"משחקי הכס 7 - מוות הוא האויב": בואו נקרא לו פרק 9

טלוויזיה
הפרק המודלף, שזעזע את העולם ליומיים בערך, המשיך לזעזע עם התפתחויות דרמטיות של העלילה ועם מעבר צד אחד, שכנראה הולך להשפיע בגדול על כל ענייני הקרבות בין שלל הצבאות לבין צבא המתים.

"משחקי הכס 7 - מוות הוא האויב": בואו נקרא לו פרק 9
"משחקי הכס 7 - מוות הוא האויב": בואו נקרא לו פרק 9

בדיוק שחשבתם ש"משחקי הכס" הגיעו לפיקים כמעט בכל שלבי העונה הזו מגיע לו הפרק השישי, שבקלות אפשר להכתיר אותו בתור "הפרק התשיעי" של העונה הנוכחית. סדרת העל, שכבר הפכה מזמן לתופעת תרבות, סיפקה במהלך העונה הזו שיאים עלילתיים כמעט מדי פרק, לצד שערוריות ופארסות מחוץ לעלילת הסדרה, דוגמת פריצת ההאקרים ל-HBO והשיא הנוכחי מחוץ לכותלי הסדרה עצמה גם השפיע על הצופים, כאשר HBO ספרד שחררה בטעות את הפרק השישי לשעה תמימה ומשם הודלף לרשת, שהגיבה בהתאם והעמידה אותו לרשות כל צופה שיש לו קשיים בסיסיים בשליטה בדחפיו.

הפרק הנוכחי היה ממוקד למדי, הוא התרכז באיזורים הצפוניים והמושלגים (מלבד סיקוונס קצרצר בין חאליסי לטיריון בדרגונסטון). סאנסה ואריה נכנסו לסכסוך לא הגיוני, שאחיות ללא משקעים ומטעני עבר לא היו דורכות בתוכו. הטיול של "יחידת המתאבדים" של הצפון הניב דיאלוגים פורים בין הדמויות לבין עצמן, כאשר טורמונד ו"כלב הציד" קלגיין כיכבו בתפקידי ההפוגות הקומיות, בעוד ג'ון שומר על פאסון. טיריון החל את תהליך ההתערבות אצל חאליסי, היא לא הקשיבה עד הסוף וסיימה את הפרק הזה רכובה על דרקון אחד, שעוד אחד בלבד מלווה אותה בחזרה ובל נשכח את הדרקון שמשתולל במכנסיו של ג'ון סנואו, כאשר חאליסי ליטפה את ידו לקראת סוף הפרק. ספויילרים בפנים? אתם יכולים לסמוך על זה.

עם אחיות כאלו, עדיף אחים ממזרים


(חכי, חכי, שג'ון יחזור הביתה)

אריה לא מחכה יותר מדי זמן וחושפת את המכתב, שנותבה למצוא, בפניה של סאנסה. סאנסה עם פנים חתומות, מסבירה, אבל אריה לא רוצה להקשיב. היא כבר דנה אותה לכף חובה ולא הייתה מוכנה לשמוע יותר מדי הסברים. במקום לתחקר את האצבע הבוחשת של "אצבעוני", היא העדיפה לשים את אחותה תחת חקירה צולבת ולא לשמוע יותר מדי קווים להגנתה. ברקע, בייליש ממשיך לשחק עם הראש של סאנסה וכולם ממשיכים להצביע על רצונה למלוך ולשלוט, בעוד אחיה הממזר מפקיר את חייו עבורה ועבור כל נתיניו.

האופי השונה של צמד האחיות בא לידי ביטוי בשיחה נוקבת בין השתיים, בעודן מעלות זכרונות מהעבר ובעוד אריה ממשיכה לחטט בזכרונותיה מהעבר, סאנסה ממשיכה לחשוש למקומה ולגורלה, בעוד אחותה מסתובבת חופשי ומטפחת בתוך מוחה תיאוריות בלתי נגמרות אודות נאמנותה של אחותה. סצנת השיא מגיעה כאשר סאנסה מחטטת בתיק העבודות של אריה ומוצאת שם כמה מסיכות עם פרצופים מוכרים, אבל לא מקבלת תשובה ברורה והגיונית מאחותה בנוגע לממצאים המטרידים ורק חושפת את עצמה לסכנת דקירה, הצטרפות לאוסף המסיכות ורומזת לכולנו כמה יהיה שמח כשג'ון יחזור הביתה.

