בקרוב בקולנוע סרט התעודה "שומרי הסף"

קולנוע
הסרט "שומרי הסף" מתייחס לדילמות המרכזיות שמדינת ישראל נאלצה להתמודד בעת שירותם של שישה ראשי שב"כ לשעבר: אבי דיכטר, אברהם שלום, עמי איילון, יעקב פרי, כרמי גילון ויובל דיסקין.

בקרוב בקולנוע סרט התעודה "שומרי הסף"
בקרוב בקולנוע סרט התעודה "שומרי הסף"

דרור מורה הוא צלם במקור ויוצר המיני-סדרה "הסמויים" אשר חשפה את עבודתם הסזיפית של שוטרים סמויים. כעת הוא יוצר סרט תעודה חדש בשם "שומרי הסף" המציג ראיונות עם שישה אנשי שב"כ לשעבר. הסרט הופק בתקציב של כמיליון וחצי דולר ואף זכה בפרס איגוד המבקרים של לוס אנג'לס.



אנשי השב"כ היו בשטח, ניהלו והשתתפו בפעולות מבצעיות, הביאו אל ראשי הממשלות את המידע הרגיש והסודי ביותר, ישבו בדיונים, השמיעו את דעתם וקיבלו החלטות אשר לעתים קבעו מי לחיים ומי למוות. בפעם הראשונה מדברים ששת ראשי השב"כ על שנותיהם בשירות הביטחון הכללי. הם מתארים את הנעשה בחדרי החדרים של ההנהגה הביטחונית והמדינית של ישראל, מביטים לאחור, מנתחים את המדיניות, ובוחנים את עצמם ואת המנהיגים אשר תחתם שירתו.

הסרט מספר את סיפורה של מדינת ישראל, מנקודת מבט ביטחונית, מאז מלחמת ששת הימים ועד היום. הוא בוחן אירועים ופרשיות, רגעים מסעירים וכואבים, שבכולם לקחו חלק פעיל ראשי השב"כ. ראשי השב"כ הם הדוברים היחידים בסרט, ולאורכו עולה שוב ושוב הדילמה אותה הם חיים: האם ערכי יסוד וצדק אוניברסאליים, דמוקרטיים, יכולים להתקיים ולהישמר על-אף האיומים התכופים על מדינת ישראל ולמרות המציאות הביטחונית המורכבת.

הסרט "שומרי הסף" בויים ע"י דרור מורה, ששת אנשי השב"כ המרואיינים הם; אבי דיכטר, אברהם שלום, עמי איילון, יעקב פרי, כרמי גילון ויובל דיסקין. הסרט יעלה לאקרנים בתאריך יום שלישי, 01 בינואר 2013 בבתי הקולנוע השונים שברחבי הארץ.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על בקרוב בקולנוע סרט התעודה "שומרי הסף"
סרטים בקולנוע