דינג דינג - סרט ב-10 שקל בלבד!

קולנוע
אני מניח ששמעתם על המבצע החדש והמפתיע - סרט בעשרה שקלים לציבור הרחב בכל הארץ. דבר שאומנם לא חדש לתושבי קריית אונו או פתח תקווה שזוכים למבצע זה כמעט כל שנה.

דינג דינג - סרט ב-10 שקל בלבד!
דינג דינג - סרט ב-10 שקל בלבד!

הפעם המבצע בכל הארץ מה שהופך את היום הזה למשמעותי ולדבר שאסור לאף חובב קולנוע לפספס, או לחובב סרטים, או לכל ישראלי ששומע "מבצע" והראש שלו קופץ.

אז מה בעצם עומד מאחורי זה? המטרה היא להפוך את היום הזה לשנתי, בתאריך ה24 באוקטובר, ששמו יקרא "יום הקולנוע הארצי", או בשמו הלועזי - "Movie-time" והמטרה היא למשוך כמה שיותר קהל לבתי הקולנוע בעזרת המבצע. הקהל הישראלי אוהב את המבצעים ה"חדשניים" האלו ולכן קשה לי להאמין שיהיה קשה לפספס את זה, ואני כמעט בטוח שאם לא תזמינו כרטיסים מראש אתם תתחרטו, או שפשוט לא תזכו לראות. לא נורא, עדיף לשלם 38 ש"ח ולראות בצורה נורמלית ולא המונית מאשר להידחף בין עשרות אנשים, אבל זאת כבר דעה אישית.

לא בשביל זה אנחנו כאן, אלא בשורה התחתונה- איזה סרטים כדאי לבזבז עליהם 10 שקל? זה ברור שהרוב המוחץ שחובב סרטים ילך ליותר מסרט אחד ביום הזה, ויש סרטים שאפילו 10 שקלים לא שווים. אז לאיזה סרטים היינו ממליצים לכם?

בתור הסרט הראשון, הייתי ממליץ לכם על "האסירים". ראשון ברשימה, אבל באותו היום ה"קדוש" הייתי ממליץ לכם לחכות לשעות המאוחרות, ללילה השקט כדי שזה יתחבר לכם עם האווירה האפלה והאפרורית של הסרט. מדובר כאן במותחן נפלא ומרתק שדי מזכיר בעלילה שלו את "מי מפחד מהזאב הרע" רק שהוא פועל בצורה אחרת לגמרי- הוא לוקח את עצמו ברצינות, הוא כבד ואפל והוא מצריך מעט סבלנות. כל זה לא סותר שמדובר בסרט מעולה, שמתהדר במשחק מרשים במיוחד (בעיקר של יו ג'קמן שבקלות יכול לקטוף אוסקר, או שלא) ובבימוי אווירתי מרהיב ומלא בהשקעה ובסרט שיוצאים ממנו מדוכאים אך מלאים במחשבה- ואין ספק שמדובר באחד הסרטים הטובים של השנה החולפת. לא הייתי מפספס את זה, ובטח שלא ב10 שקלים.



לסרט השני, הייתי ממליץ לכם על, איך אפשר שלא- מי מפחד מהזאב הרע. כן, אומנם לא התלהבתי יותר מידי מן הסרט, אבל בשורה התחתונה מדובר כאן באירוע קולנועי- זהו הסרט הישראלי הראשון מסוגו ששואף למחוזות גבוהים שעדיין לא היינו בהם, שמתהדר בבימוי ובצילום ברמות בינלאומיות ובגאווה שמדובר בסרט ראשון מסוגו אצלנו שעוסק בנושאים כה ביזאריים ומטרידים. חטיפת ילדה ועריפת ראשה מובילה להתנגשות בין שלושה גברים- מורה לתנ''ך שמואשם ברצח, אבי הילדה אשר מנסה רק למצוא נקמה, ושוטר לא מוצלח במיוחד שנגררים לזירה אחת שעומדת להתמלא בדם, אלימות, צרחות וזעקות- ואפילו עוגת קצפת. קשה שלהחמיץ את זה, והפעם בניגוד לדעתי אני אמנע מביקורת קוטלת כלפי הסרט כי בסה"כ הסרט עושה את העבודה והוא בהחלט שווה עשרה שקלים. לא בטוח אם הוא שווה יותר מזה.



