"משחקי הכס 6, פרק 4": הבלונד עולה

טלוויזיה
חיכינו וציפינו וצפינו בג'ון סנואו עולה וזורח מן העולם הבא, חזינו באריה שבה לפקוח את עיניה והגיע זמנה של אחת הדמויות, שמעמדה החל להדרדר לשוב בחזרה. חאליסי איז בק! ולשם שינוי היא השאירה לטיריון את נאום תאריה הקבוע ומסתפקת בטבילת אש נוספת.

"משחקי הכס 6, פרק 4": הבלונד עולה
"משחקי הכס 6, פרק 4": הבלונד עולה

החל מהפרק השני וכולל את הפרק הנוכחי ישנה פרדיגמה שנועדה להתמחזר. ג'ון סנואו ישוב לחיות - קרה, אריה תשוב לראות - קרה, אך זו שכבר נועדה להישבר ונראתה דווקא כהולכת לחזור, בקטנה, הייתה העובדה שחאליסי תחזור ללבוש את חליפת ילדותה ועוד לעיניי כל (הצופים שבבית, כי באולפן כבר בטח נמאס להם להציץ על הציץ). כך, כאשר היא הולכת ומאבדת עניין עלילתי, העבדים וסוחרי העבדים במירין שוצפים וקוצפים ולדאריו וג'ורה הולך ונמאס זה מזה, עלילת חאליסי מקבלת את התפנית שכולם כה ציפו לה, על מנת לחזור (כמעט) לקדמת הבמה.

שני סטארקים נעדרים, אבל לעומת זאת, שני סטארקים מתאחדים אחרי מי יודע כמה עונות של הפרדה בין כל חלקי משפחת סטארק. בייליש חוזר לשמחת כולם, ת'יאון חוזר הביתה, לא לשמחת כולם וראמזי ממשיך להתקדם בסולם דרגות החלאתיות, אה... וסרסיי מתחילה במסע הארוך לעשות מצעד רוורס ולטשטש כל זכר להשפלתה.

מיכאל, מחייה המתים מטירת התקווה:
סטארק ריוניון
ג'ון סנואו זרק בדרמטיות את מעילו השעיר ואף מכוון דרומה "להתחמם", הוא שנייה אחת מלומר "אני הייתי ג'ון סנואו, גבירותיי ורבותיי..." ואז, או אז טורפות את כל הקלפים בכניסתן: סאנסה ובריאן, לא כל כך יפות ולא בנות שש עשרה (לפחות חצי מהצמד), אבל יודעות מעט דברים על החורף הזה... האיחוד מרגש, וכאמור, סצנה של שני סטארקים בלוקיישן אחד מתרחשת אחרי עונות רבות ומה הם עושים בשנייה המצולמת הראשונה? אתם בוודאי שואלים... הם מקיימים את שיחת החולין הכי בנאלית שיש: "המרק טוב", "זוכרת את האפונה שנאן הייתה מכינה?", אבל הכל הוא גישוש באפילה ודווקא סאנסה היא זו אשר מעודדת את ג׳ון ללחום רק עוד פעם אחת - על ווינטרפל. האיחוד הלא כל כך מרגש שנרשם עקב כניסתן של סאנסה ובריאן לקאסל בלאק, הוא האיחוד בין מליסנדה לבין בריאן, כאשר בריאן טורחת להזכיר למליסנדרה (שחיסלה את רנלי, אדונה הקודם) את מותו של סטאניס ומאיזו חרב הוא הגיע, ג'ינג'ית אחת בטירה השחורה לא יכולה לישון בשקט.

