"משחקי הכס": פרק 10 - רחמי האם: אתם לא יודעים כלום

טלוויזיה
הלב לא מבין או מעכל את מה שהעיניים הנעוצות בראש ראו. קצת ליד צעדת הבושה האיומה ביותר אי פעם, מותו של שליט ובצל התבגורתה והתעוורותה של אחותו, ג'ון סנואו גנב את ההצגה מהכיוון הכי לא נכון שאפשר. פרידה מענק סדרות ופתיחת בורסת הניחושים לגבי מי באמת מת ומי עוד עלול לשוב בשנה הבאה.

"משחקי הכס": פרק 10 - רחמי האם: אתם לא יודעים כלום
"משחקי הכס": פרק 10 - רחמי האם: אתם לא יודעים כלום

באותו הרגע שזה קרה כבר החלו לנחש הנוכחים בחדר, במהלך הצפייה הקבוצתית, את הכיוונים לעונה הבאה, כאשר חלקם מתבססים על הספר וחלקם מנסים לנתח את התנוחות בהן נדקר ג'ון סנואו, זצ"ל. אי אפשר היה לצפות לזה, אבל על רקע ההרג הבלתי פוסק של מבצעי סוף העונה, שכבר הפכו לשגרה שבסדרה, אי אפשר היה לומר שצופיה הנאמנים של הסדרה נתפסו עם המכנסיים למטה ועדיין... אולי אחד הפרקים עם האבדות הרבות ביותר (לפחות בכוונה), מבחינת דמויות שלא אמורות היו ללכת בטרם עת, אבל כפי שנוכחנו לא פעם ולא פעמיים, אין דבר כזה שאין דבר כזה בסדרה הזאת. משחקי הכס טרפו את כל הקלפים פעם נוספת ועכשיו מסדרים מחדש לקראת העונה השישית במספר.

לא מעט טרוניות נשמעו מכל מיני כיוונים, במהלכה של העונה הנוכחית, לגבי קצבים איטיים, חוסר עניין ועלילה דועכת מעת לעת, אבל שלושת הפרקים האחרונים, בזה אחר זה, השיבו את הבלאגן על כנו והוכיחו שמוקדם מאוד שלא להספיד דמויות רבות. הרבה קצוות פתוחים ואילו שלא נותרו פתוחים נגדעו בטרם עת, באלימות ואכזריות רבה וכמובן עם מוות, שבלתי משתמע (או שמא...) לשני פנים.

בקצרה:
אריה סטארק קיבלה ציון מצטיין בקורס דיקור סיני, עברה את כל הנקודות הקריטיות לשימור מומיה נושמת וסובלת, מה שלא נתן לה אפילו "מספיק" במבחנו של המורה הקשוח מכל, שהטיל בה מום (זמני או קבוע) של עיוורון.


(תוריד את זה בשוט. צילום: מתוך "משחקי הכס")

העלילה שהתפתחה לכיוון המרתק ביותר, בפרק התשיעי, על חאליסי המעופפת, דעכה עם חוסר בהירות בנוגע לנצחון הנותרים על בני ההרפייה, עם עזיבת הבלונדינית על הדרקון, מעט הושב, כאשר חאליסי סיימה את הפרק מוקפת בדותראקים, קרוביה הישנים, מצידו של החתן הראשון, חאל דרוגו. סצנה מרהיבה וסיום פתוח לחלוטין.

מספר עלילות בצפון התנגשו כאשר צבאם של הבולטונים שחט את צבאו של סטאניס, ממוקד המטרה, אבל דווקא בריאן חתכה עניין עם ברכה ושיר פרידה מסטאניס (שעדיין לא הוצג ראשו הכרות, הפקפוק קיים). בינתיים, בטירת בולטון, סאנסה מתיירת עם פלאג אנאלי חבוי, מנסה לברוח ומקבלת הגנה לא צפויה מריק, שמראה קצת סימני גרייג'וי. ת'יאון מטיח את מירנדה לרצפה מגובה של שלוש קומות ועושה קפיצה משמעותית עם סאנסה אל עבר מה שנראה כמרבד שלג, אך בגובה בניין רב קומות. עוד סוף פתוח. נצא מההנחה שאין סיכוי שהם מעדיפים מוות על פני חיים בצילו של ראמזי, אבל כשחושבים על זה, הכל אפשרי.


