האומנם קשה להפיק סרט?

קולנוע
שיא גינס?, מסתבר שיש סרט רוסי בשם "קשה להיות אל" אשר מעיד יותר על משך הפקתו מאשר על תוכנו וזאת מאחר שהפקתו נמשכה קרוב ל-14 שנה.

האומנם קשה להפיק סרט?
האומנם קשה להפיק סרט?

הסרט "קשה להיות אל" שבתחילה היה אמור להיקרא "תולדות טבח ארקאנר" הוא סרט מדע בדיוני רוסי המבוסס על ספר באותו שם מהאחים סטרוגאצקי, שזהו רק העיבוד הקולנועי השלישי לספריהם (הראשון "הסרט הגרמני "קשה להיות אל" מ-1989 ו"האי המיושב" של פיודור בונדרצ'וק מ-2009) והפקתו נמתחה על פני למעלה מעשור.

קטע לא גמור מתוך הסרט:



הפקת הסרט החלה בשנת 1999 ובשנת 2000 החלו בצ'כיה הצילומים שהסתיימו רק באוגוסט 2006, מאז ועד כה נמצא הסרט בהליכי פוסט פרודקשן ועיבוד טכני. הסרט בויים על ידי אלכסיי גרמן האב בשיתוף פעולה עם אולפני הסרטים "לנפילם", שאומנם סיפקו תמיכה טכנית לסרט אך נקלעו לקשיים כספיים שעיכבו את הפקת הסרט.

הלכה למעשה, נראה שהסרט היה מוכן להקרנה בשנת 2007, זאת לאחר שהשחקן הראשי בסרט לאוניד יארמולניק, המוכר היטב במדינות ברית המועצות לשעבר, הצהיר כי הצילומים הסתיימו והסרט צפוי לצאת להקרנה מסחרית בשנת 2008, אך באותו הזמן הסרט הוקרן בהקרנה מצומצמת מאוד בגרסה חלקית לעיני מבקרים ומפיצי קולנוע בלבד. מאז לא דווח שום דבר על הסרט ובשנת 2011 הבמאי הצהיר כי הוא שקוע בעיבוד טכני של הסרט. אגב הסרט כולו צולם בשחור ולבן בכוונה תחילה.

ביולי 2012 הוקרן סרט תיעודי שתיעד את העבודה על "קשה להיות אל", במהלך פסטיבל הסרטים של קרלובי וארי בצ'כיה, אך הסרט עצמו טרם הוקרן. בספטמבר אותה שנה הבמאי הבטיח להשלים את ההפקה עד סוף השנה, אך בתום תום השנה הסרט טרם יצא לאקרנים, כשבינתיים חולפות כבר 14 שנה מאז שההפקה יצאה לדרך.

ב-21 בפברואר 2013 הבמאי אלכסיי גרמן האב הלך לעולמו עקב אי ספיקת לב בעודו בן 74, ולא הספיק להשלים סופית את העבודה על הסרט. לאחר מות הבמאי, בנו, אלכסיי גרמן הבן הצהיר כי הסרט ייצא לאקרנים במהלך שנת 2013 ובאפריל 2013, במלאות 40 יום למות הבמאי שוב הוקרן הסרט בגרסה לא גמורה ובהקרנה מצומצמת בפני עיתונאים. נראה שהוטלה קללה עלומה על הסרט שאינה מאפשרת את סיומו והשלמת ההפקה עד תום ואולי שמו "קשה להיות אל" אינה אלא הצהרה "קשה יותר להיות סרט".

הבמאי אלכסיי גרמן האב:



הסרט - שמבוסס כאמור על ספר של האחים סטרוגאצקי - מגולל את קורותיו של כוכב לכת ימי-ביניימי שנשלט בידי רודן אכזר. הגיבור הוא דון רומאטה מאסטורסיה, שרואה את עוולות המשטר הרודני ואינו מסוגל לעכל את העבדות המתרחשת בממלכתו, ממלכת ארקאנר. רומאטה מחליט ליטול לידיו חרב ולהילחם למען חירות אנשי הממלכה ולהיאבק בעבדות ובנטל שמטיל השלטון על התושבים.

מתוך הסרט:

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על האומנם קשה להפיק סרט?
סרטים בקולנוע