"משחקי הכס": פרק 9 - ריקוד הדרקונים: הדרקון הראשון שלי

טלוויזיה
פרק אחד לפני תום העונה וסוף סוף חאליסי מטפסת על טיסה ישירה, אל יעד לא ידוע, על גבו של דרוגון ונראה כי הפעם השיא עוד לפנינו. מגיעים אל פרק סיום העונה עם הרבה קצוות פתוחים והציפיות מטפסות לענן בו כרגע שוהה המלכה הבלונדה.

"משחקי הכס": פרק 9 - ריקוד הדרקונים: הדרקון הראשון שלי
"משחקי הכס": פרק 9 - ריקוד הדרקונים: הדרקון הראשון שלי

בעונות האחרונות הורגלנו לפרקי תשע אשר מביאים איתם את שיא העונה ומשאירים לפרק העשירי והאחרון את הפירורים, ההתרה והורדת מי הניאגרה על עונה משובחת נוספת. הפעם, נראה שבפרקים; השמיני והתשיעי, הפיקים של שיאי הפרק הגיעו ברגעים הנכונים, לקראת סיום הפרק ועדיין הותירו את הצופים עם צמא וציפייה לעוד קצת מהקסם המופלא. בפרק התשיעי, לעונה הנוכחית, כולם היו טובים, כולם היו נפלאים, אבל בפרק הזה חאליסי ודרוגון השתינו על כולם בקשת ענקית ובוערת מהמרומים.

אז מה היה לנו?
האחראי לפינאלה המרשים של הפרק השמיני דווקא מקבל דעיכה חזקה בפרק הנוכחי, כאשר סנואו מוביל את שרידי צבא הפראים המפואר, לשעבר, אל עבר הטירה השחורה (די, נמאס מ"טירת שחור"). החלפת כמה מילים עם סאם הדועך, עלילתית והחלפת מבטים עם הג'וניור, בן טיפוחיו של סנואו והנה נגמר חלקה של הטירה וחלקו של הלורד קומנדר.


(שמע, הילד כועס עליי, דבר איתו. צילום: מתוך "משחקי הכס")

אריה מחרישת אוזניים ומעצבנת בממכר הצדפות שלה, מגיעה להזדמנות לחסל את הקליינט החדש של שולחן ביתור האיברים של ז'אקן, אבל נתקלת במרין טרנט, חובב הקטינות ויריבה מהעבר ומוכיחה, פעם נוספת, שעדיין לא נפרדה סופית מרשימת התפילה לפני השינה שלה. ברון וג'יימי מחליקים בפתלתלות נחשית החוצה מדורן והנחשיות הסקסיות ואילו סר דאבוס הופך להיות שליח אוכל, לעת זקנה ומפספס את הבערת שירין, חביבתו וחביבת האלים של מליסנדרה, שממש היו חייבים אותה לצידם, בשביל לתת לאביה ניצחון מעוטר (או ש...?).

לקראת הסוף; השוס השבועי: בני ההרפיה לא מרפים והמסכות תוקפות בהמוניהן במשחק הבייסבול השבועי, ג'ורה עושה קאמבק, טיריון מתגלה כבעל תועלת התקפית, דרוגון פותח מנגל וחאליסי מתעופפת מעל כולם.


(דרוגון, עוף לצחצח שיניים. צילום: מתוך "משחקי הכס")

רשמו היעדרות בולטת:
• כל תושבי מעלה המלך ובעיקר סרסיי, שזה אולי הפרק הראשון שהיא מחמיצה העונה.
• כל תושבי ווינטרפל, ביניהם:המאנסים בג'ינג'יות (רמז, האותיות של הרמז כלולות בשם האנס), הנאנסות הג'ינג'יות עצמן (כן, סאנסה. על קרום בתוליה השלום) וגם המגינים/ות (בריאן ופוד המשתרך) הכושלים, שמתצפתים מהצד.

ובפינת הבכי השבועי:
הודור, עד מתי לא תהיה חלק מהעלילה? עד מתי אפריל 15?

