סרט במתנה!צפייה ישירהסרטים בקולנועבקרוב בקולנועבתי קולנועטריילרים חדשיםחדשותמצא לי סרטביקורות
סרטים
בתי קולנוע
צפייה ישירה
חדשות
טריילרים
סדרות
קהילות
התוכן שלי
נוספים
התחבר
מגיע השבוע לקולנוע
אחוזת דאונטון: עידן חדש
גברת האריס נוסעת לפריז
בת המלך
אייפל
רדופה
מערבולת
שעת נקמה

מגיע בקרוב לקולנוע
אהבה בשחקים: מאווריק
קדימה, קדימה
יום האם
ליגת סופר-פטס
הבורגרים של בוב - הסרט
התחרות הרשמית
שלום ולא להתראות
סופרנובה
עולם היורה: עולם חדש
טווח אפס
האדם הגרוע בעולם
שנות-אור
שיעורים בפרסית
משני צידי החוק
בלאק-פון
בוטיק פריז
אלביס
פינגווין בלום
הכל עבר בשלום
הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח
תור: אהבה ורעם
מוקרן כרגע בקולנוע
כלב מי שמנגן 2
ראמבל
אמה, הזאב והאריה הגדול
אפריקה
הורסת בלי חשבון
החיים המחשמלים של לואי וויין
משחקת באש
שדה פרג
איפה אנה פרנק
דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף
האיש שלא היה
קולות רקע
קיארה
גלגל המזלות
השורד
משחק המלכים
נקמה ללא מעצורים
סאמרלנד
שרלוט
הכול בכל מקום בבת אחת
מלך הצפון
משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק
איינבו ושומרי הג'ונגל
האמיצות
חיות הפלא: הסודות של דמבלדור
שלוש קומות
אבו עומאר
אבן המים הקסומה
אימהות מקבילות
איקס
חדש בקולנוע
חדשות » ביקורות
קולנוע
טלוויזיה
מוזיקה
רכילות
טכנולוגיה
קטע וידאו
ביקורות

"נקודת שוויון 2": דרישת שלום מהניינטיז

יום שבת, 11 באוגוסט 2018, 01:01Saturday, 11 August 2018
שתף בפייסבוק


דנזל חוזר לככב בסרט של אנטואן פוקואה. מה חדש? לא הרבה. מה עובד? לא מעט ובעיקר העובדה שהוא מצליח להרים ולהחזיק סרט, שסביר להניח היה טובע בגלל דימיון לכל כך הרבה סרטים שיצאו אי שם בשנות התשעים.

"נקודת שוויון 2": דרישת שלום מהניינטיז
"נקודת שוויון 2": דרישת שלום מהניינטיז

ספייק לי דחף לפני שבוע את בעיית אמריקה הלבנה והגזענית של טראמפ עמוק אל תוך גרונות הצופים, אצל אנטואן פוקואה זה רק מגיע בתור רמזים עדינים, אבל הוא לא מוותר על ההקשר השחור-לבן דרכו, דרך דנזל וושינגטון ודרך הסרט שלו. איפה ההקשר? תחילת (וגם המשך) הסרט מציגים את דנזל וושינגטון קורא את ספרו של טא-נהסי קואטס; "בין העולם וביני", ספר שבמסגרתו הסופר מספר לבנו את סיפור התבגרותו ברחובות ברוקלין ותובע מאמריקה הלבנה תשלום על פשעיה כנגד אוכלוסייה שלמה ועם התקדמותו (האיטית למדי) של הסרט, אפשר להבין כי ישנו הקשר אחד חזק וישיר בין הספר ובין העלילה, גם אם הוא קלוש ומשני במידת מה.