טורמונד עושה את ההפתעה הגדולה של הפרק ולוטש עיניים לעבר בריאן, תוך כדי ארוחת הערב ומוכיח שגם לנשים גדולות (מאוד) ישנו ביקוש, אבל הטריגר והמנוע העלילתי, שמוציא את סנואו מן הקפואים לרותחים הוא מכתב השוויץ הגדול של ראמזי. "בוא תראה" הוא אומר במכתב. "אחיך כאן, בוא תראה. אאנוס את אחותך, בוא תראה, אעקור לך את העיניים, אוציא לך את הבולבול ואעשה ממנו סופלה כל שתבקש, רק בוא תראה...", ראמזי עם הטריק הישן ביותר בספר, מפתה את סנואו דרך איומים על משפחתו וחוץ מלהגיד לו "אמאש'ך ואבאש'ך" הוא בעצם מכניס את כל קרוביו החיים לתוך קלחת מכתב האיומים שלו.

רמזי קורא תיגר למלחמת סנואו בסנואו והבלתי נמנע מתחיל לקרום עור וגידים ולצאת לדרך ואם יש קליימקס שכל העולם ואחותו (של סנואו) מצפים לו לקראת סוף העונה, אז זה זה. אפשר לראות ש: ג'ון סנואו מסתובב בחברתן של המון ג'ינג'יות (ואפילו ג'ינג'י אחד ענק). בנוגע לאחותו, זה טאבו (למרות שהם חורגים), אחת כבר מתה והשנייה שהחייתה אותו היא בעצם סבתא, אז מה נשאר? טורמונד? אפשר לראות גם: פודריק הפך להיות הקישוט הכי עמום בסדרה, מישהו הבחין בנוכחותו לאחרונה? האם הוא הוחלף על ידי נציב? פוד מתבקש להתייצב בקבלה.


(הולד איט! אל תזוז, הגעתי! איים היר! | צילום: יח"צ)

מבצע ג'אריו
ג'ורה ודאריו סוף סוף מקבלים את המשמעות של דמויותיהם בחזרה, הם עוברים את שתי הדקות שהוקצבו להם עד עתה מדי פרק (אם בכלל) ומשקיפים על ה"דוש חאל" של וויז דותראק. השניים מתגנבים בשביל להחזיר את חאליסי אל מעוז הדותראקים ורוצים למנוע את הפיכתה לדושבאגית באופן סופי וגורף, כאשר זהו המקרה הטוב יותר, בעוד המקרה הפחות טוב, מבטיחה אם מנזר הדושבאגיות, הוא אונס בתורות בידיהם, רגליהם ופיניהם של החאלסרים הבהמתיים. דאריו וג'ורה נכנסים העירה ונתקלים בעיכוב קטן, דאריו מוכיח פעם נוספת כמה טוב עובד השילוב בין סכין וישבנה של אישה וכמה הרבה יותר טוב עובד סלע מהשילוב בין חד לספוגי, בעודו מסווה פצע דקירה עם מספר פיצוצי סלע לקורבן, שניסה להאט את צעדיו.

התוכנית לשחרורה החאליסיות יוצאת לדרך ואז היא מתחילה שוב, חאליסי, בפעם המי יודע כמה, נושאת נאום חוצב להבות (הפעם ללא אזכור אפילו לטייטל אחד שלה) ועם גיבוי של אלף דרקונים מאחוריה, היא מסבירה לחאלים בדיוק מה יהיה גורלם וכיצד היא תשלוט בהם והכל במצח נחושה ובדותראקית ברורה, כולם צוחקים ואנחנו מצפים לדרוגון שיגיע וינשוף אש... אבל וזה אבל גדול, חאליסי עושה את העבודה לבדה, ללא עזרה ועם "הקטע" שלה שהיא עושה בתוך מקומות בוערים. החאלים נשרפים וההתרה מגיעה, כאשר חאליסי עומדת בעירום מלא אל מול שבט הדותראקים ולא תאמינו, אף שריקה או צעקת "איזה כוסית" נשמעת מהקהל הרחב, כולם משתחווים ועוד ממלכה נכבשת, כנגד כל תכנון אפשרי. חאליסי ערומה, נא להסדיר את קצב הנשימה ולהמשיך בסדרה כסדרה. אפשר לראות ש: שני שדיה של חאליסי סובלים מחוסר איזון, או שאלו משחקי אור וצל של המצלמה. אבל ת'כלס, מה זה משנה? הם חזרו ובגדול ואפשר להודות רק על כל דקת מסך שלהם, בדיוק כאשר חשבנו שהעירום בסדרה גווע.