(מוחל לך על הכל, עכשיו לכי, העם קורא לך. צילום: מתוך "משחקי הכס")

אחת הסצנות המרשימות ביותר, הן מבחינת סצנה עצמה והן מבחינת משחקה העילאי של לאנה הידי והחלק הפתוח האחרון; אצל סרסיי, מינוס טומן, כלתו ואחיה. ווידוי לדרור הגבוה וצעדת הבושה הארוכה והמשפילה ביותר אי פעם, בליווי הפעמון של אוהדי פורטסמות' וקריאות מדודות וקצבות: Shame. משם, היישר לזרועותיו של ה"הר" המשודרג, שמבטיח לטפל בה, ללא מילים. בין לבין, בתה של סרסיי מקבלת חצי וידוי מאביה הביולוגי ועושה את דרכה את עבר עולם המתים, שוב ללא גופה ברורה.

ולבסוף, מה שהתחיל עם שילוחו של סאם אל מעבר ל"טירת שחור", ממשיך עם אחת מסצנות הבגידה הנוראיות אי פעם ומותו (בבקשה שלא!) של אחד המנהיגים הגדולים ביותר שהסדרה הזאת ידעה. ג'ון סנואו מדמם אל תוך השלג, באופן סמלי למדי ולא מעט לבבות הקשורים לסדרה מתו בערב אחד ואין כבר מי שיאמר עליו קדיש.

ולחדשות בהרחבה:

זיו מתאבל על מאור עיני אריה וגורלו של ג'וני בוי;
נשיקת השטן.
הנוף היפה לא מטעה, גם בדורן יהיו מיתות למרות השמש, הנופים ושאר הירקות. ג'יימי לאניסטר נפרד בידידות מדוראן, ברון נפרד אפילו יותר בידידות מטאיין, כולל נשיכה סקסית לאוזנו ואפילו איליריה נפרדת, בידידות יתרה ועם נשיקה לוהטת ממירסלה. אין ספק שפרידות בדורן נראות ממש מיוחדות. הכל טוב ויפה, ג'יימי חש במצב רוח טוב מדבר עם מירסלה ועוד לפני שהוא מספיק לגלות למירסלה שהוא אביה, מירסלה מקדימה אותו ואומרת לו שהיא יודעת את זה ותמיד ידעה ולא רק זה, היא גם שמחה שהוא אביה.


(היי אבוש, ביי אבוש. צילום: מתוך "משחקי הכס")

סוף טוב, מירסלה וג'יימי ממשיכים להפליג לעבר השקיעה, לראשונה בתור אב וביתו. כן בטח... כאן משחקי הכס! נא להתעורר! ברגע שמירסלה אומרת שהיא שמחה שהוא אביה, נחילי דם יוצאים מאפה והיא קורסת. קפיצה מהירה למזח בדורן, איליריה מתחילה לדמם גם היא מהאף אבל טאיין מביאה לה את הנוגדן לרעל. 2/3 הלכו (ג'ופרי ומירסלה) ועכשיו לפי הנבואה נותר לו רק דובון האכפת לי (טומן) על מנת להשלים את הנבואה הנוראית, שקיבלה סרסיי בילדותה ובפרק הראשון של העונה הנוכחית.

נקמה.
מה יותר גרוע מאנס? אנס פדופיל! ומה יותר גרוע מאנס פדופיל? אנס פדופיל וסדיסט! אז אחרי שכבר הבנו, שמטרת "משחקי הכס" היא לשבור שיאי טירוף, אנחנו מגיעים למרין טרנט אשר מעמיד שלוש ילדות בשורה ומתחיל להצליף בהן, הראשונה בוכה, השנייה בוכה והשלישית? השלישית עומדת בשקט. המחשבה הראשונה שקופצת לראש, זאת בטח אריה, אבל היא לא דומה לאריה.