לסרט השלישי והמכובד- "כנס העתידנים". קשה, קשה לי להמליץ על הסרט הזה אבל בשורה התחתונה גם כן מדובר במעין אירוע מרהיב ושאפתני שכל חובב קולנוע חייב לראות לאיזה כיוונים יצירתיים אנחנו שואפים ולאן הקולנוע עלול להתפתח. סרט שמלא בביקורת על הוליווד, על החברה, על העתיד, על התפתחות הטכנולוגיה, בנוסף יש לו גם תסריט יצירתי ומלא בדמיון, מפותל ועמוק, מאוד צבעוני ועשיר ולפרקים מאוד דיכאוני ועוכר שלווה, עם זאת לסרט יש לא מעט בעיות- האנימציה מעיקה, העלילה מקרטעת, והסרט מתקשה לספק את הסחורה.
עם זאת, הוא כ"כ מרשים שלא הייתי ממליץ לפספס אותו ובהחלט שווה את 10 השקלים שלכם. במיוחד שמדובר ביצירה שבמקורה ישראלית, זה שווה את המאמץ.
עם זאת, חשוב לציין שלא מדובר בסרט לכל אחד ושהוא מצריך סבלנות, ואת הטיפוס הנכון שיודע להעריך קולנוע שונה וסוריאליסטי, ולאו דווקא את הסרטים השגרתיים.

זהו. אלו הסרטים שאני ראיתי מבין מה שמוקרן ואני יכול להמליץ עליהם. אבל, לאיזה סרטים אני אישית הייתי רוצה לראות באותו היום המהולל?

קפטן פיליפס. למה? טום האנקס מפקד ספינה שנתקפת על ידי פיראטים ומנסה להלחם בהם בדרך שלא תפגע בו ולא תפגע בנוסעים על הספינה, מבוסס על סיפור אמיתי מ2009. צריך יותר מזה?

תכנית בריחה - למה? סילבסטר סטאלון וארנולד שוורצניגר מתכננים בריחה מהכלא הכי בטחוני בעולם, וזה שיתוף הפעולה הראשון שלהם מאז בלתי נשכחים, רק שהפעם מדובר בשעתיים- שעתיים של גיבורים גדולים שכולנו גדלנו עליהם שפועלים זה לצד השני. זה מספיק.

ולסיום, בית לחם . מדובר כאן בדרמת מתח שנחשבת "מהטובות ביותר" שיצאו אצלינו, מעין "החבר'ה הטובים" בגרסא הישראלית-פלסטנית , זה כנראה הולך להיות הסרט שייצג אותנו באוסקר וקרוב לוודאי שזה אחד מהסרטים הישראלים שבהחלט מצריכים צפיה, בוודאי שמדובר בעשרה שקלים.

אז זהו, סיימנו את ההלכה. האם תלכו לאותו היום או שאפילו 10 שקלים זה יותר מידי ואתם בוחרים לחכות למחשב? זוהי בחירה שלכם, אבל אני עשיתי את שלי- בנוסף, רציתי להמליץ על מספר סרטים שיכולים להיות בעלי ערך במידה ונגמרו הכרטיסים לאלו שהמלצתי, למשל "דון ג'ון", "קארי", "יסמין כחולה" , "סוף","RUSH&q uot;, "חיי עם ליברצ'ה", "אנחנו המילרים" וכו'. לסיכום, יש מה לראות, אפילו יותר מידי. אל תפספסו את זה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על דינג דינג - סרט ב-10 שקל בלבד!
סרטים בקולנוע