(חברים, אתם יודעים מה מגיע תיכף, נכון?)

הבלונד חוזר לאופנה
ובדיוק כמו שחאליסי שבה מן האש והאפר, גם המושמצת, מייסדת אפליקציות השיימינג וגזורת השיער חוזרת (אוטוטו) למשול במעלה המלך. קצת לפני שסרסיי עושה את המהלך שלה, הדרור במהלך משלו ובתקווה שיהיה אחד מן האחרונים, ממשיך לאכול את הראש ולטרחן את החיים לכל מי שרק אפשר. מארג'י כבר מקריאה לו פסוקים שלא הכיר ובלבד שיניח לה לנפשה עם סיפורי כפרת העוונות שלו, ללא ספק אחת העלילות העצובות ביותר ושנייה ורבע לפני שעלילת מעלה המלך הופכת להיות זו שמאזנת עלילות מרתקות ומציינת נקודה משמימה, או אז מגיעה סרסיי. הדרור מעייף את מארג' ושולח אותה לביקור אצל אחיה, שכבר נשבר ביום הראשון, ברגע שהבין שהוא בתא לבד ואין אסיר אחד שיעשה ממנו הביץ' שלו, ברור בדיוק מי הוא מי במשפחה ולמה מארג' היא קווין ולוראס - דראג קווין. סרסיי נכנסת באמצע אכילת ראש של המלומד העליון לבנה ועושה את שטיפת הראש שלה: אפקטיבית יותר, אימהית יותר, מלאת ברק וללא קשקשים.

פתאום סרסיי וטומן נראים כה דומים, השפתיים כמעט זהות, התספורת כמעט אחד לאחת ורק חסר העניין של האופי, בשביל להבין שהילד הזה הוא הבן של הכלבה הזו. והילד הזה, המבולבל שנקלע לקרב מוחות מתוחכמים בין אמו לבין פנאט דתי, הוא גם המלך, להזכירכם. אבל כמו שאתם יודעים, אין בעולם אהבה כמו אהבה של אמא מוטרפת וצמאת דם, שלטון ונקמה והגלגלים של סרסיי מתחילים לזוז וגם המכנה המשותף עם חבריי המועצה הקטנה, שאינם מלומדים, בינם סבתא אולנה אשר חרדה לגורל נכדיה, מתחיל להתחבר היטב לאקט אשר יבוצע כנגד מועצת הדרורים. אפשר לראות ש: ג'יימי מפנים את כל עניין היד האחת וממשיך לשמש בתור זרוע מבצעת כלשהי עבור אחותו/אהובתו ואם ילדיו. הדומיננטיות של האיש הכביר הזה ירדה כמעט לאפס, אך אין הדבר אומר שלא נפגוש בעוצמות אחרות שלו, שאינן פיזיות, בהמשך.


(כל כך דומים, כל כך שונים)


זיו, מציפוריו המצייצות של ואריז
אצבעון בריברון
לורד אצבעון, האיש והתחבולות מגיע לריברון (לא, לא הגעתם לשר הטבעות למרות שהשם נשמע דומה), כהרגלו מלבד היותו מצויד בלשון חדה ביותר, הלורד מצויד גם במתנה קטנה ללורד הסתום והמעצבן בשלטון, לורד רוברט ארין, שכמובן מתלהב מהמתנה (בז לבן) ובכך ממשיך להיות שפוט של מי שרצח את אימו האהובה והמעצבנת. לורד רויס, אשר מבין שבייליש נפטר מסאנסה בעוד מזימה תככנית וגאונית, מנסה לקבל הסברים מאצבעון ובעודו מתקיף (מילולית) את בייליש, הוא מגלה את העובדה הפשוטה שאולי הוא (רויס) יכול לנצח בקרב בקלות, אבל בשיחה אין מתחרים ללורד בייליש, בטח לא לורד רויס שמוצא את עצמו נתון לחסדיו של רוברט ארין שיחד עם טומן מייצר קו של שליטים מטומטמים להחריד. מ"תוקף" שבטוח בעמדתו ומעמדו, תוך מספר מועט של שניות לורד רויס מרגיש את חלציו נמחצים בצורה מטאפורית ע"י לורד בייליש.