כאשר טיריון צימח זוג בחזרה


(חאליסוש, אלו לא בגדים טובים לטיסה. הכל לבן, זה יתלכלך)

חאליסי וטיריון רגועים בטירה והגיע הזמן להתחיל את תהליך ההתערבות. השניים מדברים על סנואו והבהייה הארוכה שלו (שזוהתה כבר על ידי דאבוס בפרק הקודם) בדאני, טובת האיברים והמראה. חוץ מספקולציות לגבי התאהבותו בה, השימדון והבלונדית עוברים על האסטרטגיה המלחמתית וגם דנים ברצון של טיריון (וגם של ואריז, שנעדר מהפרק) שמלכתו תהה עדינה יותר עם אלו שהיא שופטת, לדוגמא: הטארלי'ס. טיריון גוער בחאליסי על שריפתם והיא משיבה לו במטבע זהה. ההתערבות החלה והמסקנות (וגם הרבה חרא) מתחילות לצוף מעל פני השטח. הם מסכימים שלא להסכים בנוגע לשיטות המלוכה של חאליסי והיא יוצאת למשימת חילוץ והצלה, בעודה טסה להציל את הבעל הבא שלה.

עכשיו יש להם דרקון
היכן שהפרק הקודם נגמר, הפרק הנוכחי הורחב כמעט למרבית עלילתו. חבורה שרוצה להביא "מהלך" יצאה לדרך. בים-בם-בום. האינטרקציות בין הדמויות היו מעניינות וחדות. בעיקר של טורמונד וקלגיין, ג'ורה וסנואו נראו כמו אלו שיודעים שאולי לא ישובו לראות את חאליסי ושמו את היריבות המעיקה וחסרת הסיכוי מבחינתו של ג'ורה בצד. ג'ון מציע לג'ורה את חרב אביו (של ג'ורה) ואילו האחרון משיב אותה כלאחר כבוד. את החרב עוד נפגוש בהמשך, כאשר ג'ון ישתמש בה בשביל למשות את עצמו לכיוון החיים.


(באמת שכל מילה מיותרת)

טורמונד חוקר את ג'וני על האינטרקציה עם חאליסי וג'ון, כמו כל בעל מתוסכל, שופך את ליבו ואומר שהאישה רוצה להכריע אותו כבר בתחילת הקשר עם כריעה תבוסתנית. דווקא טורמונד, מכולם, חייל גאה לשעבר של מאנס ריידר, מייעץ לו שאולי כדאי לשקול את האופציה הזו כי אותה גאווה של מאנס כבר גרמה למספיק אבדות ויעשה בחוכמה ג'ון אם יוותר קצת על כבודו וגאוותו בשביל לארגן איזה כמה דרקונים ללחימה בצבא של כמה מתים מהלכים.

דו-שיח הבא והמשעשע מכל - כלב הציד מול טורמונד, שרואה שניתן לפתח תחביב מהצקה לכלבי ציד עצבניים. בין לבין טורמונד מספר את מה שידעו כבר כולם וחושף את חיבתו לענקית הבלונדינית, במקרה זו שהכריעה את קלגיין בעבר ובקרב (כמעט) עד מותו של קלגיין. החבורה הלא כל כך עליזה הזו מטיילת לה בשלג ואתם יודעים ש"עד ש..." צריך להגיע בדיוק עכשיו. עד שהם פוגשים דב, אבל כזה עם עיניים כחולות. חשוד? כן. להוריד אותו? יאללה תנסו!


(ללא ספק נבחרת מנצחת)

ת'ורוס חוטף ביס שאף זריקת אנטי-טטנוס לא תרפא וכמה שהוא לא סוחב, זה לא יועיל בטווח הארוך. הוא לא סוחב בסופו של דבר, אבל חבריו נלחמים ועוד איך. צבא מתים אחד? צ'ק! צבא עצום רודף אחרי החברים בקרח וברור שהגלמים המהלכים בסופו של דבר ייעצרו במים. הם אכן נעצרים וחלקם טובע, אבל חלק הארי של הצבא מקיף את החברים של ג'ון-ג'ון. גנדרי נשלח להוציא לדרך את העורב המהיר ביותר על מנת לארגן יחידת חילוץ והצלה בפיקודה של חאליסי ודרקוניה ובדיוק שהמתים מתחילים לסגור על ג'ון וחבורתו, מי מגיע אם לא דרוגון (עם חאליסי על גבו, בנוהל), ויסריון ו-ראיגל, על מנת להראות שהדבר היעיל ביותר במלחמה נגד מתים קפואים הוא היסוד הטבעי ההפוך: אש.