בהפתעה לא גמורה הילדה הזו היא אכן אריה, אשר למדה להתחפש ואפילו לא רק בפורים והיא דוקרת את מרין טרנט בשתי העיניים ומעמידה אותו על הברכיים (אחרי עוד כמה וכמה דקירות) ומספרת לו על הרשימה שלה וכמה יש לו את הכבוד להיות האיש הראשון שהיה ברשימה שלה אחרי רצח סיריו פורל ("המורה לריקוד"), טרנט לא ממש מתרגש מהמחווה, אבל מי שואל אותו? ובמהרה הוא מצטרף לרשימה ארוכה ומכובדת של שחקני "משחקי הכס" שחותמים בלשכה.


למי קראת קטינה?. צילום: מתוך "משחקי הכס")

אריה חוזרת למקדש הפרצופים ולמחסן עצמו ונתפסת על חם על ידי הילדה הכי מעצבנת בסדרה (נכון לנקודה הנוכחית בפרק, כיוון שבהמשך אולי משאיר לה אבק), הילדה תופסת את אריה, בזמן שז'אקן האגר מחזיק רעל ביד ובזמן שהראש והלב זועקים כנגד הריגת הדמות של אריה, ז'אקן שותה את הרעל ומת.

אריה ממררת בבכי אבל אז האגר מדבר, אריה מסתובבת ורואה שבמקום הילדה מופיע האגר, כשהיא מסתובבת להסתכל על הגופה של ז'אקן היא מורידה מהפנים את המסכה ומגלה פנים אחרות, לאחר מכן היא מורידה עוד פנים ועוד פנים עד שהיא מגיעה ל..פנים שלה, עיוורון פתאומי אוחז בה, אבל היי... הצד החיובי הוא שהיא לא מצטרפת לחותמים בלשכה לקראת העונה הבאה.

אולי, אולי ילד רע.
כמו כל סדרת "משחקי הכס", העלילה נבנית באיטיות ולפני שאתה מקבל את הסכין בגב (בבטן, בעין או בכל מקום אחר) אתה לא מצפה שהיא תבוא בכלל. בפעם הראשונה שפוגשים בג'ון סנואו, בפרק, הוא מדבר עם סאם ומספר לו על הקרב שלו עם המהלכים הלבנים ונזכר בחלבלה במהלך הלבן, שבהינף יד אחת הקים 10000 זומבים.

סאם בתגובה זורק פצצה (שבהמשך מבינים שהיא קפצון במקרה הטוב) לגבי עזיבתו עם גילי וסאם ג'וניור בשביל להיות מלומד. סנואו מבין, שהבקשה נכונה וראויה ומאשר אותה, סאם וג'ון מחליפים חוויות עבר ומאחלים אחד לשני עוד הרבה שנים שבהם ישנאו אותם, הצופה הממוצע בולע את הפיתיון, שהרי אם סנואו לא מצא את מותו עד עכשיו, למה שזה יקרה אחרי המאבק המטורף שהיה לפני שני פרקים?

אז זהו, you know nothing , כאן "משחקי הכס"! קודם בונים את המגננות, לחומה גבוהה כמו "החומה" ורק אז כשהמגננות יורדות סופית, אבל סופית.. ז"א לא נשאר אפילו חייל אחד על החומה, אז באים בכל העוצמה ומנחיתים את המכה החזקה והמכה כואבת.

ואכן ג'ון סנואו יושב לו במשרדו הלא מפואר ואז מגיע אולי, הילד החמוד שלמדו לאהוב כל צופי הסדרה. אותו ילד, שהפראים רצחו את הוריו והוא שונא אותם בכל מאודו ויש לו את כל הסיבות לשנוא את סנואו, ז"א (ופה יוצרי הסדרה שמו חץ ענקי שמרמז לנו ואנחנו בכלל לא התייחסנו) - הוא הולך לגרום למוות של ג'ון סנואו. אבל במקום זה הוא גורם לצופה הממוצע להאמין לו ושהוא בסך הכל רוצה שג'ון סנואו ידבר עם פראי שימסור נ"צ על דוד שלו (כן, כן, בעונה הראשונה היה לג'ון סנואו קרוב משפחה בשם בנג'ן סטארק שהיה הסייר הראשון והלך לאיבוד ולא חזר).