(תגידי, זה מגניב לגלם גיבור על עם כובע בארט? | באדיבות סרטי פורום פילם)

דנזל וושינגטון, בסרט הראשון בסדרה, היה סוג של לוחם צדק. גיבור על בלי טייץ משוריין וגינונים של גיבור על. הוא היה נסתר והתהלך לו בין הצללים, פירק פרצופים וגם לקח לו בת חסות צעירה, לה הוא דאג ושימש עבורה כדמות אב ובסרט הנוכחי וההמשכי הוא פשוט חוזר ועושה את אותו הדבר, כמעט באותו אורך סרט ותחת שרביט הבימוי של אותו במאי, אותו הבמאי שכבר עזר לו להשיג את האוסקר השני שלו במספר ואת הראשון בעבור משחק בתפקיד הראשי, על תפקידו הנפלא ב"יום אימונים מסוכן". הציפייה מהסרט הנוכחי, מתחילתו, הייתה להמשכיות מהסרט הראשון ולסוג של שכפול ושחזור, כי למען האמת ציפיות ליצירת מקור או עלילה מתוחכמת לא היה כלולות בסל המקורי מהסרט.

החשש העיקרי של שניים מהצופים העייפים, שהגיעו לראות את טרום הבכורה, היה נעוץ במילה אחת: "אקספוזיציה" ;. האם שורדים עם אקספוזיציה מתישה או שמא היא תתמוסס ותהפוך לסצנת אקשן מלהיבה. ואכן בדקות הראשונות היה נראה שזו הולכת להיות סצנת אקשן מלהיבה, ברכבת, עם פצפוץ איברים, עצמות ושאר ירקות, אבל פוקואה רצה להחזיר את הרכבת למסלול הטרום עלילתי ולאחר אותה סצנה נהדרת, הסרט מתיישב, לוקח נשימה ארוכה ומספר את הסיפור, בכמה חזיתות מתישות למדי, שלא תמיד מתחברות ואורג את כולן לסיפור אחד שלם, שבסופו תגיע חצי שעה של האצת דופק והילוך הסרט, לקראת המערכה האחרונה, הכל כך צפויה מראש.


(אההההההה....קוקוו וווווווו | באדיבות סרטי פורום פילם)

אז גיבור העל, נטול המניירות (חוץ מחדר סודי בביתו, שזה היה הכי גיבור על שיש) הוא אדם פשוט, נהג של Lyft, שאוסף נוסעים מנקודה לנקודה ומקשיב לבעיותיהם, מדי פעם גם הוא מצליח לתפוס איזה נוסע סורר, או כזה שנעשה לו עוול ואז כמובן שהוא מגיע לתבוע את צדקתו של הנוסע ומגיש את מנת הצדק קרה, היישר ממקום מושבו של הנהג. בין שלל הנוסעים שעוברים אצל מר מק'קול, ישנו נוסע אחד מבוגר (אורסון בין) אשר מקבל מספר דקות בתור עלילה משנית וזניחה בסרט, כזו שדי מדלגים מעליה, אבל היא נועדת בשביל להבהיר פעם נוספת כמה אנושי, דאגן ואמפתי הוא מר מק'קול, בעיקר לאוכלוסיות החלשות והנזקקות.

עלילת צד נוספת, שהיא הרבה יותר משמעותית, היא עלילת דמות האב (שוב), במסגרתה לוקח מק'קול עשב שוטה נוסף, בעל הזדמנות להיות פרח יפיפיה ומטפח אותו באדיקות ובסבלנות אינסופית. מדובר בשכן הצעיר של מק'קול, בשם מיילס, המגולם על ידי אשטון סנדרס הנפלא (הזכור בעיקר מתפקידו ב"אור ירח", בתור שירון, בשלב הביניים), שרוצה לצייר, באמת שרוצה, אבל החיים, העולם והמציאות הטראמפית (ובכלל) מושכים אותו יותר לסחור בסמים ואולי גם לנסות לירות באיזה "אח" אקראי, בשביל לקבל נקמת דם. עלילת המשנה הזו מצמיחה בעצם את אחת הסצנות הטובות ביותר בסרט, סצנה שמבהירה כמה דנזל וושינגטון הוא עדיין שחקן מרטיט וכמה שהוא עדיין אותו דנזל של "יום אימונים מסוכן", שרק מחכה לשורות הנכונות בשביל להתפרץ.


