פסטיבל הקולנוע האפריקאי "אטסיב" השני יוצא לדרך

קולנוע
פסטיבל אטסיב! ("אל תדאג!" באמהרית) חוזר בשנית ומביא אל המסך הגדול את מיטב העשייה הקולנועית העדכנית ביבשת ובפזורה, עם מגוון קולות חדשים ועושר קולנועי שיתאים לאוהבי כל ז'אנר. הקרנות חד פעמיות של עשרות סרטים, הרצאות ואירועים יתקיימו במהלך הפסטיבל.

פסטיבל הקולנוע האפריקאי "אטסיב" השני יוצא לדרך
פסטיבל הקולנוע האפריקאי "אטסיב" השני יוצא לדרך

פסטיבל הקולנוע האפריקאי מבית עמותת ATESIB! וסינמטק תל אביב יתקיים זו השנה השנייה בסינמטק תל אביב בתאריכים 26-31.3.2019. הפסטיבל הוא חגיגה קולנועית בת שישה ימים שנותנת במה ליצירה מרחבי היבשת שלרוב אינה זוכה לחשיפה ראויה במחוזותינו. התוכנית כוללת מבחר איכותי של סרטים עלילתיים ותיעודיים המציגים שפה אמנותית וסגנון קולנועי מגוון ומבטאים את העושר התרבותי, החברתי והערכי של הקולנוע האפריקאי ושל יוצריו במדינות היבשת ובפזורה.

כ-30 סרטים שנוצרו ברחבי אפריקה או על ידי אפריקאים ואפריקאיות בתפוצות יוקרנו לאורך ימי הפסטיבל, ובהם סרטים מקונגו, רואנדה, סנגל, גאבון, ניגריה, זימבבואה, סודן, קניה, דרום אפריקה ועוד. מרבית הסרטים מוקרנים בבכורה ארצית ומופצים בישראל באופן בלעדי במסגרת הפסטיבל. הקרנות הסרטים ילוו בהרצאות ודיונים אשר יעסקו בסוגיות חברתיות העולות מהסרטים ויעודדו את הקהל לקחת חלק בשיח עם מומחים מתחומים שונים, אנשי אקדמיה ויוצרים. בין היתר יתקיימו דיונים והרצאות על המהפכה הדמוקרטית של צעירי קונגו, זימבבואה אחרי מוגבה, קומיקס אפריקאי, מהפכות ביבשת, דמוקרטיה והמכשולים שעומדים בפניה ועוד.


הפסדת בפוקר, עכשיו תוריד הכל. קדימה... | מתוך הסרט "אקשה"

אורח הכבוד של הפסטיבל הוא הבמאי עטאף בן באוזיד, בן למהגרים תוניסאיים אשר חי בברלין ועוסק שם בעיתונות ובקולנוע. בן באוזיד יגיע לישראל וישתתף בהקרנת סרטו התיעודי "איש הג'אז מקהיר" (גרמניה 2017) באירוע בהנחיית אפרת ירדאי, מרצה, חוקרת ופעילה חברתית. בזי גטה, היוזם והמנהל האמנותי של הפסטיבל: "השנה הפסטיבל עוסק במאבק על חופש התנועה במרחב הציבורי והאישי ביבשת ובפזורה. הבמאיות והבמאים מפרקים לדימויים וקולות את המאבק. הפירוק הזה מבטא לא רק שינוי עמוק בתפיסת חופש התנועה, אלא בכלל בתפיסת הקשר שבין תנועה, קולנוע ופוליטיקה למצבו של היחיד בעת הנוכחית."

דינה פלד, מנכ"לית סינמטק תל אביב: "פסטיבל הקולנוע האפריקאי הוא הזדמנות ייחודית עבור הקהל הרחב להתבונן ביבשת דרך עיניים אחרות ולא רק דרך העיניים המערביות בהן אנו רגילים. סרטי הפסטיבל והרצאותיו משמיעים קולות חשובים ממגוון מדינות ואנו מקווים ששוחרי הקולנוע יבואו לגלות את אפריקה על המסכים הגדולים, לראות ייצוגים נוספים ולהיחשף לתרבויות אחרות ביצירות מרתקות שלא יופצו בישראל במסגרת אחרת. סינמטק תל אביב גאה לקחת חלק בפסטיבל האפריקאי גם בשנה השנייה שלו ולהמשיך לפתחו כעת ובשנים הבאות."


You Shell Not Pass | מתוך הסרט "סופה מודו"

במהלך חודש אפריל סרטי הפסטיבל יוקרנו בסינמטק שדרות ובסינמטק הרצליה. הפסטיבל מתקיים בתמיכת מפעל הפיס, קרן ויטל, סינמטק תל אביב, המכון הצרפתי בישראל, עמותת אפריקה 2030, הגלריה ללימודי אפריקה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על פסטיבל הקולנוע האפריקאי "אטסיב" השני יוצא לדרך
סרטים בקולנוע