סרט במתנה!צפייה ישירהסרטים בקולנועבקרוב בקולנועבתי קולנועטריילרים חדשיםחדשותמצא לי סרטביקורות
סרטים
בתי קולנוע
צפייה ישירה
חדשות
טריילרים
סדרות
קהילות
התוכן שלי
נוספים
התחבר
מגיע השבוע לקולנוע
אהבה בשחקים: מאווריק
קדימה, קדימה
יום האם
רדופה

מגיע בקרוב לקולנוע
ליגת סופר-פטס
הבורגרים של בוב - הסרט
התחרות הרשמית
שלום ולא להתראות
סופרנובה
עולם היורה: עולם חדש
טווח אפס
האדם הגרוע בעולם
לעבור לגור עם הבת שלי
חומוס פול טריילר
שנות-אור
שיעורים בפרסית
משני צידי החוק
בלאק-פון
בוטיק פריז
אלביס
לומדת לעוף
הכל עבר בשלום
הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח
תור: אהבה ורעם
אף פעם לא מאוחר
רכבת הקליע
שירת סרטני הנהר
Nope
מוקרן כרגע בקולנוע
אחוזת דאונטון: עידן חדש
אייפל
בת המלך
גברת האריס נוסעת לפריז
מערבולת
שעת נקמה
כלב מי שמנגן 2
אמה, הזאב והאריה הגדול
אפריקה
הורסת בלי חשבון
החיים המחשמלים של לואי וויין
משחקת באש
שדה פרג
איפה אנה פרנק
דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף
האיש שלא היה
קולות רקע
קיארה
גלגל המזלות
השורד
משחק המלכים
נקמה ללא מעצורים
סאמרלנד
שרלוט
הכול בכל מקום בבת אחת
מלך הצפון
משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק
איינבו ושומרי הג'ונגל
האמיצות
חיות הפלא: הסודות של דמבלדור
חדש בקולנוע
חדשות » ביקורות
קולנוע
טלוויזיה
מוזיקה
רכילות
טכנולוגיה
קטע וידאו
ביקורות

"החיים האלה": החיים כקלישאה

יום חמישי, 08 בנובמבר 2018, 00:44Thursday, 08 November 2018
שתף בפייסבוק


דן פוגלמן, בסרטו השני בתור במאי, אולי ניסה ליצור התכה מעניינת בין רומנטיקה, דרמה קורעת לב וקורטוב קומדיה, אבל התוצאה הסופית לא מבשרת שום בשורה חדשה באף אחד מהז'אנרים המוזכרים לעיל.

"החיים האלה": החיים כקלישאה
"החיים האלה": החיים כקלישאה

זה מסוג הסרטים, שכמעט בטוח שפיצחתם חצי מהם על פי הטריילר והפוסטר. הטריילר גילם בתוכו את מרבית החלקים המתקתקים ואילו הפוסטר רומז בצורה עבותה אודות ריבוי עלילות וריבוי גיבורים. הנושא של הסרט? פאוזה של 15 שניות תספיק בשביל לנסות להסביר...הנושא של הסרט? עוד פאוזה...טוב...לא בטוח שיש בו נושא מעבר לערימת מסרים קלישאתיים, אשר מתחבאים בתבנית מתחכמת, שמנסה להעניק עומק ונופך מפונפן לעלילת הסרט. הוא מרגיש בשלבים מסוימים מאוד כמו קומדיה רומנטית מתקתקה ומאולצת ומרגיש לפרקים אחרים כמו דרמה טלנובלית סוחטת דמעות ורגשות. וכן...אפקט המסחטה הרגשית הוא וואחד עוגן עלילתי, עליו נשען דן פוגלמן.

פוגלמן, תסריטאי הסדרה המוצלחת "החיים עצמם" (ושל עוד כמה מצוירים וקומדיות לא רעות) ובמאי הסרט הנהדר; "דני קולינס", מנסה ללכת על איזה קו מנחה מקווקוו ומזגזג בין עלילות, זמנים ונרייטורים, כאשר הדבר היחיד שנותר קבוע, הוא הקו המוזיקלי המקשר בין כולם: אלבום הקאמבק של בוב דילן: “Time Out of Mind”, שהביא עימו תהילה מחודשת עבור הזמר האקסצנטרי. כל פרק נפתח באחד משיריו ומרמז על עלילתו, אבל פוגלמן מנסה לאתגר את הצופה בנוגע לגיבור הפרק ובכלל לגבי גיבורי הסרט וזו, במאמר מוסגר, גם ההילה שמנסה פוגלמן להעניק לסרטו, כאשר תחכום מסתתר במסווה של סרט, הפועל לפי חוקי הז'אנר.