(יאללה, אבא'לה, מה נתקעת לי פה עם הספר, תן לצבוע בשקט | באדיבות סרטי פורום פילם)

ויש את העלילה, הצילום, המוזיקה וזוויות הצילום שדרכן מבהיר ומצהיר פוקואה: "אני מה זה אהבתי את שלהי שנות השמונים ושנות התשעים, אז למה לא לשחזר קצת דברים טובים משם...?". פוקואה פותח את הסרט בניחוח סרטי "הטוב הזה יכסח את כל הרעים" והוא מכוון מהפרה-אקספוזיציה , דרך שוטים וסיקוונסים של הפתיחה, שמשלבים נוף אורבני, עם מוזיקה שגורמת לך לחפש את ברוס וויליס בדרך להולי, אשתו שתמיד נמצאת במקום הלא נכון ובזמן הכי לא נכון. התקדמות הסרט ממשיכה לשדר את אותה האווירה, והכל בתיבול של עלילה מעט לא קוהרנטית, משמימה ומרוחה, אך גם כזו שעושה את העבודה.

אחד ההבדלים המהותיים מסרטי "מת לחיות" והסרט הנוכחי (וגם קודמו) היא היעדר הנבל החזק. בסרטי "מת לחיות" ובעוד סרטי סוף אייטיז, תחילת ניינטיז, הנבל תמיד היה נמסיס מעניין, או כזה ששואב אחריו אנרגיות שליליות ושנאה מצד קהל הצופים, אבל בסרטים שמחקים סגנון וז'אנר שכבר נחרש ודי ירד מאז שנות השמונים והתשעים העליצות, הנבלים גם אינם מחדשים כלום ובדומה לגיבור, מצופה מהם גם להחזיק מידה מסוימת מהסרט ובמקרה הנוכחי, הנבל נחשף במבט, עליו רומז פוקואה לצופים וקשה שלא להריח אותו מקילומטרים. בהמשך הדרך הוא פשוט נראה כמו עוד נבל גנרי ולא מלהיב או יוצא דופן וזו נקודת חולשה רצינית בסרט.


(תבטיח לי שאתה הולך לעשות תפקידים מעניינים יותר | באדיבות סרטי פורום פילם)

ישנו דילוג עלילתי לא בריא בסרט, כאשר עלילות הצד מפותחות מעט מדי, נתקעות להן בצד ואז נדרשות להעלות הילוך, שלא תמיד מקביל להתקדמותו של הסרט. מה שנראה כמו אקספוזיציה קצרה עד לא קיימת הופך לאחת ארוכה וכמו במיטב המסורת של סרטי ניינטיז (והאמת גם בסרטים נוכחיים), תוכלו למצוא בעלילה הנוכחית גם כן חיילים לשעבר בשירות הצבא, שמתעלים את התסכול מפוסט השירות שלהם לכדי כסף קל עם מוסריות נמוכה, כי מה טוב יותר מלקבל כסף עבור עבודה שעשית בעבר בכלום כסף, בשירות המדינה? אופס, עקיצה נוספת לכיוון הממשל, שכבר חייב "אלתוש" בשביל להימנע מעקיצות נוספות, בעידן שבו הקולנוע מנגח יותר מאשר מפרגן. ואיך אפשר סרט באווירה וניחוח ניינטיזי בלי סופה שהולכת וקרבה, כמשל לסרט עצמו וכהכנה לסצנת ה-Last Stand המערבונית?

בסופו של דבר (וגם בתחילתו) הסרט השני בסדרת "נקודת שוויון", די מדלג בהנאה על החוטים שטווה קודמו, שואב לא מעט מז'אנר סרטי האקשן מהניינטיז וגם מוביל את עצמו ואת הצופים כמעט לאיבוד במה שנראה כמו אקספוזיציה שאורכה חצי מהסרט. אין פה יצירה מקורית, קו העלילה מתקשה להמריא ואורכו של הסרט הוא אילוץ, על מנת לנסות לעמוד בקצב של הסרט הראשון וגם באורכו. אבל כאשר הסרט טוב, בחלקיו הטובים, הוא ממש טוב ובסצנות האקשן הוא נפלא והכל בזכות, איך לא? דנזל! כי כאשר דנזל לוקח את האקשן למקסימום זה נראה טוב, כאשר הוא לוקח את הקלישאתיות ביחסי אב ובן למקומות הדרמטיים, הוא עושה זאת היטב וכאשר הוא נדרש לצאת מהקופסא והרוגע, בו הוא שרוי במהלך מרבית הסרט, הוא מרגש, יוצא ומוציא את הסרט מהבנאליות שמאפיינת את רובו.