(מאסטר הערבולים חוזר)

ממשיך לטריין
בינתיים במירין, טיריון מתחיל לעשות מה את מה שהוא שהוא יודע לעשות הכי טוב: פוליטיקה. הוא מזמן לשיחה את האדונים ומבקש מהם להפסיק את התמיכה שלהם בבני ההרפייה ואת ההתנגדות שלהם לחאליסי האהובה. האדונים קצת פחות מתלהבים מטיריון שמפיל את הפצצה הבאה: הוא לוקח את המספר התנכי האהוב: שבע. טריון מעניק עוד שבע שנים אחרונות של עבדות, מוסיף פיצוי הולם וזורק קופון לקסטרו של שתיים במחיר אחת ומצליח לשכנע את האדונים להסיר את ההתנגדות לחאליסי. מיסנדיי ותולע אפור עושים פרצופים של "היום אתה ישן על הספה" אך למרות זאת, כאשר נציגי "העבדים" (ביניהם יוסף סוויד) שואלים אותם האם הם תומכים בטיריון ובהסכם, מיסנדיי ותולע אפור בולעים את הגלולה המרה ומיישרים קו עם טיריון. גמד גמד.. אבל לפניכם.


(אז מה אתה אומר? נגמר השמפו של התלתלים?)

ת'יאון חוזר הביתה, חוזר אל יארה
ושוב ב"קשר משפחתי - גרסת איי הברזל" ת'יאון חוזר ל-יארה, שאחרי שאהבה אותו, שנאה אותו ושוב אהבה אותו, מחליטה שהיא שונאת אותו ודי! הסיבה לשנאה הנוכחית היא מכיוון שהיא חוששת, שת'יאון ירצה לקחת את הכיסא במקומה - קשה לא להבין אותה לאחר שת'יאון מגיע בתזמון חשוד ביותר. ת'יאון מצידו, ספק בתחבולה ספק בגלל שאין לו כבר ביצים (או לפחות את מה שבינם) מעדכן את אחותו, שאין לה מה לדאוג והוא רוצה שהיא תהיה בשלטון ושהוא יעזור לה בזה. יארה.. כמו שכולם כבר יכולים לחזות, מתהפכת ופתאום מגלה חיבה מחודשת לאחיה.


(פעם היית גבר... פעם היה לי בולבול.)

אין לו רגע דל
קפיצה מהירה ומלחיצה לפסיכי הראשי של הסדרה; ג'ופרי 2.0, או ליתר דיוק, ראמזי בולטון. כמו כל פסיכופת קולנועי טוב, גם ראמזי חותך תפוח בצורה קריפית ביותר, הוא מפסיק את התהליך כאשר אושה נכנסת לחדר. אושה שחושבת שרמזי, כמו כל גבר רגיל חושב עם הפין, אבל מגלה מהר מאוד שרמזי חושב דרך הסכין ואת הפינים הוא בדרך כלל שולח בקופסא ארוזה , הוא דוקר את אושה למוות וממשיך במלאכת חיתוך התפוח כמו כל פסיכופת קולנועי טוב.


(נקייה? אפשר להתחיל.)

סדרת המופת ממשיכה להוכיח לקהל בבית שהיא מפנימה ביקורת ואחרי חיצי הביקורת המרובים שנורו לעברה בשנה שעברה, "משחקי הכס" עולים על דרך המלך, הולכים ומשתפרים מפרק לפרק וזה נראה כאילו שיא העונה עוד יגיע קצת לפני סיומה, כאשר ברור לכולם כי גם סיומה יביא איתו שיא נוסף, בלא קשר לאופן שבו יפתחו עלילות הסדרה. בקיצור, יש למה לצפות.

"משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 6, פרק 4": הבלונד עולה
סרטים בקולנוע