פתיחת פסטיבל הסרטים SPIRIT

קולנוע
פסטיבל ספיריט הבינלאומי, המציג קולנוע רוחני להמונים, פותח את שנתו ה-12 ומכיל כתמיד לא מעט סרטי תעודה, אשר ממוקדים במדעי הגוף והנפש, כאשר סרט הפתיחה יספר סיפור מעורר השראה אחד (מיני רבים), המתמקד בניצחון הנפש על מגבלות הגוף.

פתיחת פסטיבל הסרטים SPIRIT
פתיחת פסטיבל הסרטים SPIRIT

פסטיבל ספיריט ה-12 במספר ייפתח בתאריך ה-25 לאוקטובר בסינמטק תל אביב ויציג אינספור סרטי תעודה כמו גם סרטים עלילתיים שהנושאים המרכזים בהם יהיה מודעות עצמית, תזונה בריאה ומדע גוף ונפש. בין לבין גם יתקיימו הרצאות מומחים שידונו בנושאים מרתקים וביניהם שילוב הקנאביס הרפואי ברפואה המשולבת ומפגש שיעסוק ברפואה פסיכדלית.

סרט הפתיחה יציג את יהיה "בכוח הרצון" ( (The PUSH, אותו ביימו גרנט קורגן ובריאן ניילס. "בכוח הרצון" מציג את סיפורו מעורר ההשראה של גרנט קורגן, אתלט כריזמטי שאיבד כל תחושה בפלג גופו התחתון, לאחר שנפגע בתאונת אופנוע שלג. קורגן עושה צעד לא צפוי, כאשר הוא מחליט למקד את כל מאמציו להחלים בכדי לטלטל את גופו על פני 160 קילומטרים, באנטרקטיקה הקפואה, כאשר עמוד השדרה שלו עדיין פגוע. דרך הסרט ייחשפו הצופים גם לנופים מפעימים, אשר משמשים רקע מרשים ומרגש עבור סיפורו הייחודי של קורגן.


מסע בלתי אפשרי ומעורר השראה | מתוך הסרט "בכוח הרצון"

הפסטיבל יציג, במסגרתו, 15 סרטים מכל הסוגים, ביניהם סרטי תעודה, סרטים קצרים וגם סרטים עלילתיים, הבולטים בהם: "קנאביס להמונים", העוקב אחרי הורים שהופכים עולמות להשיג שמן קנאביס, בצורה לא חוקית וזאת בכדי להציל את ילדיהם, החולים בסרטן. את הסרט ביים אייבי אפשטיין. בין שאר הסרטים אפשר למצוא גם את "מי ייתן ואהיה מאושר" זוכה הפרסים של אריק ג'ורג'ולט והלן וולטר וכמו כן גם את "מהלם למורא", המציג לוחמים קרביים שמנסים להתמודד בפוסט טראומה בעזרת סמים פסיכדליים, להרחבת התודעה ולעזרה במלחמה עם הסיוט שכרוך במעבר מחיי לוחם לחיי אזרח.

בין בכורה לבכורה, ניתן יהיה למצוא בתכניית הפסטיבל מפגשים עם יוצרי סרטים בינלאומיים, שיחות והרצאות בהשראת הסרטים. בין המפגשים מפגש קולנועי עם פרופ' ראובן אור: "קנאביס רפואי ברפואה המשולבת", מפגש קולנועי עם המשוררת אגי משעול: "גורדייף, אילן עמית והעבודה הפנימית", מפגש קולנעי עם נחי אלון: "הבדואים של טיבט מבט עכשיו" מפגש קולנוע עם ד"ר נאוה לויט בן נון: "האם מיינדפולנס טוב לילדנו", מפגש קולנוע עם ד"ר עינב רוזנבליט: "אושר בלי בית: למצוא מקלט במודעות" ועוד.



את הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע רוחני מנהלים אמנותית מזה 12 שנה הרסיטה ואנמיקה אשל, ממקימי ספיריט סינמה, חברת ד'פלוס הפקות.הפסטיבל מתקיים בשיתוף המחלקה למופעים בעיריית תל-אביב- יפו וסינמטק תל אביב.

פסטיבל SPIRIT הפסטיבל הבינלאומי ה -12 לקולנוע רוחני - 25-27 באוקטובר בסינמטק תל אביב.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על פתיחת פסטיבל הסרטים SPIRIT
סרטים בקולנוע