סרט במתנה!צפייה ישירהסרטים בקולנועבקרוב בקולנועבתי קולנועטריילרים חדשיםחדשותמצא לי סרטביקורות
סרטים
בתי קולנוע
צפייה ישירה
חדשות
טריילרים
סדרות
קהילות
התוכן שלי
נוספים
התחבר
חדש בקולנוע
חדשות » ביקורות
קולנוע
טלוויזיה
מוזיקה
רכילות
טכנולוגיה
קטע וידאו
ביקורות

"החיים האלה": החיים כקלישאה

יום חמישי, 08 בנובמבר 2018, 00:44Thursday, 08 November 2018
שתף בפייסבוק


דן פוגלמן, בסרטו השני בתור במאי, אולי ניסה ליצור התכה מעניינת בין רומנטיקה, דרמה קורעת לב וקורטוב קומדיה, אבל התוצאה הסופית לא מבשרת שום בשורה חדשה באף אחד מהז'אנרים המוזכרים לעיל.

"החיים האלה": החיים כקלישאה
"החיים האלה": החיים כקלישאה

זה מסוג הסרטים, שכמעט בטוח שפיצחתם חצי מהם על פי הטריילר והפוסטר. הטריילר גילם בתוכו את מרבית החלקים המתקתקים ואילו הפוסטר רומז בצורה עבותה אודות ריבוי עלילות וריבוי גיבורים. הנושא של הסרט? פאוזה של 15 שניות תספיק בשביל לנסות להסביר...הנושא של הסרט? עוד פאוזה...טוב...לא בטוח שיש בו נושא מעבר לערימת מסרים קלישאתיים, אשר מתחבאים בתבנית מתחכמת, שמנסה להעניק עומק ונופך מפונפן לעלילת הסרט. הוא מרגיש בשלבים מסוימים מאוד כמו קומדיה רומנטית מתקתקה ומאולצת ומרגיש לפרקים אחרים כמו דרמה טלנובלית סוחטת דמעות ורגשות. וכן...אפקט המסחטה הרגשית הוא וואחד עוגן עלילתי, עליו נשען דן פוגלמן.

פוגלמן, תסריטאי הסדרה המוצלחת "החיים עצמם" (ושל עוד כמה מצוירים וקומדיות לא רעות) ובמאי הסרט הנהדר; "דני קולינס", מנסה ללכת על איזה קו מנחה מקווקוו ומזגזג בין עלילות, זמנים ונרייטורים, כאשר הדבר היחיד שנותר קבוע, הוא הקו המוזיקלי המקשר בין כולם: אלבום הקאמבק של בוב דילן: “Time Out of Mind”, שהביא עימו תהילה מחודשת עבור הזמר האקסצנטרי. כל פרק נפתח באחד משיריו ומרמז על עלילתו, אבל פוגלמן מנסה לאתגר את הצופה בנוגע לגיבור הפרק ובכלל לגבי גיבורי הסרט וזו, במאמר מוסגר, גם ההילה שמנסה פוגלמן להעניק לסרטו, כאשר תחכום מסתתר במסווה של סרט, הפועל לפי חוקי הז'אנר.


בוא חמוד, בוא לדוד אנטוניו | באדיבות בתי קולנוע לב

כאשר הוא רוצה להיות קומי, הוא יודע להשתמש בכל הדרוש בשביל להגרום לקהל לחייך, כאשר הוא רוצה להיות דרמטי, הוא יודע בדיוק על אילו מיתרים אפשר לפרוט, בשביל לגרום לקהל שלו להתרגש ולהזיל דמעה ואת כל אלו הוא עושה היטב, אבל הוא לא בטוח כנראה מה הוא רוצה להיות בסופו של דבר, כאשר אחידות עלילתית הם מהסרט הזה והלאה ונראה שהוא שתה קצת מהמיצים העלילתיים של דרמות מרובות עלילות, שהצליחו אי שם בשנות התשעים המוקדמות וזה, למען האמת, לא נראה יוצא דופן או מעניין באופן כלשהו בתקופה הנוכחית, גם אם הסרט משופע בשחקנים מוצלחים ומגוון עלילות שונות, אבל כל כך דומות בתמציתן.

פוגלמן מרגיש קצת חסר ביטחון בתסריט שלו, כאשר הוא מנסה לפצות על כך בעזרתם של אוסף מכובד של שחקנים מוצלחים ואפילו לא בוחל ומשתמש בקריינות קצרצרה של סמואל ג'קסון בתחילתו של הסרט, קריינות שמקפידה להציג את הנושא, הנשוא וההחלפה בין כולם בכל הנוגע להכרעת הצופה הראשונה בנוגע למי הוא מי. פוגלמן משכתב טקסטים ורסיסי תסריט, דרך העלילה ודרך השחקנים שלו, בשביל לפלפל ולתבל עלילה, שמתחת לכל הרצון לתחכום והצורך להרגיש שונה מאחיותיה לז'אנר, היא בסך הכל קיר בצבע לבן, עליו מרחו מספר שכבות של שפכטל שלא שויף היטב.


