושא אלימות וטיפול, יצירה וחשיפה וכוחו המרפא של הסיפור, את הערב נקדיש לשיח על אלימות כלפי נשים ועל נשים אמיצות ששוברות את המעגל ומצילות את עצמן ואת ילדיהן. נשמע את הסיפורים, נראה את הסרטים ונשאל האם יש בכוחה של היצירה, השופכת אור על המקומות האפלים הללו, לשנות?

סרטוני פתיחה:
״ואם אחת מאיתנו״, ישראל 2019, 7:44 ד', עברית
ארבעה סרטוני סטופמושן אשר נוצרו ע״י נשים שיצאו ממעגל האלימות במהלך סדנת אנימציה מעמיקה, בת 20 מפגשים. הסרטים מספרים את סיפורן של הנשים, ומבקשים למנוע מקרי אלימות במשפחה בעתיד. הסדנה נבנתה והועברה ע״י לירן קפל, בימאית ובעלת סטודיו לאנימציה. הפרוייקט בהפקת נעמ"ת, בשיתוף עיריית ירושלים: המחלקה לאמנות פלסטית, אגף רווחה, האגף לקידום נשים והרשות למלחמה באלימות, סמים ואלכוהול.


סרט מרכזי:
מקום מפלט
בימוי: איילת דקל

ישראל 2019, 61 דקות

"מקום מפלט" מתחקה אחר שגרת החיים בשלושה מקלטים לנשים נפגעות אלימות: חילוני, דתי/חרדי וערבי. הסרט עוקב במשך שנה אחר שגרת החיים של מנהלות המקלטים, בניסיון להבין כיצד מתנהלים החיים במקלט, ואת הקשר המורכב הנרקם במהלך העבודה בין הצוות המקצועי לנשים המגיעות אליו. למנהלות המקלטים אין רגע דל. הן עדות על בסיס יומי למאבקי כוח, לאלימות, לאטימות ולטרגדיות משפחתיות. הנשים שמגיעות למקלט עם ילדיהן הקטנים, יכולות לשהות במקלט עד שנה, ובתקופה זו הן נתמכות על ידי הצוות המנהל בכל תחום.

הן לומדות לטפל בילדיהן, עוברות העצמה אישית ומקבלות כלים לחיים נורמטיביים. מרבית הנשים נשאלות לראשונה על רצונותיהן, על חלומותיהן ועל איך היו שואפות לעצב את חייהן. לאחר פרק הזמן במקלט, הן צריכות לחזור לחיים שבחוץ. חלקן נאלצות לחזור לבעל אלים, פשוט מכיוון שאין ביכולתן לכלכל את עצמן. חלקן נרצחות. חלקן מצליחות, כנגד כל הסיכויים, לבנות לעצמן חיים חדשים.

הבמאית איילת דקל יצרה סרט מרגש המתעד את הכח של מפגשים נשיים, מפגשים שעל אף הנסיבות הקשות, מצליחים ליצור חממה נשית מעצימה ומעוררת השראה.

ההקרנה בנוכחות הבמאית איילת דקל. אחרי ההקרנות יתקיים שיח בנושא המתח שבין חשיפה וטיפול – אתגרים דוקומנטריים ופוטנציאל תרפויטי ביצירה.

בימוי, תסריט, הפקה: איילת דקל/ צילום: טניה אייזיקוביץ' /עריכה: דנאל אל- פלג
חברת הפקה: מג'דל הפקות/ פסטיבלים: פסטיבל דוקאביב, פסטיבל חיפה


מסכת פאה

בימוי: רחל אליצור

ישראל 2018, 52 דקות


דרך מסע אישי ומשפחתי בענייני נשים – נישואים, גירושים, שידוכים, כיסוי ראש וחיי משפחה – מתעדת הבמאית רחל אליצור את עולמן של נשים חרדיות. כבוגרת בית יעקב, היא נישאה בשידוך לאברך וכל רצונה היה להיות "אישה כשרה עושה רצון בעלה", אך רחל נקלעה לנישואים שלא צלחו. היא התגרשה וביקשה להוריד את הפאה, מהלך חריג בחברה החרדית. התנגדותם של הוריה, ההלכה והחברה מציבים בפניה קונפליקט.