(יאללה, הגיע הזמן לסגור את הסרט הזה כבר | באדיבות סרטי פורום פילם)

משפט על הסרט:
הוא יכול היה להיות להיט מטורף בשנות התשעים כי הוא פשוט שואב מהתקופה את כל השטאנץ של סרטי אקשן מאותו עשור ועשור מאחוריו. זאב בודד מול אויב מפתיע. מערכה אחרונה בניחוח מערבוני והתרה. אבל הוא עדיין מצליח לתפוס לעשור הנוכחי גם כן וזו, לכשעצמה, הצלחה גדולה.

משפט על במאי הסרט:
פוקואה כבר ליהק את דנזל בתור הכוכב הראשי והקנה לו אוסקר ב"יום אימונים מסוכן" והמשיך איתו ל"נקודת שוויון" הראשון ו"שבעת המופלאים" ועכשיו השניים חוזרים שוב לשתף פעולה באופן מוצלח, דרך סרט, שפוקואה מרגיש צורך למחזר לעצמו את העבר דרכו. עבודה טובה, מעבר לאורכו של הסרט וההתפזרות בו, השורה התחתונה היא שפוקואה שוב מצליח דרך נוסחה מנצחת.

משפט על השחקנים:
דנזל נפלא, מפעים, מרטיט ומכסח ללא רחמים. פדרו פסקל צריך לחזור לימי אוברין מרטל ("משחקי הכס") וחבייר פנייה ("נרקוס") ולא להתבוסס בתפקידים גנריים ומשמימים. אשטון סנדרס מדגים עוד קמצוץ מהכישרון הענק שלו ואורסון בין, ביל פולמן ומליסה ליאו מעניקים הופעות אורח טובות, מצד וותיקי השבט.

משפט על אורך הסרט:
זה כל כך היה מתבקש שהסרט יהיה חצי שעה פחות ופוקואה עושה כל מאמץ לנפח ולהצדיק את אורכו שלא בצדק, חיסרון בולט וזמן כמעט מת ומיותר וקיצורו בהחלט היה מניף אותו לרמה אחת מעל.