סנואו מאמין, כמו הצופה הממוצע, הולך אחרי אולי ואז זה מגיע - כיתוב ה"בוגד" על העץ; הראש עוד לא תופס שזה הולך להיות הסוף. הדקירה הראשונה והראש ממשיך בשלו (זה רק פצע שטחי) הדקירה השנייה מגיעה (אנשים שרדו דברים יותר גרועים) ואחריה השלישית (רגע..אולי זה באמת קורה? לא יכול להיות) ואז מגיעה הדקירה הרביעית וההפנמה מתחילה לחלחל, אבל לא עד הסוף. ואז מגיע אולי... אם חשבתם ששנאתם את סטאניס בראת'יאן בפרק הקודם, סטאניס יצא מאמא תרזה/האפיפיור או הראלה ממפעל הפיס ביחס לאולי.

אולי, שמוסיף חטא על פשע והורג את הסטארק הזכרי האחרון, ששווה משהו (עם כל הכבוד לבראן). בניצוץ של תקווה אחרונה הלב והראש עוד זועקים על איזשהו סיכוי להישארות בחיים, אולי מלסינדרה, אולי סאם שחוזר כי הייתה לו הרגשה מוקדמת, לעזאזל שזה יהיה אפילו ראמזי... רק שמישהו יציל את ג'ון סנואו.


(זה רק פצע שטחי. צילום: מתוך "משחקי הכס")

ואז זה קורה, ג'ון סנואו על הרקע הלבן, השלגי והכל כך סימבולי (מתקשר לשם משפחתו הממזרי), מטנף באדום את השלג הזך ומטנף את לב הצופים בדקרות ועצבות, אפשר לסמן X על עוד סטארק. הכתוביות נגמרו, הטלוויזיה נסגרת והפנים קפואות ומביטות במסך הטלויזיה, אחר כך קצת בקיר ושוב חזרה למסך הטלויזיה... I Know Nothing.

נטלי תוהה על בושת סרסיי וזינוק סאנסה ללא נודע;
בהחלט סוף עונה מצמרר במיוחד. הרבה סיפורים הסתיימו והגיעו ליעדם, משפחות שלמות הושמדו בעקבות החלטות מטופשות, וחאליסי אחת, שנותרה לבדה בשממה, אל מול צבא פראים גדול ומפחיד. העונה הזו החלה בצורה מאוד איטית, התחממה לאט לאט, הגיעה לשיא ואז לפתע פתאום - נגמרה בבום. כמו שיוצרי הסדרה אוהבים לעשות. אז מה היה לנו בפרק האחרון?

צעדת הבושה:
סרסיי, אם המלך, המכובדת מכולן כבר נמצאת בכלא כמה שבועות (אולי חודשים מי יודע באמת איך הזמנים שם עובדים). היא סוף סוף מוכנה להודות בחטאיה, ולעשות הכל רק כדי לחזור הביתה לארמון ולבנה המלך הגדול (לא ממש גדול אבל נו). היא מגיעה לרב הראשי כדי להתחנן על חירותה, והוא מציע לה אותה, אבל עם מחיר.


(טקס הורדת דרגות ושאריות הכבוד. צילום: מתוך "משחקי הכס")

הוא מוכן לשחררה בתמורה לכפרה. גם בחלומות הכי גרועים ואפלים שלה, לא דמיינה סרסיי, שהוא מתכוון לכזו כפרה. סרסיי נאלצה לשבת עירומה בזמן שחותכים לה את השיער (והראש) בצורה אכזרית ביותר, לצאת אל מול כל ממלכתה, עירומה, ולצעוד אל עבר הארמון כשאישה מכוערת ומעצבנת הולכת מאחוריה עם פעמון וצועקת ״בושה״.

