"אוטופיה": פסטיבל מעולם אחר

קולנוע
את האירוע הזה אתם לא רוצים להפסיד, אוטופיה הוא ה-פסטיבל לאלה מאיתנו אשר אוהבים את ז'אנר המדע בדיוני אשר משלב מגוון סרטים מהארץ ומחו"ל ברוח הפסטיבל.

"אוטופיה": פסטיבל מעולם אחר
"אוטופיה": פסטיבל מעולם אחר

מגוון סרטים מישראל ומרחבי העולם יוקרנו במסגרת פסטיבל אוטופיה, הפסטיבל הבינלאומי למדע בדיוני, תל-אביב, שיתקיים השנה בסינמטק תל-אביב בין התאריכים 13 – 20 בספטמבר (בשיתוף עם שבוע החדשנות DLD של תל-אביב), ויכלול בין שלל האירועים, הקרנות סרטים ייחודיות, ישראליים ובינלאומיים, רובן בבכורה ארצית.

הפסטיבל מנוהל ע"י עמותת אוטופיה בשיתוף סינמטק תל-אביב, מופק בשיתוף המחלקה למופעים של עיריית תל-אביב-יפו ונתמך ע"י מועצת הקולנוע הישראלית ואגף קשתו"ם במשרד החוץ. מנהל את הפסטיבל אורי אביב ומפיק אותו פרם שי חרמון. הפסטיבל מופק השנה בסיועם של סטודיו פליפ, חברת WakingApp והמכללה הישראלית לאנימציה.



את הפסטיבל יפתח תאוריית אפס, סרטו החדש של טרי גיליאם, הממשיך באופיו יצירת מופת קודמת של גיליאם, "ברזיל". בדיסטופיה אורבנית ומגוחכת, המעודכנת לעידן הדיגיטלי, גאון מחשבים אקסצנטרי (כריסטוף וולץ) עובד על פרויקט מסתורי שמטרתו לגלות את משמעות החיים, או יותר נכון, את אי-משמעותם. עוד נציג בהקרנה מיוחדת את הסרט התיעודי חולית של חודורובסקי, העוקב אחר הניסיון השאפתני אך הכושל לעבד את ״חולית״ אל המסך הגדול במהלך שנות השבעים. סיפור עצוב, מצחיק ומרגש של כישלון אדיר, שהניח את אבני היסוד לגל סרטי המדע הבדיוני של סוף שנות השבעים ותחילת השמונים.

המבחר הקולנועי הישראלי בפסטיבל מתעלה השנה על כל שנותיו ולצד הקרנות סרטים בבכורה, יקיים לראשונה תחרות סרטים ישראליים באורך מלא. במסגרת שיתוף פעולה ייחודי עם פסטיבל סרטי המדע הבדיוני, הפנטסיה והאימה שבסיטג'ס, ספרד, הפסטיבל הגדול והוותיק ביותר בתחום זה, השנה בשנתו ה-47, וארח בעבר בכורות של קוונטין טרנטינו, ג'וס ווידון, רוב זומבי ואחרים, הסרט הזוכה בתחרות הישראלית של אוטופיה יוצג בפסטיבל סיטג'ס באוקטובר הקרוב, שלושה שבועות קצרים לאחר ההכרזה.



כלל הסרטים הישראליים שיוצגו: "סופעולם" מאת רוני קידר, "התאבדות" מאת בני פדרמן, "מסווג חריג" מאת בועז ארמוני, "עולם אחר" מאת איתן ראובן, "החבורה האחרונה" מאת אביתר חלימי, "טירוף כפול שלוש" מאת דניאל ג'יידלין, ו"שגר אותי לחלל, סשה" מאת גנית אוריין". עוד כחלק מהתכנית הישראלית, יתקיים אירוע חשיפה בלעדי לסרט האימה "JeruZalem" בבימוים של האחים פז ("פובידיליה" ) ובכיכובם של יון תומרקין, יעל גרובגלס, תום גרציאני ודניאל ג'יידלין (לה גם סרט כבמאית במסגרת הישראלית). באירוע יוצגו בהקרנה בלעדית קטעים ראשונים מתוך הסרט ויתקיים פאנל בהשתתפות היוצרים והשחקנים, אליהם מצטרף שקד ברנסון, נציג חברת ההפקה והמכירות האמריקאית Epic Pictures, המתארח בפסטיבל. מלבד תחרות פיצ'רים באורך מלא, מתקיימת גם המסגרת התחרותית המסורתית לסרטים ישראליים קצרים, מסגרת תחרותית לסרטים בינלאומיים באורך מלא ומסגרת תחרותית חדשה לסרטים בינלאומיים קצרים.



בין השופטים במסגרות השונות ניתן למנות את: שקד ברנסון, שותף בחברת ההפקות Epic Pictures, ג'ייסון ווישנאו, יוצר קולנוע אמריקאי ועד לא מכבר מנהל הוידיאו של כנס TED הבינלאומי, אדריה מונס, מנהל ההפקות בחברת ההפקה, ההפצה והמכירות הספרדית Filmax (אחראים בין השאר על הלהיט הבינלאומי [REC] והמשכיו), המציג בפסטיבל את סרטם החוזרים (The Returned), מייק הוסטנש, מפיק ותסריטאי ספרדי, סגן מנהל בפסטיבל סיטג'ס (Sitges) הבינלאומי לסרטי ז'אנר, נעמי לב ארי, מפיקת קולנוע ישראלית, Black Sheep Film Productions, עדי רייס, צלם קולנוע ישראלי ויוצרי הקולנוע הישראליים דורון ויואב פז, המציגים בפסטיבל הצצה ראשונה לסרטם החדש, JeruZalem.