היא יוצאת למסע אישי, משפחתי, הלכתי וחברתי דרך הפאה, על מנת לשאול על כיסוי וגילוי, נשיות מודחקת, יופי וצניעות, נישואים וגירושים, מוסכמות חברה, גיל הנישואים המוקדם וריבוי הילודה, פרנסה וקריירה. זהו הסרט הארוך הראשון של הבמאית והתסריטאית רחל אליצור, מנהלת השלוחה החרדית של ביה"ס מעלה לקולנוע בירושלים.

ההקרנה בנוכחות הבמאית. בתום ההקרנה יתקיים שיח קהל עם היוצרת.

בימוי, תסריט ותחקיר: רחל אליצור / צילום והפקה: אביגיל שפרבר/ עריכה: טלי זוהרה חייט / הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל דוקאביב




עניינים אישיים
בימוי: מהא חאג'


ישראל 2016, 90 דקות

שנות הנישואין הארוכות והילדים שעזבו את הבית, גורמים לזוג הורים בנצרת לתקשר ביניהם באמצעות ילדיהם הרחוקים בלבד. בנם טארק מבקש להישאר רווק נצחי, אבל למאיסה החברה הסוערת והלא מוצהרת שלו, יש תוכניות אחרות. בתם האסרטיבית של בני הזוג מנסה לנהל לכולם את החיים ובעלה חולם על מקומות אחרים. הסבתא הסנילית עם החיבה המוגזמת והמסוכנת לדברי מתיקה מנסה כמו כולם לברוח רק שאין לאן. פיסות משעשעות של חיים נארגות בין מחסומים וחלומות, הוללות ופוליטיקה, חלק רוצים לעזוב, חלק להישאר, אבל לכולם יש עניינים אישיים לפתור. הדרמה הקומית הקסומה הזו, מתארת במבט חודר והומוריסטי אנקדוטות אוניברסאליות בחיי משפחה פלסטינאית.


בסך הכל מדובר בריקוד די אישי | התמונה מתוך הסרט "עניינים אישיים"

זהו סרט הביכורים של הבמאית, התסריטאית והמנהלת האומנותית מהא חאג’, אשר הוקרן בבכורה עולמית במסגרת ‘מבט מסוים’ התחרות הרשמית בפסטיבל קאן 2016. מהא חאג’ מתארת במבט חודר והומוריסטי אנקדוטות בחיי משפחה אוניברסליים עם רמיזות למצב האקטואלי המכביד באזורנו.

ההקרנות בנוכחות הבמאית. בתום ההקרנה יתקיים שיח קהל עם היוצרת.

בימוי ותסריט: מהא חאג' / הפקה: באהר אגבאריה / מפיקים שותפים: איהאב עסל, מונדר חאג / ’ צילום: אלעד דבי עריכה: ורוניק לאנג' / ' שחקנים: עאמר חליחל, דוריד לידאוי, מחמוד שוואהדה.


זוכה פרס הסרט הטוב ביותר פסטיבל חיפה, פסטיבל קאן 'מבט מסוים' , פרס המבקרים בפסטיבל מונפלייה, צרפת, פרס סרט הביכורים הטוב ביותר בפסטיבל פילדלפיה, ארצות הברית.




עץ התאנה
במאית: עלמוורק דוידיאן


ישראל 2018, 93 דקות

מלחמת האזרחים באתיופיה בעיצומה. מינה חיה עם סבתה ואחיה פצוע המלחמה בפאתי העיר אדיס אבבה. ליד עץ התאנה המבודד היא מוצאת רגעי שקט, שם היא מבלה את זמנה עם חבר ילדותה אלי, המסתתר מפני משאיות צבאיות החוטפות נערים וגברים צעירים מרחובות העיר. בעוד המלחמה הולכת וסוגרת על האזרחים, משפחתה היהודית של מינה טווה תכנית להגר הרחק מהמלחמה אל ארץ ישראל, אך מינה, שלא מוכנה לעזוב את אלי מאחור, טווה תכניות משלה כדי להבטיח את הצטרפותו למסע.


רק להביט למעלה | באדיבות בתי הקולנוע לב

"עץ תאנה" הוא סרט ייחודי המספק הצצה חד פעמית לעולם ואירועים אשר טרם סופרו, ברגישות וכישרון רב עובר הסרט בין העולם הפנימי הקסום של נערה צעירה, לבין המציאות הקשה בה היא ומשפחתה חיים, ומצליח להיות חוויה מרהיבה, מרגשת ומהפנטת. זהו סרט הביכורים של עלמוורק דוידיאן וכן הסרט העלילתי הארוך הראשון שנעשה בארץ על ידי במאית יוצאת אתיופיה.