לא היה יכול להיות סוף יותר מביש לעניין מזה. אנשי הממלכה מקללים ויורקים על סרסיי העירומה עם התספורת של ילד בן 8, בזמן שהיא רק מנסה להגיע הביתה אחרי שבועות של עינוי בתא אפל וקודר ללא אוכל ומים. והכל, כי היא שכבה עם בן דודה. נו באמת, זה כזה נורא שמגיע לה עונש כזה? לא. אבל אל לנו לשכוח את כל הרע שהאישה הזו עשתה מתחילת העונה, את כל החיים שהרסה, המזימות השטניות שזיממה והסבל הרב שגרמה לאחרים. עם כל הצער שבדבר, כנראה שסרסיי קיבלה בדיוק את מה שמגיע לה. אפשר רק לקוות שמרג'ורי תקבל עונש חמור מזה.

קופצים אל הלא נודע:
בצד השני של ווסטרוז, סאנסה המתוקה והמקוללת מכולן, מחליטה, בצעד נועז, לברוח, רק כדי להיכשל שוב. נו מה, לא חשבנו שהיא באמת תצליח, זו הרי סאנסה. אחרי שהיא מבינה שאף אחד לא בא להציל אותה, היא מנסה לחזור לחדר אך נתקלת בזונה הקטנה של ראמזי, מירנדה, וריק ה״חבר״ היקר. מירנדה מספרת לסאנסה את התוכנית המעוותת והחולנית של ראמזי בפרטי פרטים, אודות מה הוא הולך לעשות עם גופה בעתיד הקרוב.

ברגע האחרון ולפני שמירנדה מספיקה לירות על סאנסה את חיצה, ריק או יותר נכון ת'יאון, מעיף אותה מהמרפסת והורג אותה. קצת לפני שראמזי וצבאו מספיקים לחזור מהטבח, אשר ביצעו בצבאו של סטאניס, ת'יאון וסאנסה מחליטים שהדרך היחידה לברוח משם היא פשוט - לקפוץ. וזה בדיוק מה שהם עושים.


(את סומכת עליי? באמת?!?. צילום: מתוך "משחקי הכס")

הסוף של הדמויות האהובות הללו לא ברור, ואנחנו יכולים רק לנחש מה יקרה איתם בעונה הבאה, שתעלה לאוויר בעוד קצת פחות משנה. אבל מה שאנחנו כן יכולים לעשות בינתיים זה להתגעגע ולתהות, איך חייהם היו נראים אם נד סטארק היה עוד בחיים? האם המזל הרע של סאנסה ייגמר בקרוב והאם ראמזי הוריד לת'יאון את כל איבר המין או רק את חלקו? אף פעם זה לא היה ממש מובן. סוף מסעיר למשחקי הכס שמשאיר הרבה שאלות פתוחות והרבה רצון שהעונה הבאה תגיע כמה שיותר מהר.

מיכאל, ברגשות מעורבים על גורלם של סטאניס וחאליסי;
סטאניס בבגדי איוב:
כן סאניס, בהחלט הוכחת שהיה שווה להעלות את ביתך על המוקד, להקשיב לג'ינג'ית הארורה הזאת שפיתתה אותך יותר מחווה והנחש ביחד. סטאניס, שאיבד צלם אנוש שלב אחרי שלב, כבר ממש לא התרגש מהתאבדות אשתו ובריחת חצי מצבאו, אבל כאשר הוא שמע שמליסנדרה לקחה את רגליה ועלתה על סוס, ניתן היה לראות שהוריד, שבאמצע מצחו עמד בפני פיצוץ מבוקר. הטיקים והעוויתות בפניו של המלך, קר הרוח, החלו לתת את אותותיהם, אך סטאניס כמו סטאניס נותר חדור מטרה ולא עצר עד שהגיע לפאתי בית משפחת בולטון, עם רבע צבא, שהמוראל שלהם, איך נאמר, לא בשמיים.


(עצרתי שנייה לנוח, תיכף קם. צילום: מתוך "משחקי הכס")

נראה, שמבחינתו של סטאניס הוא היה מבסוט להניף דגל בחצר האחורית של רוס וראמזי בולטון ולצרוח בגרון ניחר: "אני מלך האנדאלים וראשוני האדם, אדון שבע הממלכות ואני דפקתי הקופה..." ואז למות עם מגוון חרבות, חניתות ושאר חפצים חדים הנעוצים בו.

