השחקן שכבש את העולם: "42"

קולנוע
סרט הביוגרפיה "42" המתאר את הצלחתו של כוכב הבייסבול השחור הראשון, הוקרן בסופ"ש האחרון בארה"ב וזכה לכבוש את המקום הראשון עם רווחים של 27 מיליון דולרים.

השחקן שכבש את העולם: "42"
השחקן שכבש את העולם: "42"

"42" הוא סרטו החדש של בריאן הלגלנד ("סיפורו של אביר"), הסרט עוקב אחר הצלחתו של שחקן הבייסבול האגדי ג'קי רובינסון שהיה לשחור הראשון ששיחק בליגה הלאומית של הבייסבול. מה ששחקנים לבנים לא הצליחו לעשות ג'קי רובינסון הצליח, הוא השפיע על אנשים רבים ואף הסיר את "מחסום הגזענות" במשחקי הבייסבול ואף היה לשחקן השחור הראשון אשר זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בליגת ה"נשיונל ליג". רובינסון עבר התעללות קשה מצידם של הלבנים שכמובן על רקע הגזענות באותם שנים (1945-1947), אך למרות התלאות והסבל, רובינסון התעקש בכל ליבו לשחק באותה ליגה שבה עשה היסטוריה והשפיע על התרבות האמריקאית.

בסרט "42" כיכבו צ'דוויק בוסמן ("The Kill Hole") אשר גילם את דמותו של ג'קי רובינסון, בעוד שהריסון פורד גילם את צייד הכישרונות אשר גילה על כישרונו הנדיר של ג'קי רובינסון האגדי.



אחריו, למקום השני עם רווחים של 15 מיליון דולרים הגיע סרט הפרודיה "מת לצעוק 5" אשר מהווה פרודיה לסרטים; "פעילות על טבעית 4", "מאמא", "מוות רצחני" ועוד. בהתבסס על הביקורות הסרט איכזב צופים רבים ומה שהביא ל"הצלחתו" בקופות היה רק בגלל בעובדה שהוא מותג לסדרת הסרטים המצליחה "מת לצעוק". בסרט כיכבו אשלי טיסדייל, אנתוני אנדרסון, רג'ינה הול, צ'ארלי שין ולינגזי לוהן אשר הופיעו בסצנת סקס לוהטת.



למקום השלישי עם רווחים של 13 מיליון דולרים הגיע סרט האנימציה עם המשפחה הקורעת "הקרודים" שגם לאחר כארבע שבועות מאז בכורתו הוא שומר על מקומו בחמישיה הפותחת. הסרט "הקרודים" זכה להצלחה רבה ולביקורות חיוביות רבות עקב השילוב המצוין של אנימציה איכותית מבית דרימוורקס עם קומדיה משעשעת אשר גרמה לצופים רבים (ואף למבוגרים שצפו בו) לצחוק.

למקום הרביעי הגיע סרט הפעולה "ג'י.איי.ג' ;ו: סוגרים חשבון" אשר גרף כ-10 מיליון דולרים ובירידה של 48 אחוזים בניגוד לסוף שבוע שעבר. למזלם של אולפני פרמאונט הסרט הצליח לעבור את רף 100 מיליון הדולרים ואף מצופה לעשות זאת גם ברף ה-200.

למקום החמישי והמכובד הגיע סרטו של פד אלברז "מוות רצחני" אשר גרף כ-10 מיליון דולרים. רק בשבוע שעבר "מוות רצחני" היה במקום הראשון, אך משום מה ירד באופן משמעותי למקום החמישי. הסרט הופק בשיתוף עם האיש והאגדה אשר הופיע בסרטים המקורים, ברוס קמפבל שהיה אחראי על סצנות רבות ומצמררות שהופיעו בסרט.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על השחקן שכבש את העולם: "42"
סרטים בקולנוע