בוא חמוד, בוא לדוד אנטוניו | באדיבות בתי קולנוע לב

כאשר הוא רוצה להיות קומי, הוא יודע להשתמש בכל הדרוש בשביל להגרום לקהל לחייך, כאשר הוא רוצה להיות דרמטי, הוא יודע בדיוק על אילו מיתרים אפשר לפרוט, בשביל לגרום לקהל שלו להתרגש ולהזיל דמעה ואת כל אלו הוא עושה היטב, אבל הוא לא בטוח כנראה מה הוא רוצה להיות בסופו של דבר, כאשר אחידות עלילתית הם מהסרט הזה והלאה ונראה שהוא שתה קצת מהמיצים העלילתיים של דרמות מרובות עלילות, שהצליחו אי שם בשנות התשעים המוקדמות וזה, למען האמת, לא נראה יוצא דופן או מעניין באופן כלשהו בתקופה הנוכחית, גם אם הסרט משופע בשחקנים מוצלחים ומגוון עלילות שונות, אבל כל כך דומות בתמציתן.

פוגלמן מרגיש קצת חסר ביטחון בתסריט שלו, כאשר הוא מנסה לפצות על כך בעזרתם של אוסף מכובד של שחקנים מוצלחים ואפילו לא בוחל ומשתמש בקריינות קצרצרה של סמואל ג'קסון בתחילתו של הסרט, קריינות שמקפידה להציג את הנושא, הנשוא וההחלפה בין כולם בכל הנוגע להכרעת הצופה הראשונה בנוגע למי הוא מי. פוגלמן משכתב טקסטים ורסיסי תסריט, דרך העלילה ודרך השחקנים שלו, בשביל לפלפל ולתבל עלילה, שמתחת לכל הרצון לתחכום והצורך להרגיש שונה מאחיותיה לז'אנר, היא בסך הכל קיר בצבע לבן, עליו מרחו מספר שכבות של שפכטל שלא שויף היטב.


איך זכרת שאני אוהבת חבצלות! | באדיבות בתי קולנוע לב

מעבר לרצונו לתת במה מחודשת לשיריו של בוב דילן ולייצר סוג של הומאז' עבורו, פוגלמן גם מתמקד בחלק מסוים בהומאז' עבור עוד אומן אקסצנטרי; קווינטין טרנטינו, ש"ספרות זולה" וסמואל ג'קסון שלו מקבלים נתח מסוים מהסרט, ללא הצדקה מסוימת, מעבר לחיבת הדמויות אל הסרט ומעבר לרצונו של פוגלמן לנסות ולייצר משהו שייחרט, דרך ניסיונות מתחכמים להשתמש ולהשאיל סצנות ושחקנים מרב האומן הקולנועי. זה עובד לא רע בכל הנוגע לפן הקומי של הסרט, אבל כאמור, אין הצדקה אמיתית לשימוש בסמואל ג'קסון, מלבד העובדה שפוגלמן מנסה לדלג בין שכתובים תסריטאיים ועלילתיים לא ברורים כל כך.

ועם כל האמור, ככל שהסרט הולך ומתקדם, הוא נותר מעניין וזה סוד קסם שקשר שלא לתהות אודותיו, אבל עם כל שלב ועם העניין ההולך וגובר, הכיוון הולך ומתבהר והפואנטה, הטוויסט או איך שלא תרצו לקרוא לנקודה ההיא שבדרך כלל עוטפת את המילה "התרה", הולכת ונהיית ברורה כשמש בסוף כל יום שבו התחזית יצרה באז סביב גשם וסופות בארץ ישראל 2018. העניין הגובר בסרט נובע בעיקר מצורך מאוד בסיסי של הצופה לקבל סגירה והתרה ובכך הוא רושם הצלחה גדולה, כי הוא לא משעמם לרגע וחלוקת העלילות בהחלט משחקת לטובת פוגלמן במקום הזה. מעבר לכך הוא מגיע בסופו של דבר לאותם מחוזות מתוקים, בעלי מסר גנרי, שגורם לרצות לתלוש שערות עם תום הסרט ומצטרפת לכך העובדה שהסרט עושה ככל שביכולתו לסחוט רגש ודמעות מהצופה הנייטרלי.