איך זכרת שאני אוהבת חבצלות! | באדיבות בתי קולנוע לב

מעבר לרצונו לתת במה מחודשת לשיריו של בוב דילן ולייצר סוג של הומאז' עבורו, פוגלמן גם מתמקד בחלק מסוים בהומאז' עבור עוד אומן אקסצנטרי; קווינטין טרנטינו, ש"ספרות זולה" וסמואל ג'קסון שלו מקבלים נתח מסוים מהסרט, ללא הצדקה מסוימת, מעבר לחיבת הדמויות אל הסרט ומעבר לרצונו של פוגלמן לנסות ולייצר משהו שייחרט, דרך ניסיונות מתחכמים להשתמש ולהשאיל סצנות ושחקנים מרב האומן הקולנועי. זה עובד לא רע בכל הנוגע לפן הקומי של הסרט, אבל כאמור, אין הצדקה אמיתית לשימוש בסמואל ג'קסון, מלבד העובדה שפוגלמן מנסה לדלג בין שכתובים תסריטאיים ועלילתיים לא ברורים כל כך.

ועם כל האמור, ככל שהסרט הולך ומתקדם, הוא נותר מעניין וזה סוד קסם שקשר שלא לתהות אודותיו, אבל עם כל שלב ועם העניין ההולך וגובר, הכיוון הולך ומתבהר והפואנטה, הטוויסט או איך שלא תרצו לקרוא לנקודה ההיא שבדרך כלל עוטפת את המילה "התרה", הולכת ונהיית ברורה כשמש בסוף כל יום שבו התחזית יצרה באז סביב גשם וסופות בארץ ישראל 2018. העניין הגובר בסרט נובע בעיקר מצורך מאוד בסיסי של הצופה לקבל סגירה והתרה ובכך הוא רושם הצלחה גדולה, כי הוא לא משעמם לרגע וחלוקת העלילות בהחלט משחקת לטובת פוגלמן במקום הזה. מעבר לכך הוא מגיע בסופו של דבר לאותם מחוזות מתוקים, בעלי מסר גנרי, שגורם לרצות לתלוש שערות עם תום הסרט ומצטרפת לכך העובדה שהסרט עושה ככל שביכולתו לסחוט רגש ודמעות מהצופה הנייטרלי.


רק אל תחשבו שהולך להיות פה משהו חדש | באדיבות בתי קולנוע לב

משפט על הסרט:
מרגיש קצת חסר טעם ומופרך על אף המתיקות שלו. הוא חטף אש קשה בכל פורום אפשרי, החל מדעת הקהל וכלה במבקרים שקרעו לו את הצורה. הוא בסך הכל בינוני, על אף השאיפות הגדולות ולמרות הדרמה המעושה, אותה הוא מיטיב לספר.

משפט על הבמאי:
פוגלמן שכבר צלח אתגר ראשון בתור במאי לפני כשלוש שנים, מנסה ללכת על אתגר שנראה מאותה משפחה של "דני קולינס", אבל התוצאה, למרות הרצון לשיפור, בינונית ולא ייחודית בשום צורה שהיא.

משפט על השחקנים:
אוסקר אייזק לעולם לא יוכל לייצר תפקיד חלש וגם כאן הוא עוגן משמעותי לחלק העלילתי בו הוא שותף. אוליביה וויילד מתוקה ולא מייצרת רגש באף שלב שהוא, שחקנית מוגבלת למדי. אנט בנינג ומנדי פטינקין (איניגו מונטויה בשביל כולנו) המבוגרים בתפקידים קטנים ולא רעים וגם אנטוניו בנדרס ההולך ומתבגר בתפקיד טוב, אוליביה קוק העולה בתפקיד קצר ולא משכנע מדי וסאם ג'קסון עם תפקיד קטן, לא תורם מדי וכולל את חרצובות לשונו הרגילות.

משפט על אורך הסרט:
קשה לומר על סרט דרמה, רומנטי וקצת קומי, ששעתיים הם זמן סביר עבורו, אבל הפיצול העלילתי בהחלט מניח את הדעת בכל הנוגע לזמן שהוקצב לסרט. סביר, בדיוק כמו הסרט כולו.


כמה טוב שיש מקום לשים עליו את היד | באדיבות בתי קולנוע לב

בקטנה:
הסרט נושא שם זהה לדוקו משנת 2014, על מבקר הקולנוע המנוח; רוג'ר איברט. אתר הביקורות המפורסם, הנושא את שמו של המבקר האגדי, כבר העניק ביקורת לא מחמיאה לסרט הזה ורק מעניין לחשוב מה איברט עצמו היה חושב על יצירה כה בנאלית וחסרת מעוף.