זיו, סוחר עור דרקון של ויסריון:
בדרך למעלה המלך עוברים בדורן:
המשך הנופש של ג'ימי וברון בקלאב-מד דורן; דוראן מארטל מראה לאיליריה מאיפה משתין הדג, זאת כאשר הוא מאפשר למירסלה ולבנו טריסטיין לחזור עם ג'ימי לניסטר למעלה המלך. למרות כל מיני סצינות לא מוצלחות של איליריה המתחילות בשפיכת כוס יין ונגמרות בשפיכת דמעות כשהיא מנשקת את הטבעת של דוראן וע"י כך נשבעת לו אמונים מחדש - כל זאת לצד מבטן המשתהה/מאוכזב של נחשיות החול האחרות.


(אני אקח את מירסלה ואת תרדי על הברכיים, סגרנו?. צילום: מתוך "משחקי הכס")

דוראן מעדכן את איליריה שהיא כבר בפסילה השנייה שלה והפסילה השלישית תצרף אותה למגוון הדמויות החביבות שקיפחו את חייהן בסדרה. מעבר חד למשחקי ידיים, טאיין בעלת החמוקיים החביבים, שראינו בפרקים הקודמים משחקת משחק שבו נימרייה נותנת לה כאפות בידיים וטאיין מנסה להתחמק, מסתבר שלראשונה טאיין מנצחת במשחק ומקנחת בסטירה מצלצלת שמפילה את נמירייה הלא חביבה.


י(אללה, לכי לנשק איזו טבעת. צילום: מתוך "משחקי הכס")

אנחנו ממשיכים לגלות שבין נחשיות החול אין אהבה גדולה וטאיין היא הכבשה השחורה בין הנחשיות, בינתיים המיני רומן בין טאיין לבין ברון ממשיך להתפתח עם עוד קצת פלירטוטים בין השניים בתקווה שתהיה המשכיות לצמד החביב (והכוונה איננה רק לשדייה של טאיין).

משחקי האש:
ואם כבר בצמדים עסקנו, הצמד סטניס ומליסנדרה, כוהנת האש, הוא ללא ספק צמד לא חביב, עד כמה לא חביב? זהו הפרק בשביל להבין כמה לא חביב. אם עד עכשיו אפשר היה להיות בעד סטניס - בכל זאת יורש חוקי, מזכיר קצת במראה את ג'ייסון סטיית'ם ולמרות שהבחור מחייך כמו כומר בהלוויה, יש בו משהו שמראה שהוא יכול להיות מלך טוב, הוא אמנם לא נחמד אבל הוגן, הוא אמנם לא מעניין אבל כריזמטי, בקיצור.. זה בטח עדיף על ג'ופרי המטורף ועל טומן החמוד.


(בלי חרטות, שמעת?. צילום: מתוך "משחקי הכס")

אבל, גם במשחקי הכס יש גבולות ונראה שהצמד הפסיכי עבר את כולם והשאיר עוד אבק. לאחר שראמזי בולטון שולח אנשים שישרפו את מחסני האוכל והנשק של סטאניס (סוג של צדק פואטי, שהאש מכלה את אספקת האוכל של כוהנת האש?) ובעצם משאיר את סטאניס עם המכנסיים למטה. סטאניס מתחיל להיות נואש ושולח את הבנאדם השפוי היחידי אצלו (סר דאבוס) להביא אוכל מהחומה ולכן נשאר עם ממלכת המטורפים (כוהנת האש ואשתו), שמשכנעות, לאחר הרבה זמן, את סטאניס לעשות את המעשה הנורא ביותר.


(אבא אם עושים על האש, אין לי בעיה להיות על המנגל. צילום: מתוך "משחקי הכס")

סטאניס הולך לשוחח עם שירין, שבתמימות חביבה, אומרת שהיא מוכנה לעשות הכל בשבילו, היא לא מבינה שפה היא חפרה לעצמה את הקבר עד הסוף. סטאניס שהופך בפרק הזה לדמות הרעה לאחר שהיה דמות נייטראלית יחסית, נותן חיבוק אחרון לשירין ונפרד מטיפת הטוב האחרונה שבו. כאשר נראה ששום דבר כבר לא יכול לזעזע את צופי הסדרה אחרי שלל הרציחות, האניסות, הפדופיליה וכריתות האיברים, סטאניס מעלה את הרף ושורף את הדמות הכי חמודה בסדרה ואנחנו נפרדים ממנה לקול זעקותיה הקשות ובלב דואב.