רק אל תחשבו שהולך להיות פה משהו חדש | באדיבות בתי קולנוע לב

משפט על הסרט:
מרגיש קצת חסר טעם ומופרך על אף המתיקות שלו. הוא חטף אש קשה בכל פורום אפשרי, החל מדעת הקהל וכלה במבקרים שקרעו לו את הצורה. הוא בסך הכל בינוני, על אף השאיפות הגדולות ולמרות הדרמה המעושה, אותה הוא מיטיב לספר.

משפט על הבמאי:
פוגלמן שכבר צלח אתגר ראשון בתור במאי לפני כשלוש שנים, מנסה ללכת על אתגר שנראה מאותה משפחה של "דני קולינס", אבל התוצאה, למרות הרצון לשיפור, בינונית ולא ייחודית בשום צורה שהיא.

משפט על השחקנים:
אוסקר אייזק לעולם לא יוכל לייצר תפקיד חלש וגם כאן הוא עוגן משמעותי לחלק העלילתי בו הוא שותף. אוליביה וויילד מתוקה ולא מייצרת רגש באף שלב שהוא, שחקנית מוגבלת למדי. אנט בנינג ומנדי פטינקין (איניגו מונטויה בשביל כולנו) המבוגרים בתפקידים קטנים ולא רעים וגם אנטוניו בנדרס ההולך ומתבגר בתפקיד טוב, אוליביה קוק העולה בתפקיד קצר ולא משכנע מדי וסאם ג'קסון עם תפקיד קטן, לא תורם מדי וכולל את חרצובות לשונו הרגילות.

משפט על אורך הסרט:
קשה לומר על סרט דרמה, רומנטי וקצת קומי, ששעתיים הם זמן סביר עבורו, אבל הפיצול העלילתי בהחלט מניח את הדעת בכל הנוגע לזמן שהוקצב לסרט. סביר, בדיוק כמו הסרט כולו.


כמה טוב שיש מקום לשים עליו את היד | באדיבות בתי קולנוע לב

בקטנה:
הסרט נושא שם זהה לדוקו משנת 2014, על מבקר הקולנוע המנוח; רוג'ר איברט. אתר הביקורות המפורסם, הנושא את שמו של המבקר האגדי, כבר העניק ביקורת לא מחמיאה לסרט הזה ורק מעניין לחשוב מה איברט עצמו היה חושב על יצירה כה בנאלית וחסרת מעוף.