קישורים רלוונטים


תגובות

שתף:
תגובה



שלח

לא נמצאו תגובות
"החיים המחשמלים של לואי וויין": החתול שתה שוב מהשמנת
"החיים המחשמלים של לואי וויין": החתול שתה שוב מהשמנת
בנדיקט קאמברבץ' כבר באמת לא גילם כמעט חמ...
"הורסת בלי חשבון": חיקוי זול, שעובד לא רע, בסופו של דבר
"הורסת בלי חשבון": חיקוי זול, שעובד לא רע, בסופו של דבר
החיקוי הזול של ג'סי אייזנברג מוביל מותחן...
"אפריקה": אני מברך על הגשמים באפריקה
"אפריקה": אני מברך על הגשמים באפריקה
הסרט הכמעט תיעודי של אורן גרנר הוא מסע נ...
"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף": רק לחובבי מארוול
"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף": רק לחובבי מארוול
הסרט המצופה של מארוול הסרט התורן בסד...
"האיש שלא היה": הפיהוקים שהיו
"האיש שלא היה": הפיהוקים שהיו
הסרט הבריטי, אשר מתאר את אחד ממבצעי ההונ...
"גלגל המזלות": הוליווד מצאה אהבה יפנית חדשה
"גלגל המזלות": הוליווד מצאה אהבה יפנית חדשה
ריוסוקה המאגוצ'י הוא המאמי או האוממי החד...
"קיארה": פוטנציאל מבוזבז
"קיארה": פוטנציאל מבוזבז
החלק השלישי בטרילוגיית השוליים האיטלקיים...
המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי
המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי
המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי, א...
נומי ראפאס בממלכת הביזאר או איך למדתי לדבר שפות נוספות?
נומי ראפאס בממלכת הביזאר או איך למדתי לדבר שפות נוספות?
נומי ראפאס מעניקה שתי הופעות נהדרות, במס...
"X": איקס מסמן את המקום
"X": איקס מסמן את המקום
אחד מסרטי האימה המרשימים, שנראו בשנים הא...
אמזון פינת הולו את נטפליקס
אמזון פינת הולו את נטפליקס
פינת המומלצים של אלו שהוזרמו חוזרת ולוקח...
"'משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק": הוא חזר או שהוא חזר?
"'משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק": הוא חזר או שהוא חזר?
ניקולס קייג' חוזר בסרט מבדר, מצוין, פגיע...
"שלוש קומות": כאן גרים...לא בכיף
"שלוש קומות": כאן גרים...לא בכיף
סרטו החדש של נני מורטי מבוים היטב וגם מע...
פוטין פולש, באטמן אאוט: הקולנוע הרוסי בימים של מלחמה
פוטין פולש, באטמן אאוט: הקולנוע הרוסי בימים של מלחמה
הקולנוע הרוסי, כמו כל מגזר תרבות ותעשייה...
סרטים בקולנוע
אמה, הזאב והאריה הגדול, אפריקה, הורסת בלי חשבון, החיים המחשמלים של לואי וויין, משחקת באש, שדה פרג, איפה אנה פרנק, דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף, האיש שלא היה, קולות רקע, קיארה, גלגל המזלות, השורד, משחק המלכים, נקמה ללא מעצורים, סאמרלנד, שרלוט, הכול בכל מקום בבת אחת, מלך הצפון, משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק, איינבו ושומרי הג'ונגל, האמיצות, חיות הפלא: הסודות של דמבלדור, שלוש קומות, אבו עומאר, אבן המים הקסומה, אימהות מקבילות, איקס, אמבולנס, הבריחה מפרטוריה, הסיפור שלנו, לב של אש, סוניק 2 הסרט, שאיפה לחיים, הטוב עוד לפנינו, מורביוס, סיראנו, אל תחכי לי, בחורה נחמדה שכמוך, הועידה, הנהגת של מר יוסוקה, העיר האבודה, נשים מתות מהלכות, עם חברים כאלה..., מים עמוקים, 100% זאב, אלה בלה בינגו, ארבעה ימים טובים, ויהי בוקר, חוזה מסוכן
בקרוב בקולנוע
כלב מי שמנגן 2, ראמבל, אייפל, בת המלך, גברת האריס נוסעת לפריז, אחוזת דאונטון: עידן חדש, שעת נקמה, מערבולת, רדופה, יום האם, אהבה בשחקים: מאווריק, קדימה, קדימה, הבורגרים של בוב - הסרט, ליגת סופר-פטס, התחרות הרשמית, שלום ולא להתראות, עולם היורה: עולם חדש, סופרנובה, טווח אפס, האדם הגרוע בעולם, משני צידי החוק, שיעורים בפרסית, שנות-אור, פינגווין בלום, בוטיק פריז, בלאק-פון, אלביס, הכל עבר בשלום, הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח, תור: אהבה ורעם, שירת סרטני הנהר, רכבת הקליע, Nope, אדם השחור, חיה, Salem's Lot, כרטיס לגן עדן, אל תדאגי יקירתי, החתול של שרק: משאלה אחת ודי, ספיידרמן: ממד העכביש 2, האלווין סוף, הפלאש, משחק הניצודים, אווטאר: דרכם של המים, אקוומן 2 הממלכה האבודה, מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם, ג'ון וויק: פרק 4, שומרי הגלקסיה: חלק 3, רובוטריקים: עליית החיות, משימה בלתי אפשרית 7

TOP 500
סטטיסטיקות
28,913 סרטים, 3,035 סדרות, 7,171 עונות, 121,449 פרקים, 400,843 אישים, 593,345 משתמשים, 267,334 הודעות, 29,039 ביקורות, 99,920 תמונות, 7,219 וידאו
מידע כללי ועמודים נוספים
שפה
סרטים © 2022