אז זהו, שלא... זה לא בדיוק מה שיהיה כתוב על קברו של סטאניס. אפשר אולי לנסות ללכת לכיוון: "בעל בוגדני, אב אוהב וחם/שורף. מפקד, מצביא וחולה על ג'ינג'יות" ;. רחמים על סר דאבוס. ומי מופקדת על שליחתו של סטאניס לבעור באש הגיהנום לכמה נצחים ועוד קצת? מי? מי יכולה להיות עוד חוץ מבריאן? בין נדר לליידי סטארק ופיקוח על חלונה של סאנסה, דווקא מוצאת את עצמה בשדה הקרב, מגיעה לסגור חשבון עם האויב הראשון מרשימת החיסול שלה.

אז סאנסה הקשיבה לפאבלו רוזנברג ושמה נר על החלון, אבל בריאן בדיוק יצאה לקפה וסיגריה, ראתה מכות ורצה להשתתף. ממש במקרה נפל לה אחד, סטאניס, בין הידיים ומפה לשם היא עושה משפט שדה מהיר, הכולל הקראת אישומים והנפת החרב לביצוע ענישה זריזה. היא כמובן לא מוותרת על נאום "מיי ניים איז בריאן מטארת', הרגת את רנלי שלי...Prepare to die”.

בדיוק שראשו של סטאניס היה אמור לעלות לאוויר ולנחות כמה מטרים רחוק מהגוף שלו, קאט מהיר והלוקיישן עובר לראמזי השוחט, שמתזכר אותנו שוב למה הוא הג'ופרי החדש. הילד השנוא של שכונת "משחקי הכס" והגנים הגבוהים.


(היה לך שם זבוב...פספסתי אותו. צילום: מתוך "משחקי הכס")

הצופים בטוחים שסטאניס גמר את חלקו בסדרה, אבל בסוף הפרק התהיות עולות שוב וממש כמו בכל סרט אקשן/מתח/אימה הקלאסיים, עד שלא רואים גופה מבותרת או ווידוא הריגה כלשהו, אין בטחונות או ערבויות לגבי מותו של מי, שבעיניי עצמו, היה מלך הסדרה.

דרוגון, קום יש בית ספר:
פתאום כל משתתפי הקרב עם בני ההרפיה נמצאים בארמון, בדיכאון, עייפות גדולה ועודף סרקסטיות. לא ברור לאן נכחדו מאות בני ההרפיה, אשר תקפו את האיצטדיון ולא נשרפו כליל על ידי גרונו של דרוגון. שאלה מסקרנת מאוד בנוגע לניצחונם הלא ברור כלל של נהאריס, טיריון וג'ורה, לאחר שחאליסי ודרוגון התאדו.

בקצרה ובארוכה המועצה המאולתרת מחליטה כי מירין מקבלת שליט חדש, טיריון, שגם הרבה בדיחות על גובהו של נזרקות לאוויר ובכמה שפות. טיריון וג'ורה מדגימים היוותרות משקעים מהחטיפה (של טיריון על ידי ג'ורה) והגירוש (של ג'ורה על ידי טיריון) ולכן דאריו נהאריס, איש עם יוזמה וביטחון עצמי (מופרז לעיתים), לוקח את העניינים בידיים ומחליט על הפרדה בין שני הסוררים, פעם נוספת.


(יום ראשון דיכאון. צילום: מתוך "משחקי הכס")

דאריו ייקח את ג'ורה לטייל ברחבי הארץ, בתואנה שם הם מחפשים את אהובתם הבלונדינית המשותפת. הם יוכלו לעשות חלוקת ימים במשמורת משותפת על חאליסי, ולאחר שימצאו אותה ומי שיישאר לעשות בייביסיטר על מירין, על שלל מסכותיה וצרותיה, יהיה צוות מורחב, שיכלול את ואריז, אשר שב לזרועות טיריון, טיריון בעצמו וזוג התימנים המאוהב - מיסאנדיי ותולע אפור.

