"המופע של רייגן": הניח את אבני היסוד לדונלד טראמפ

קולנוע
דונלד טראמפ כנראה למד לא מעט מרונלד רייגן • עמותת דוקאביב משיקה את "קולנוע דוקאביב" כבר החודש • המופע של רייגן סרט דוקו קליל שנותן הצצה על מאחורי הקלעים של אחד הנשיאים הצבעוניים שידעה ארה"ב

"המופע של רייגן": הניח את אבני היסוד לדונלד טראמפ
"המופע של רייגן": הניח את אבני היסוד לדונלד טראמפ

לפסטיבל דוקאביב האחרון בסינמטק תל אביב אשר התקיים במאי הגיעו כ-56 אלף צופים. בעקבות הצלחת הפסטיבל ובהעדר פלטפורמה קבועה שתקרין סרטי דוקו על המסך הגדול, עמותת דוקאביב החליטה להקים בית שיוקדש כולו ליצירה דוקומנטרית: "קולנוע דוקאביב".

התכנית הראשונה תכלול בכורות ישראליות לסרטים בין לאומים חדשים וסרטים שהצליחו בעולם השנה. מדי חודש יוקרן סרט חדש ולו יהיו כחמש הקרנות. הסרט הראשון שיוקרן במהלך ספטמבר בהקרנת בכורה ישראלית, הוא "המופע של רייגן", סרטם של פאצ'ו ולז וסיירה פטנגיל.


(דונלד וננסי רייגן | קרדיט: יח"צ)

אם חשבתם שדונלד טראמפ הוא נשיא צבעוני המשתמש ביחסי ציבור ומכהן כשחקן יותר מאשר נשיא, אז כנראה שלא שמעתם על רונלד רייגן, האיש שתבע את המשפט המוכר: Lets make America great again כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת. הסרט עוקב אחרי 2 כהונותיו של רייגן סביב הקשר שלו עם האומה האמריקאית על רקע פגישות פסגה עם מיכאל גורבצ'וב, כשהכל מתועד דרך צלמים שרייגן עצמו ביקש.

רייגן, האיש בעל ההליכה של ה- Marlboro man נשאל על ידי כתב: "האם אפשר להיות נשיא ארצות הברית למרות שאתה שחקן קולנוע?", רייגן השיב:"אני תוהה איך אפשר לבצע את התפקיד אם אתה לא שחקן" ועל המשפט הזה מבוססות כהונותיו בבית הלבן.

במאי הסרט מביאים אלינו את מאחורי הקלעים. כל מה שמסקרן אתכם לדעת מה באמת הנשיא חושב אחרי שמפסיקים לצלם, תראו בסרט. ממשל רייגן הצטיין ביחסי ציבור ובזמנו זה היה חסר תקדים לתעד ממשל על כל צעדיו בטח בשנים קודמות עוד לפני דור הפייסבוק. מה שהיום הוא הזריזות שיש לאנשים מאחורי המקלדת וציוצים של טראפ החל בעצם עם רייגן וצוות הצלמים שלו.


(לא מבוים בכלל, הרי כל יום הוא מאכיל סוסים | קרדיט: יח"צ)

הבית הלבן הפך לתאטרון, בין אם מדובר במפגשים עם מייקל ג'קסון או תמונות מבוימות עם אשתו ננסי, רייגן קיבל לא מעט ביקורת על היותו נשיא שלא מביע עניין בניהול המדינה כמו שהוא מביע עניין בצלמים ודעת הקהל בלבד. אחרי ששיחק בלא פחות מ-53 סרטי קולנוע מסחריים, 8 השנים שבילה רייגן בבית הלבן ישארו לעד בהיסטוריה האמריקאית כנשיא שסיים את המלחמה הקרה עם ברית המועצות.

כמו טראמפ, גם רייגן היה נשיא רפובליקני שהאמין במפגן כוח, יחסי ציבור, וחי את החיים כשחקן ראשי על הבמה שהוא הקים בעצמו. ללא ספק מדובר בסרט דוקו הנכנס לחייו של אחד הנשיאים הצבעוניים שידעה ארצות הברית.

בין הסרטים הנוספים שיוקרנו בהמשך ב"קולנוע אביב" תוכלו למצוא את: "אני לא הכושי שלכם" של ראול פק, שהיה מועמד לאוסקר האמריקאי, "דינה" של דן סיקלס ואנטוניו סנטיני, זוכה פסטיבל סאנדנס, ו"פצצה, סיפורה של הדי לאמאר" של אלכסנדרה דין ובהפקתה של סוזן סרנדון. עכשיו תלוי בכם, לכו להצביע באמצעות הכרטיסים, לא צריך לחכות למאי על מנת לראות סרטי דוקו משובחים על המסך הגדול.

להקרנות נוספות:
http://www.docaviv.co.il
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "המופע של רייגן": הניח את אבני היסוד לדונלד טראמפ
סרטים בקולנוע