הסרט זכה בפרס אופיר לצילום הטוב ביותר ובפרס AUDENTIA לסרט הטוב ביותר בפסטיבל טורונטו.

בימוי ותסריט: עלמוורק דוידיאן/ הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב / מפיקים שותפים: פליקס אייסלה, סנדרין בראואר/צילום: דניאל מילר / עריכה:אריק להב ליבוביץ׳/ שחקנים: בית לחם אסמאמאווה, יוהנס מוסה, וויינשיט בלאצ'ו/ פסטיבלים: פסטיבל טורונטו. פסטיבל חיפה/ הפצה: לב.





מקבץ אנימטוריות
מנחה: דניאלה קופלר
בתום המקבץ יתקיים פאנל עם היוצרות

בתוך הצינורות
5 דק', בימאית: אדווה סנטו

"בתוך הצינורות" הוא סרט דוקו אנימציה ניסיוני, המתעד את השוטטות האסוציאטיבית של הבמאית אדווה סנטו בעודה משוטטת פיזית במרחב התחנה המרכזית בתל אביב, תוך שבדידות, פחד, זהות, זרות, חיבה וחיוך משתלבים זה בזה.

א בתמוז
6 דק' בימאית: יעל רייספלד


בלילה אחד, חווים שלושה מוכי גורל, משתטחים על קברי צדיקים בצפת, חוויה משונה כשנשמות מהמאה ה- 16 משתלטות על גופם.

מכתב אהבה לבחור שהמצאתי
6 דק', במאית: רחל גוטגרץ

בדרך חזרה הביתה מבילוי מאכזב, נשזרת המציאות ברגעי הזיה וחלום – לכדי מכתב אהבה לבחור שאינו קיים. הסרט מציג נקודת מבט נשית ביקורתית על מושגי האהבה הרומנטית בחברה המערבית כיום, ובפרט מפרק את מיתוס "האביר על הסוס הלבן".

לומה
9 דק', במאיות: סוהיני טל וכרמל בן עמי

לומה בת ה- 14 עוברת את גיל ההתבגרות ב״בית ריק״ בו כולם שקועים במסכים. האם יוכל המסך להחליף את המגע האנושי אותו היא צריכה?

ייחורים
5 דק׳, במאית: הדס אלמגור

לשגיא הקטטוס יש התמכרות לפורנו סוקולנטים. לבת זוגו ושופרא הפטרייה, יש פיוזים קצרים. היא מנסה להחזיר את הניצוץ לחיי המין שלהם, בכל מחיר וכל האמצעים כשרים.

שלווה
3 דק', במאית: דנה גרייס וינדזור

בחלל מדיטטיבי סינטטי, גיבורה ספק אישה-ספק קליפה ריקה, מחפשת את כוחה ואת יכולתה לשלוט על חייה.

אזהרת טריגר
3 דק', במאית: אנג'ל לבון.

"אזהרת טריגר" מספר על ההתמודדות עם פגיעה מינית והפיכתה להרס עצמי פנימי. היכולת להבין לעומק את גודל הפגיעה ולהכיל אותה עד שניתן לחיות איתה ולחבק אותה כחלק בלתי נפרד ממך.

במילים אחרות
6 דק', במאית: טל קנטור

אדם חוזר בזיכרונו אל רגע של החמצה גדולה בחייו עם בתו. הפגישה הקצרה איתה לאחר שנים מערערת את עולמו ומרוקנת את מילותיו מתוכן.

תאים רדומים
15 דק', במאית: דניאלה קופלר

נטע מהגרת לברלין בעקבות האהבה. אביה, בן לניצולי שואה מפסיק לדבר איתה בעקבות המעבר. הוא משוכנע ששואה שניה תקרה בגרמניה בקרוב ושבתו משחקת באש. האם יוכלו האב ובתו להתמודד עם שדים פרטיים וזיכרונות קולקטיביים ולשוב ולמצוא את הדרך זה לזו?


אפתח את ארון ליבי | מתוך הסרט "תאים רדומים"

הפסטיבל יתקיים בהפקת איגוד יוצרי הקולנוע בירושלים ובתמיכת עיריית ירושלים, המיזם לקולנוע וטלוויזיה ירושלים ומפעל הפיס.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על פסטיבל הנשים הראשון בירושלים יוצא לדרך
סרטים בקולנוע