בינתיים, אי שם בשטח לא מוכר (בינתיים), חאליסי, בתוספת ג'ט לג, מתעוררת מוקפת בגופות שרופות ומנסה להעיר את הילד הבעייתי, למען חזרה הביתה. הורים רבים, אשר צפו בפרק, הביטו בחיוך מריר, בעודם יודעים כי בעוד כמה שעות יש להם מריבה זהה עם ילדיהם, שלא קמים לגן/בית ספר.


(הכנתי סנדוויצ'ים ואספתי תיק, רק תקום ותתארגן. צילום: מתוך "משחקי הכס")

החלק של הבלונדה, שכוחה נמצא בירידה מסוימת בעונה הנוכחית, מסתיים בחזרה ל"שטח אש 169", איפה שהיא נאנסה לראשונה ובחצי הסכמה, על ידי בעלה הראשון, חאל דרוגו. שוב באדמות דותראקיות, מוקפת בסיבובים אינסופיים על ידי להקות סוסים בלתי נגמרות. בדיוק שצריך את דרוגון שוב הוא לא מראה סימני הגעה, אולי אם היא תעצום את עיניה פעם נוספת היא תצליח להעיר אותו מההאנגאובר שלו והוא יבצע מבצע חילוץ 2.0.

תמצית עונה ומחשבות לעונה הבאה:
אין סנואו (או שיש?!), אין סטאניס (או שיש!?) ואין מירסלה (למי אכפת?!).
נחשיות - יש! טיריון - יש! סרסיי מושפלת ומסופרת? יש, יש, יש! ג'יימי חוזר לבנו האחרון, שנותר בחיים ונבואתה של סרסיי מתגשמת, כמעט במלואה והתור לספר המקומי נדחה בחמש שנים, לפחות. אריה תשוב בראות מינימלית. מעללי סאנסה וריק כבר לא יכללו מין בשנים הקרובות ורק סאם יישא את שמו של סנואו על שפתיו לפני השינה.

המתים המהלכים הולכים ומקבלים לגיטימציה, מציבור הולך ומתרחב של צופי הסדרה ומצולקי הפרק האחרון, להשמיד את כל יושבי הטירה השחורה באשר הם, כאשר יעשו טוב אם יניפו את אולי, הילד הבוגדני, על השיפוד הגבוה ביותר שימצאו ברשותם. סיום עגום לחובבי הסדרה האדוקים, סיום עמום לחצי מהעלילות וציפייה מרקיעת שחקים (של שנה תמימה. כן, כן...) לעונה הבאה, שתבוא עלינו לטובה.
שלום לך ג'ון סנואו. היית לחבר, היית לאח. נתגעגע אליך כל כך.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 9 שנים
הדרור העליון בתור הרב הראשי...  —  רוב הביקורות ברשת התעקשו להשוות בצורה אירונית את הסכנה שיצרה סרסיי במו ידיה, בדמות הדרור העליון. אם אני זוכר נכון, היה גם אחד שנון במיוחד, שתיאר את ביבי חובר למפלגות החרדיות, בתור סרסיי שנותנת כוח לדרור העליון. זה אולי מתוחכם, ואולי רק מתחכם מצד המבקרים, אבל בעצם ההשוואה עושה שירות דווקא לרב הראשי/המפלגות החרדיות/הגורם הדתי המזדמן, שהייתי אמור לתעב לפי הביקורות. השחיתות והרקבון הרקיעו שחקים בווסטרוז ופתאום מסתבר כי גם ג'ורג' מרטין מתעייף מלמצוא לזה פתרון אחר מלבד הדת. אז זהו, נגמרו הרעיונות של איזון וריסון ותחמון וביילישון? רק הדת תציל אותנו מביבי? זה מה שבאתם לומר לנו? מצד שני, זו גם נחמה.
כתוב תגובה משלך על "משחקי הכס": פרק 10 - רחמי האם: אתם לא יודעים כלום
1
סרטים בקולנוע