מיכאל דון דרוגון:
עולה בסערה השמיימה:
לא מרשים כמו דרקוני המיניאטורה, אשר שרפו את דרכם דרך אימם הטרייה בעונה הראשונה וגם לא מוציא מהדעת כמו אותו הפרק הבוסרי, ביחסינו עם "משחקי הכס". אולם ברם, התקדמותה של חאליסי לתעופה והעובדה שהדרקונים כבר מראים את החוזק שלהם על פני צבאות אחרים, באופן יחסי עדיין, מעניקים את הגראנד פינאלה של הפרק הלפני האחרון לחאליסי, שליטת מירין.

בחוסר שביעות רצון מופגן היא יושבת עם איזדהאר, בעלה הטרי והנודניק לצפות בקרבות גלדיאטורים, שכולם בלי יוצא מן הכלל, מבטיחים שהם מקדישים את חייהם ומותם אל מלכתם, צהובת השיער. מוחאת כף לתחילת הקרב ומאבדת עוד קצת מחלקיקי נשמתה, לקול צהלות הקהל, צמא הדם האופף את איצטדיון היאנקים הלא משופץ.


(אז ככה... מתחת לחלוק אני לא לובש כלום. צילום: מתוך "משחקי הכס")

דאריו נהאריס מנסה להיות קומיקאי שרירי ומכרכר סביב חאליסי ואיזדהאר ומנסה להראות את יתרונותיו הבולטים מעבר לחדר המיתות, טיריון עדיין על תקן צופה מהצד והדינאמיקה ברורה לכל. מלבד לבעל הטרי והמאולץ, ששידכה לעצמה חאליסי, כל השאר באותו ראש ובאותו ליין.


(וואלה, איפה היא בורחת, זאתי?. צילום: מתוך "משחקי הכס")

דאריו נהאריס מוכיח שההימורים הם ממנו והלאה וטיריון שומר על פאסון, נוכח כריתת האיברים וגיזום תכולת האדם, שבהם הוא צופה בשידור ישיר. לא צריך להגיע ישר אחרי ארוחת צהריים לקרבות הללו וגם לא לפניה. אולי בהפרש שעתיים, לא בד"צ, אבל תרגישו הרבה יותר טוב, כאשר אין הרבה מה להקיא. ואז, ללא הפתעה כלל וכלל עולה ומפציע האיש וההתמדה; סר ג'ורה מגיע בדיוק בזמן בשביל לנעוץ שיפוד ראשון בבן הרפייה, אך שוד ושבר; מסתבר שחאליסי שכחה את שאר השיפודים בבית וישנם המוני הרפיות לשים על המנגל.


(אני רוצה בן הרפיה מדיום-וול. צילום: מתוך "משחקי הכס")

מה עושים? בטח לא מתבאסים. שתי שניות ריכוז, הנה מגיע דרוגון וצולה את כולם וול דאן. דרוגון מפגין כישורי גריל, עשייה זריזה ויעילה, אבל רק צד אחד זקוק לחיזוק עדיין, לאחר כי מסתבר שהילדון רושף האש, איננו מספיק אסרטיבי ומעדיף לחכות לאמא שלו להמשך הצגת כישורי הבישול המהיר שלו ובינתיים סופג כמות רומחים לפנים ולשאר חלקי גופו.

הכל נגמר ברגע אחד שבו חאליסי חצי פוקדת, חצי מבקשת מדרוגון: "Fly" ומותירה את כל אנשיה הנאמנים למטה, מוקפים במאות בני הרפיה, שכנראה לא יעזבו אותם עד לסוף לא כל כך נעים, סוף שכנראה יתבהר בעוד קצת פחות משבוע של לעיסת העור, שליד הציפורניים.