דאני מגיעה לחלץ את האיש שכולם רוצים שימלוך לצידה ונחשפת לראשונה לאמת דבריו. היא מציעה טרמפ לחברים וג'ון מתעקש משום מה לשפד עוד מספר מתים מהלכים, למרות שהוא כבר כפסע מעלייה על גבו של דרוגון ואז הכל מתהפך. מלך הלילה תופס שיפוד קפוא ומוריד את ויסריון, בעודו משפריץ גלונים של דם על הקרח ומקנח בהתרסקות מפוארת לתוך הנהר הקפוא. דאני מאבדת את אחד מילדיה ובמבט קפוא מעלה את אחרון הנוסעים, שאינו ג'ון סנואו, מסתובבת וחוזרת צפונה.


(יש מצב שהוא קרא לי עכשיו "דאני"?)

ג'ון עושה קולות טביעה, אבל כפי שהבנתם עד עכשיו, גיבורי הסדרה לא ימותו בלא אקט אלים, בטח ובטח לא בבריכה העירונית. ג'וני מתעשת, יוצא מהמים ועושה רושם שהפעם אף מליסנדרה לא תחלץ אותו מהמוות הבטוח ועכשיו זה הקטע הבא שאתם מבינים שמגיע ה"עד ש...". עד שבנג'ן מגיע משום מקום, מחלץ אותו ומוסר את עצמו בחוסר שביעות רצון למשפחה השנייה שלו: "המתים המהלכים". את הפרק (כמעט) נסיים עם ג'ון שקורא לחאליסי: "דאני" וגם עושה לה טריק שכל בעל מתחיל עושה לאשתו ונותן לה לחשוב שהיא מנצחת, בעוד ידו נמצאת עדיין על העליונה וכורע על ברך מטאפורית, בעודו מנסה לנשום דרך החורים החדשים והמרובים שגופו קיבל בעימות האחרון שלו עם מלך הלילה וצבאו.

לא הרבה עלילות, אבל אירוע אחד ארוך ומתמשך ששוב הסביר כמה סדרות הטלוויזיה מדביקות את הפערים בקצב מטורף מהקולנוע. HBO כבר לא תפדח לקראת הפרק האחרון של העונה, הוא ישודר בזמן ולא נראה שיש כוח בעולם שעלול לגרור הדלפה נוספת, בטח ובטח בפרק האחרון של העונה הלפני אחרונה של אחת הסדרות המדוברות ביותר בכל הזמנים. נותר רק לכסוס ציפורניים ולהמתין לגראנד פינאלה.

בטח שמתם לב ש:
• ג'ורג' לוקאס לא יודע איך ואיזו תביעה להכין ל"משחקי הכס" כאשר אנשי האש מציגים חרב אור גרסת "משחקי הכס" ושמה יהיה: "חרב אש".

• טורמונד הצליח להעביר חלחלה בכלב הציד, כאשר רק תיאר את דמותה של בריאן. לא ברור אם קלגיין חושש ממפגש חוזר עם זו שכמעט תרמה את איבריו למדע או שמא הוא סתם נרעש מהידיעה שיש גברים שנמשכים אליה.

• כמות הנעדרים בפרק הזה הצליחה לחמוק מתחת לראדאר בגלל העלילה העמוסה שקיבלו הצופים. ממוקדת באיזורים מצומצמים והשומן העודף יחזור במלוא הכוח, כנראה בפרק הבא.

• והפרט הכי חשוב, נחשו למי יש עדשות כחולות לעיניים? רמז, הוא לא בן אדם ובעברו היה אחד מבניה של חאליסי.


(מי לא ירוץ לחבק את אמא?)

"משחקי הכס" משודרת מדי יום שני במקביל לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום TV.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 7 - מוות הוא האויב": בואו נקרא לו פרק 9
סרטים בקולנוע