כנר על הגג

1971
M
G - קהל יעד כללי. מותאם לכל הגילאים.G
5,155
בדירוג
10/
6.7
75 הצבעות
10/
8.0
44.5K הצבעות
Fiddler On The Roof
|
דרמה, מוזיקלי, משפחה
|

טוביה החולב, יהודי עני מהעיירה אנטבקה - "שטעטל" יהודי טיפוסי באימפריה הרוסית, מגדל פרות ומוכר מוצרי חלב וגבינה לבני העיירה כשהוא מושך עם סוסו את עגלת החלב. הוא ואישתו גולדה בורכו בחמש בנות, כששלושת הראשונות מעמידות אותו בקונפליקט של המסורת מול המודרניזיציה: האם להשיא אותן לשידוך הנאות לו מצפה העיירה (גביר אמיד, תלמיד חכם), או לתת להן להינשא למושאי אהבתן.

בתו הבכורה, צייטל, מאוהבת במוטל, חייט צעיר ועני. ינטה השדכנית משכנעת את גולדה להשיא את צייטל לקצב קשיש ועשיר בשם לייזר וולף, אולם טוביה נעתר לדמעותיה של צייטל ומרשה לה להנשא למוטל. גם בתם השנייה של טוביה וגולדה, הודל, אינה מוכנה להמתין לשדכנית ומתאהבת בסטודנט יהודי צעיר, פרצ'ק, המאמין במהפכה ובסוציאליזם. אחרי שפרצ'ק נאסר על ידי השלטונות ונשלח לסיביר, מחליטה הודל ללכת אחריו לשם ולהינשא לו. שוב מתנגד טוביה לשידוך, ושוב אין הוא עומד בפני דמעותיה ונותן לה את ברכתו.

המבחן האמיתי מגיע, כשגם הבת השלישית, חווהלה, האהובה בבנותיו, מבקשת להנשא לאהוב ליבה. הפעם אין מדובר בבחור יהודי עני או מהפכן יהודי צעיר, אלא בצעיר רוסי נוצרי בשם פיידקה. הפעם אין טוביה מוכן לוותר ולבגוד באמנותו ובמסורת של עמו. הוא אינו נותן את הסכמתו וחווהל'ה בורחת מן הבית ונישאת בסתר, בכנסייה, לפייבקה. כשנודע הדבר לטוביה הוא "קורע קריעה" על חווהל'ה, כמקובל לגבי בת שנפטרה, ומסרב אפילו להזכיר את שמה. סדר החיים בעיירה אנטבקה מגיע לקיצו כשמתקבל צו גירוש, הפוקד את כל היהודים למכור תוך שלושה ימים את בתיהם ורכושם ולצאת לגלות. כל בני העיירה נאלצים לעזוב את אנטבקה כשהם נושאים איתם צרור קטן של מיטלטליו לדרך הארוכה. טוביה ומשפחתו יוצאים לאמריקה. ינטה השדכנית-לירושלים וחווהל'ה ופייבקה מחליטים גם הם לעזוב את רוסיה. אין הם יכולים להשאר בארץ המגרשת חלק מיושביה.

שלום עליכם מספר על סוף המאה ה-19 ברוסיה, שבה נאלצו יהודים רבים לנטוש את בתיהם וכפריהם בעקבות הפוגרומים והגרוש, ולהגר למרחקים. רובם יצאו לאמריקה ולארצות אחרות באירופה.

שחקנים ראשיים

ביקורות

בימים, שבהם האנטישמיות מרימה את ראשה המפחיד והמכוער אפשר להתחבר למשך שלוש שעות לחווייה מוזיקלית, שתנסה לטשטש את הכל דרך שירים וריקודים יהודים עממיים מהמולדת הישנה (קרי, רוסיה). לראות איך פעם באמת כולם היו חברים ומאוחדים כנגד שנאתם העולה והגועשת של הגויים. טוביה החולב... — לפני 10 שנים
0
עלילה שובת לב המנסה להציג יהודי דתי נטול סנטימנטים לערכיו ולתרבותו. בשביל הוא חי ולמה הוא סובל, מי הרע ומי הטוב? הכל מתערבב לעיסה בלולה של צלילים חינניים, אך מרוקנים מכל תוכן ובעיקר מציגים את היהודי הנבך, שעושה דברים בלי להבין אותם וסובל לשווא. קל לנחש, כי ילד בן 4 ... — לפני 10 שנים

קישורים

פרטים נוספים

מדינה: ארה"ב
שפה: אנגלית, עברית
תגובות
 — לפני 9 שנים
תודה רבה
 — לפני 10 שנים
תודה
 — לפני 10 שנים
סרט טוב
 — לפני 11 שנים
סנכרון חדש  —  העליתי סנכרון חדש, בבקשה תאשרו אותו.
 — לפני 12 שנים
תודה רבה!
 — לפני 15 שנים
תודה רבה
כתוב תגובה משלך לסרט כנר על הגג
6
סרטים בקולנוע