שבוע קולנוע הסרטים האיריים יוצא לדרך

קולנוע
שבוע קולנוע אירי יתקיים בסינמטק תל אביב בתאריכים 11-15/11/2018. במהלך השבוע יוקרנו מיטב הסרטים של הקולנוע האירי העכשווי, אשר ידונו במגוון סוגיות אוניברסליות מרתקות.

שבוע קולנוע הסרטים האיריים יוצא לדרך
שבוע קולנוע הסרטים האיריים יוצא לדרך

חמשת הסרטים תוצרת אירלנד, אשר יוקרנו השנה, חוקרים מגוון נושאים אוניברסליים, כאשר על הפרק עולות לקויות פיזיות ונפשיות, קהילה מול בידוד, אמונה דתית, חוסר ביטחון, התבגרות, מוסיקה, ספורט, וכמובן, איך אפשר בלי אהבה. וגם קצת קומדיה כמובן. בין אם מבוססים על אירועים אמיתיים (העבריינים הצעירים), מחלוקות עכשוויות (מפלט), התבגרות קשה (לנשק את קנדיס) או מאבק לנצח מצוקות (המתופף והשוער), הסרטים מספקים לצופים מזון רב למחשבה, בעוד העלילות מתרחשות בארבעה קצוות שונים של אירלנד (קורק, גאלוויי, לאות', דבלין). וכדי שלא תחשבו שסרטים איריים מתרחשים באירלנד בלבד, אפשר לאתר גם בין שלל הסרטים את "הטובה", המתרחש בנוף לא-אירי מובהק.

הסרטים שיוקרנו:

המתופף והשוער (אירלנד 2017)

אז מי באיזה תפקיד היום? | באדיבות פייקין תקשורת

בימוי: ניק קלי
משחק: דרמוט מרפי, ג'ייקוב מקארתי, אדריאן הדסון
דרמה על חברות בין שני ניגודים. גבריאל הוא מתופף כאוטי שמסתיר מחבריו ללהקת הרוק את ההפרעה הדו-קוטבית ממנה הוא סובל. כחלק מהתרפיה בהפרעה הוא נשלח לשחק כדורגל עם אנשים נוספים עם מוגבלויות. שם הוא נתקל בכריסטופר, שוער עם תסמונת אספרגר. אחרי התפרצות אלימה שלו, תחת איום לסילוק מהמוסד, הוא נאלץ להתיידד עם כריסטופר, שלוקח את המשימה בצורה מילולית מדיי והופך למעריץ חסר טקט שמסבך את גבריאל עם חבריו וזוגתו.
(94 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)
יום א' 11/11 בשעה 21:00

הטובה (אירלנד 2017)

תעשה טובה...רד מהבמה | צילום:IMDB

בימוי: רבקה דאלי
משחק: וינסנט רומיאו, לארס בריגמן, קלרה רוגארד
משל מיסטי המתרחש בכפר מרכז אירופאי לא מזוהה בקהילה קתולית אדוקה. צעיר פצוע מגיע למקום והקהילה מקבלת אותו בזרועות פתוחות. אחרי שהוא נרפא הוא חודר לאט לאט אל חיי האיכרים, אך המסתורין סביבו רק גובר כאשר מסתבר שיש לו כוחות מאגיים. אז גם היחס של הכפריים אליו מתחיל להשתנות.
(101 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)
יום ב' 12/11 בשעה 19:00

מפלט (אירלנד 2016)

חבורת הבלינג | צילום:IMDB

בימוי: לן קולין
משחק: סטיבן מרקוס, איימי ג'ויס-הייסטינג ס, כריסטופר דאן
קומדיה רומנטית קצת אחרת. ללארי יש תסמונת דאון, סופי סובלת מאפילפסיה קשה. הם נמשכים האחד לשנייה. בזמן טיול מאורגן לקולנוע, עם עזרתו של העובד הסוציאלי של המוסד בו הם שוהים, הם בורחים ושוכרים חדר במלון. מה עושים עכשיו? איך מבטאים אהבה? האם הם יודעים שלפי חוקי אירלנד הם עכשיו עבריינים? סרט שובה לב וחתרני שבתפקידים הראשיים מלוהקים בו בעלי המוגבלויות שלעל ולא שחקנים מקצועיים.
(87 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)
הקרנה חד פעמית
יום ג' 13/11 בשעה 20:00

העבריינים הצעירים (אירלנד 2016)

מהר, מהר...שהבירה לא תיגמר | צילום:IMDB

בימוי: פיטר פוט
משחק: אלכס מרפי, כריס וואלי, הילארי רוז
סרט מסע קומי שיוצריו קיבלו השראה מתפיסת הסמים הגדולה בתולדות אירלנד. שני נערים שאינם ממש שומרי חוק עוזבים את עירם קורק ויוצאים על מסע של 160 ק"מ על אופניים גנובים כדי לאתר חבית עם קוקאין בשווי 7 מיליון אירו וכך להגשים את חלומותיהם. שוטר אובססיבי יוצא בעקבותיהם. הסרט היה להצלחה קופתית גדולה באירלנד דבר שהוביל להפקת סדרת טלוויזיה בעקבותיו.
(83 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)
יום ד' 14/11 בשעה 20:00

לנשק את קנדיס (אירלנד 2017)

הנה ג'ונייייי | צילום:IMDB

בימוי: איפה מק'ארדל
משחק: אן סקלי, ריאן לינקולן, קונאל קיטינג
דרמת התבגרות סוריאליסטית המושפעת מסרטיו של דיויד לינץ'. קנדיס בת ה-17 שואפת להימלט משעמום עיירת החוף בה היא מתגוררת, ומוצאת מפלט בדמיונה הפרוע. אביה השוטר מחפש אחרי נער שנעלם ואילו קנדיס מוצאת את עצמה מסתבכת עם כנופיה מקומית מסוכנת.
(103 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)
יום ה' 15/11 בשעה 21:00

שבוע קולנוע אירי יתקיים בין התאריכים: 11-15.11.18, בסינמטק תל אביב
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על שבוע קולנוע הסרטים האיריים יוצא לדרך
סרטים בקולנוע