קישורים רלוונטים


תגובות

שתף:
תגובה



שלח

לא נמצאו תגובות
"הכול בכל מקום בבת אחת": הדניאל'ס בממדי הטירוף
"הכול בכל מקום בבת אחת": הדניאל'ס בממדי הטירוף
הדניאל'ס, בסרטם השני בלבד, מביימים את אח...
"מלך הצפון": איסטר אגרס
"מלך הצפון": איסטר אגרס
הרבה כוכבים, הרבה זמן מסך, הרבה טקסים, ה...
"השורד": בן מפסטר את עצמו לדעת
"השורד": בן מפסטר את עצמו לדעת
בן פוסטר וזה כבר ספויילר כיוון שלא תזהו ...
"החיים המחשמלים של לואי וויין": החתול שתה שוב מהשמנת
"החיים המחשמלים של לואי וויין": החתול שתה שוב מהשמנת
בנדיקט קאמברבץ' כבר באמת לא גילם כמעט חמ...
"הורסת בלי חשבון": חיקוי זול, שעובד לא רע, בסופו של דבר
"הורסת בלי חשבון": חיקוי זול, שעובד לא רע, בסופו של דבר
החיקוי הזול של ג'סי אייזנברג מוביל מותחן...
"אפריקה": אני מברך על הגשמים באפריקה
"אפריקה": אני מברך על הגשמים באפריקה
הסרט הכמעט תיעודי של אורן גרנר הוא מסע נ...
"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף": רק לחובבי מארוול
"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף": רק לחובבי מארוול
הסרט המצופה של מארוול הסרט התורן בסד...
"האיש שלא היה": הפיהוקים שהיו
"האיש שלא היה": הפיהוקים שהיו
הסרט הבריטי, אשר מתאר את אחד ממבצעי ההונ...
"גלגל המזלות": הוליווד מצאה אהבה יפנית חדשה
"גלגל המזלות": הוליווד מצאה אהבה יפנית חדשה
ריוסוקה המאגוצ'י הוא המאמי או האוממי החד...
"קיארה": פוטנציאל מבוזבז
"קיארה": פוטנציאל מבוזבז
החלק השלישי בטרילוגיית השוליים האיטלקיים...
המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי
המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי
המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי, א...
נומי ראפאס בממלכת הביזאר או איך למדתי לדבר שפות נוספות?
נומי ראפאס בממלכת הביזאר או איך למדתי לדבר שפות נוספות?
נומי ראפאס מעניקה שתי הופעות נהדרות, במס...
"X": איקס מסמן את המקום
"X": איקס מסמן את המקום
אחד מסרטי האימה המרשימים, שנראו בשנים הא...
אמזון פינת הולו את נטפליקס
אמזון פינת הולו את נטפליקס
פינת המומלצים של אלו שהוזרמו חוזרת ולוקח...
סרטים בקולנוע
אחוזת דאונטון: עידן חדש, אייפל, בת המלך, גברת האריס נוסעת לפריז, מערבולת, שעת נקמה, כלב מי שמנגן 2, אמה, הזאב והאריה הגדול, אפריקה, הורסת בלי חשבון, החיים המחשמלים של לואי וויין, משחקת באש, שדה פרג, איפה אנה פרנק, דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף, האיש שלא היה, קולות רקע, קיארה, גלגל המזלות, השורד, משחק המלכים, נקמה ללא מעצורים, סאמרלנד, שרלוט, הכול בכל מקום בבת אחת, מלך הצפון, משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק, איינבו ושומרי הג'ונגל, האמיצות, חיות הפלא: הסודות של דמבלדור, שלוש קומות, אבו עומאר, אבן המים הקסומה, אימהות מקבילות, איקס, אמבולנס, הבריחה מפרטוריה, הסיפור שלנו, לב של אש, סוניק 2 הסרט, שאיפה לחיים, הטוב עוד לפנינו, מורביוס, סיראנו, אל תחכי לי, בחורה נחמדה שכמוך, הועידה, הנהגת של מר יוסוקה, העיר האבודה, נשים מתות מהלכות
בקרוב בקולנוע
אהבה בשחקים: מאווריק, קדימה, קדימה, יום האם, רדופה, ליגת סופר-פטס, הבורגרים של בוב - הסרט, התחרות הרשמית, שלום ולא להתראות, סופרנובה, עולם היורה: עולם חדש, טווח אפס, האדם הגרוע בעולם, לעבור לגור עם הבת שלי, חומוס פול טריילר, שנות-אור, שיעורים בפרסית, משני צידי החוק, בלאק-פון, בוטיק פריז, אלביס, לומדת לעוף, הכל עבר בשלום, הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח, תור: אהבה ורעם, אף פעם לא מאוחר, רכבת הקליע, שירת סרטני הנהר, Nope, אדם השחור, חיה, Salem's Lot, כרטיס לגן עדן, אל תדאגי יקירתי, החתול של שרק: משאלה אחת ודי, ספיידרמן: ממד העכביש 2, האלווין סוף, הפלאש, משחק הניצודים, אווטאר: דרכם של המים, אקוומן 2 הממלכה האבודה, מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם, ג'ון וויק: פרק 4, שומרי הגלקסיה: חלק 3, רובוטריקים: עליית החיות, משימה בלתי אפשרית 7

TOP 500
סטטיסטיקות
28,919 סרטים, 3,035 סדרות, 7,171 עונות, 121,449 פרקים, 401,043 אישים, 593,595 משתמשים, 267,334 הודעות, 29,044 ביקורות, 100,021 תמונות, 7,227 וידאו
מידע כללי ועמודים נוספים
שפה
סרטים © 2022