נטלי רהאגל, מאלפת דרקונים:
יוצאי חלציו של נד סטארק:
וואו! משחקי הכס חוצים בערך כל גבול אפשרי אבל הפעם גם הם הגזימו. לעולם לא יישכחו צלילי הצרחות של שירין המסכנה, שנשרפה חיה לעיני הוריה ובהסכמתם! אם סנסה הייתה מסכנה עד עכשיו, כנראה שבכלל יש לה מזל שהיא עדיין בחיים, לפי מה שההורים בעולם הזה מוכנים לעשות לילדיהם. גם אם זה אומר שסנסה צריכה לשכב עם מפלצת במשך כל חייה, זה עדיף מלהישרף על המוקד.

אז מה היה לנו בפרק הזה? ג'ון סנואו הגדול מכולם, לורד קומנדר של שומרי החומה, חוזר מהמסע שלו עם הרבה פחות אנשים ממה שהוא חשב והרבה יותר אבדון ממה שיכל לדמיין. צבא המתים הוכיח את עצמו כחזק מתמיד, אויב שעליו לפחד ממנו. עוד לא ממש ברור איך הורגים את היצורים המתים האלה ומהי מטרתם, אבל הם בהחלט מפחידים ביותר. כנראה שבזכות סנואו הצפון סוף סוף יתאחד, תחת המלך הראוי כמובן , ורק נוכל לקוות שזה יקרה ללא אובדן נוסף.
כנראה שעוד ימותו רבים עד להשגת שקט אמיתי, אבל לכל מלחמה יש מחיר ומטרה, אין מה לעשות.


(איפתח אל באב, יא זלמה. צילום: מתוך "משחקי הכס")

ובאיזור אחר באותו הזמן, אחותו הקטנה של סנואו - אריה סטארק, עדיין משחקת במשחק הפרצופים. רק שהפעם, היא לא מצליחה להתעלם מהעבר שלה ומפשלת במשימתה כמוכרת מולים מפולפלת.

הצליל היוצא מפיה ומכריז על הגעת העגלה כמעט ממכר, אבל היא הפסיקה לשיר אחרי שהיא ראתה את טרנט יורד מהסירה לכיוונה. דעתה הוסחה למטרה אחרת בכלל ובסופו של דבר היא מוצאת את עצמה בבית זונות, שם היא מגלה שיש לו חיבה מיוחדת לבנות. האם היא תהיה חכמה מספיק בשביל לנקום בו בדרך שהכי תכאב לו, בזכות היתרון הברור שיש לה עליו בהיותה ילד? או האם גם היא תהיה קורבן, כמו אחותה הגדולה והג'ינג'ית ותמצא אצלו את מותה?


(חזרה לשטיפת גופות. צילום: מתוך "משחקי הכס")

נוכל רק לקוות שאריה אכן תצליח לנקום בכל השמות אותם היא נוקבת מידי לילה לפני שהיא הולכת לישון ותביא קצת גאווה למשפחת סטארק המפורקת. היא וג'ון סנאו עושים חיל ואביהם היה גאה בהם עד מאוד.

עוד אחד ודי:
הפרק האחרון מגיש את נקודת הרתיחה המושלמת עבור כל צופי הסדרה, כאשר המתים המהלכים מצד אחד מאיימים ובני ההרפיה מהצד השני (כל אחד על דמות אחרת, כמובן) עדיין לא ניצלו במאת האחוזים (תרתי משמע), סרסיי המנוולת תאותת לכולנו עם האצבע האמצעית מבית הכלא וטומן יעשה את מה שהוא הכי טוב בו - כלום ושום דבר.

ראמזי וסאנסה השחוקה אולי יגיעו להופעת סיום ומלחמה חסרת מעצורים עם סטאניס, שהקריב את שירין בשביל הניצחון או המפלה בקרב הספציפי הזה. בריאן חייבת לחזור לאיזה אקט פיתוח גופני ולמען השם שמישהו יזעיק את הענק העדין וכסוף השיער, מישהו שם בהפקה חייבל העיר את הודור לחיים (ולהמית את בראן, על הדרך). סוף עונת המשחקים מגיעה. אי אפשר באמת להתכונן לפרק תום העונה בצורה טובה. רק לתת לזמן לעבור ולא לתכנן ארוחה דשנה מול מסך הטלוויזיה בעת הצפייה בפרק.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס": פרק 9 - ריקוד הדרקונים: הדרקון הראשון שלי
סרטים בקולנוע