קישורים רלוונטים


תגובות

שתף:
תגובה



שלח

לא נמצאו תגובות
גשר ארסונד
גשר ארסונד
הפעם לא מדובר בגשר המחבר בין דנמרק לבין ...
"משפט השבעה משיקאגו": מה שבע?
"משפט השבעה משיקאגו": מה שבע?
הקצב בנטפליקס מתחיל לעלות ורק עומד להתגב...
בא ב-VOD: כוח נשי מתפרץ
בא ב-VOD: כוח נשי מתפרץ
הסגר נמשך ואיתו השלמת הסרטים שלא ראיתם ב...
"הבנים": בנים של...
"הבנים": בנים של...
"הבנים" הצליחה למצב את עצמה, בתום העונה ...
בא ב-VOD: המרגשים
בא ב-VOD: המרגשים
שירות ה-VOD לא יסמן לכם את המרגשים ביותר...
בא ב-VOD: שחור כזה
בא ב-VOD: שחור כזה
כרעו ברך והתמסרו באופן טוטאלי לשתי חוויו...
אז מה (עוד) חדש בנטפליקס?
אז מה (עוד) חדש בנטפליקס?
נטפליקס ממשיכה לפרוח ולזרוח בעוד המדיום ...
"תמיד השטן": שטן על הזמן
"תמיד השטן": שטן על הזמן
נטפליקס מצליחה לשחרר אל אוויר העולם סרט ...
"חיים אחרים": חיים של באבא
"חיים אחרים": חיים של באבא
סרטם הראשון של צמד הבמאים הצעירים: טיילר...
כדורי הרגעה
כדורי הרגעה
הולכים לסגר ואין בתי קולנוע לקחת את הילד...
"בקי": רשע ו(לא)רע לו
"בקי": רשע ו(לא)רע לו
קווין ג'יימס מזוקן, אבל מגולח למשעי בראש...
"אמנות ההגנה העצמית": ואם בילדי קאראטה עסקינן
"אמנות ההגנה העצמית": ואם בילדי קאראטה עסקינן
עוד הזדמנות, בחסות המצב, לספוג אל תוך נק...
במבט מסוים; ישנן בנות, שגורמות לבכות
במבט מסוים; ישנן בנות, שגורמות לבכות
שני זוכים במסגרת "מבט מסוים" מפסטיבל קאן...
"מצטערים שהחמצנו אותך": עוד מופע ריאליזם חונק של לואץ'
"מצטערים שהחמצנו אותך": עוד מופע ריאליזם חונק של לואץ'
אחד הסרטים הטובים ביותר שהציגו בקאן לפני...
סרטים בקולנוע
בוראט 2, רבקה, משפט השבעה משיקגו, Halloween Kills, המכשפות, פוטו אהבה, מוות על הנילוס, יובִּי יציל את האלווין, ערפדים מול הברונקס, דייוויד אטנבורו: על פני האדמה, קינגס מן: ההתחלה, Magic Arch 3D, אנולה הולמס, משפחה ברשת, תמיד השטן, לזמן את הרוע 3, השמרטפית מכה שנית, אני חושבת לגמור עם זה, Rogue, ועכשיו כולם ביחד, ביל וטד מתמודדים עם המוזיקה, געגועים מתוקים, להציל את ההורים, פרויקט פאוור, איוון, האחד והיחיד, הוילה, מחנה הקסם, לגעת בכוכבים, ניו יורק על הגובה, פיטר ראביט 2, Tenet, מורביוס, אפליקציה סוף, קרוז בג'ונגל, ההשתקה, זהות זרה, רומן גורלי, משמר האלמוות, דוליטל, חלון אחורי, חתונה על תנאי, מהומה בהונג קונג, מכסחי השדים: החיים שאחרי, סקובי דו!, פאלם ספרינגס, מיואשת במקסיקו, המיניונים 2: עלייתו של גרו, לשחרר את גיא, סוכנת במלכוד, ללא מעצורים
בקרוב בקולנוע
הולידייט, הבית שלו, הנצחיים, יומני האפלצ'ים, להציל את חג המולד 2, לא זמן למות, קרודים 2, 2 אמריקה, סיפור הפרברים, הבלוז של מא רייני, חולית, חנוכה, ראמבל, שאנג צ'י והאגדה של עשר הטבעות, מהיר ועצבני 9, דוקטור סטריינג' ביקום השיגעון, קרואלה, הבאטמן, יחידת המתאבדים, אדם השחור, פנתר שחור 2, מיינקראפט

TOP 500
סטטיסטיקות
28,436 סרטים, 2,959 סדרות, 7,000 עונות, 119,400 פרקים, 387,473 אישים, 547,523 משתמשים, 267,058 הודעות, 28,714 ביקורות, 93,874 תמונות, 6,638 וידאו
מידע כללי ועמודים נוספים
שפה
סרטים © 2020