עמותת אוטופיה ממשיכה לעודד ולטפח בפסטיבל יצירה ישראלית ז'אנרית ואת הקהילה ההולכת וגדלה של יוצרים בתחום זה בישראל. בשיתוף פעולה עם קרן הקולנוע הישראלי יוגש זו השנה השישית מענק פיתוח לסרט עלילתי באורך מלא, וזו השנה השנייה לשיתוף הפעולה עם קרן רבינוביץ' – פרויקט קולנוע, במסגרתו יוגש מענק הפקה לסרט גמר של סטודנטים.

טריילר "תיאורית האפס"; סרט הפתיחה של הפסטיבל:



סרטי הפסטיבל מוצגים בשתי תכניות – התוכנית הראשית היא אוטופיה ועיקרה סרטי מדע בדיוני ופנטסיה. תכנית דיסטופיה היא "הצד האפל" של הפסטיבל, ובו סרטי מתח ואימה, אקשן ונקמה.

אל תחמיצו השנה את החזרה למסך של יקירי הפסטיבל ז'אן פייר ז'אנה במעשייה מחממת הלב הרפתקאותיו המוזרות של טי.אס ספיווט ואלכס דה לה איגלסיה עם ההיפוך המוחלט, אקשן פסיכוטי כפי שרק הוא יודע לעשות, מכשפות מהיער; המסתורין הארוטי שאופף את סקרלט ג'והנסון במתחת לעור; אוברי פלאזה כזומבית מאוהבת במתה עליו; הפרודיה החללית תחנת חלל 76 ומותחני המד"ב האות, נשמות תועות ולכידות. עוד השנה בדיסטופיה, תוכנית צד לסרטי מתח ואימה, אקשן ונקמה, אל תחמיצו את הפולחן, סרטו החדש והמצופה של טיי ווסט, מוקומנטרי אודות כת מצמררת, קילרז, הנציג המזרח-אסייתי לפסטיבל מאת האחים מו, המציגים מותחן רצח סדרתי מעודכן לעידן הדיגיטלי, וכמובן את רובר, גרסה פיוטית ועתירת אימפקט קולנועי ורגשי לעלילות ״מקס הזועם" מאת הבמאי העולה דיוויד מישוד, בכיכובם של גאי פירס ורוברט פטינסון.

את הפסטיבל ינעל הסרט חיים בצללים (What We Do In The Shadows), קומדיית אימה על שלושה ערפדים שחיים יחד בניו זילנד המודרנית, מבית היוצר של סדרת הקאלט "טיסת הקונקורד".

מחירון הפסטיבל:

סרטים
מחיר רגיל – 42 ש”ח
מחיר מוזל – 34 ש”ח*

אירועים מיוחדים
מחיר רגיל – 52 ש”ח
מחיר מוזל – 42 ש”ח*

*מנויי הסינמטק, סטודנטים, חיילים, אזרחים ותיקים, נכים ותושבי הדרום זכאים למחיר המוזל בהצגת תעודה מתאימה.
*חברי איגודים: איגוד האינטרנט, איגוד התסריטאים, איגוד הבמאים, ארגון העיתונאים, איגוד עורכי הקול והתמונה, איגוד מקצועות האנימציה, שח”ם – ארגון שחקני המסך, בת”י – ארגון במאי התיאטרון - זכאים למחיר המוזל.

ישראטופיה - רוכשי ההטבה בכרטיס ישראכרט זכאים לכרטיס שני חינם.

מחזיקי דיגיתל זכאים לכרטיסים בשווי 25 ש”ח.

כרטיסיות (לרכישה בקופות הסינמטק בלבד) ארבעה סרטים ב-120 ש”ח בלבד (60 ש”ח למנויי הסינמטק).

מנויים מיוחדים מנוי לפסטיבל בעלות 59 ש”ח בלבד - רוכשי המנוי יזכו בכניסה זוגית לאחד מסרטי הפסטיבל לבחירתם, וכן בתג שיוכלו לאסוף עם ההגעה למתחם, אשר יזכה את בעליו בשלל הטבות.

חברות VIP בעלות 299 ש”ח בלבד מוגבל ל-50 בלבד. הרוכשים יקבלו כניסת VIP לפסטיבל כולו ויזכו במעמד VIP בפסטיבל ובפעילות אוטופיה לאורך השנה הקרובה. להטבות שמזכה אתכם כרטיס ה-VIP הקליקו כאן. (הכניסה לאירועי וסרטי הפסטיבל - ע”ב זמינות כרטיסים).


לרכישת כרטיסים באינטרנט ופרטים נוספים הכנסו לאתר האינטרנט של הפסטיבל:
http://www.utopiafest.org.il/fe st2014/
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "אוטופיה": פסטיבל מעולם אחר
סרטים בקולנוע