טריילר פארק: העונה המבולבלת

קולנוע
זו בעיה לצפות בטריילרים באמצע הקיץ, כי סרטי הקיץ ברובם כבר יצאו, ואילו סרטי האוסקר החורפיים רחוקים ממנו לא מעט. נותרה רק אופציה אחת לעונת הטריילרים להיות - טריילרים לעונת המעבר, והפעם מדובר בעונה מבולבלת במיוחד.

טריילר פארק: העונה המבולבלת
טריילר פארק: העונה המבולבלת

סרטי אימה, סרטי פנטזיה, סרטי אקשן וביוגרפיה - עונת הטריילרים הנוכחית לא מתלבשת על שום גל, ומביאה הכל מהכל. הרי מדובר בסוג של חוק - בחורף יוצאים הטריילרים לסרטי הקיץ, בסוף הקיץ מגיעים הטריילרים לסרטי החורף, ובין לבין, כאמור, יוצאים טריילרים לעונת הבין לבין. מהי בכלל עונת הבין לבין? "עונת הבין לבין" היא עונה בה אין מספיק סרטי דרמה איכותיים עבור האוסקר, ומצד שני אין בה סרטי קיץ עתירי תקציב כמו בקיץ. אז כל מה שנותר בה זה סרטי קומדיה בינוניים וסרטי אקשן בנאלים, למשל, בעונה הזו, היו אלו סרטים כמו "נראה אותך אסיר" או "מרדף לילי" (שדווקא שניהם הפתיעו לטובה). כעת, כשאנחנו בשיא הקיץ, כל מה שנותר לנו זה טריילרים לעונת הבין לבין הבאה, והיא דווקא נראית שונה מבשאר השנים. ונתחיל עם הסרט המעניין ביותר;

"ג'רוזלם" (אין תאריך רשמי)



סרטי אימה בישראל הם עסק מורכב, ו"מי מפחד מהזאב הרע" הוכיח שלמרות המורכבות זה לא בלתי אפשרי, והיה אחד ממותחני האימה הטובים שיצאו בשנים האחרונות לטעמי. אך הפעם מדובר בחידוש נוסף, ה"פאונד פוטייג'". ז'אנר סרטי ה''היי זה סרט שכאילו מצולם ממצלמה ביתית וקורים בו דברים מפחידים שמתועדים בזמן אמת'' למרות שהוא לא. "פעילות על טבעית" היה חידוש בתחום הזה, וגם "קלוברפילד" הנערץ היה לא רע בכלל, אבל הסרטים האלו נהפכו לקלישאה, וקלישאה די שחוקה ומשעממת. "ג'רוזלם" דווקא נראה מעניין, כיוון שהוא מתרחש בעיר הקודש, מכיל ככל הנראה שדים ורוחות חדשניים ויש בו את יעל גרובגלס הנהדרת מהסדרה "השועלים", אבל לא ניתן לדעת אם זה יהיה סרט מפתיע ומרענן או עוד סרט גרוע בז'אנר.

"קרימסון פיק" (22.10.15)



עוד סרט אימה נוסף לרשימה, והפעם מדובר דווקא בסרט שמותיר רושם טוב במיוחד. סרטיו של גיירמו דל טורו תמיד נותרו מסוגננים ונהדרים, והסרט הנ''ל מזכיר בסגנונו את סרטיו של טים ברטון, וזו לטעמי לעולם נשארת מחמאה. התקופה הקלאסית, הדמויות המסתוריות והצילום האפל יוצרים את האווירה שסרטי אימה התחננו אליה, אותה האווירה מסרטים נהדרים כמו "האחרים", ואם תהיה עלילה מעניינת ומקורית כמו בסרטי האימה של פעם אולי באמת נוכל לקבל סרט אימה מוצלח לשם שינוי. אני מחזיק אצבעות, טורו.

"פן" (16.07.15)



סרט על פיטר פן וסיפור גדולתו שאין בו שום דבר שמסמל על כך שמדובר בפיטר פן שאנחנו הכרנו, לא בלבוש ולא בסיפור. אדגר רייט הוא יותר במאי של קליפי וידיאו מאשר סרטי קולנוע. כל סרט בבימויו נראה כמורכב מאלפי קליפים מעוצבים ונהדרים שחוברו אחד לשני, אך בסופו של דבר מדובר בקליפים, לא בסרט שלם. חובבי הקולנוע האמנותי יתלהבו מכל רגע, סרטיו האחרונים כמו "אנה קארנינה", "כפרה" ועכשיו זה נראים שצולמו בידי אומן שהחזון הויזואלי לעולם לא יתנתק ממנו, ועדיין מדובר בסרט שנראה פשוט כאילו האמנות והצילום הזוהרים באים הרבה לפני התוכן, וחבל.

"אני, ארל והנערה הגוססת" (אין תאריך רשמי)



טריילר לסרט החדש של במאי לא מוכר שהועמד לאחרונה בפסטיבל סאדנס - והוא נראה ללא ספק סרט שאני ארצה לראות. נכון, סיפור אהבה בין נער מתבגר לנערה חולת סרטן הוא לא חידוש במיוחד (אהמ "אשמת הכוכבים" אהמ) ועדיין, הבימוי והכתיבה השנונים גורמים לי לרצות להאמין שמדובר בסיפור אחר, חצוף, חינני ולא קיטשי וקלישאתי. אם הסרט הועמד לפסטיבל סאדנס (ממנו יצא "וויפלאש" המדובר) כנראה שמדובר בסרט מהסגנון הזה, ורק נותר לי לספור ימים עד שנוכל לראותו גם כאן בארצנו הקטנה.

"ספקטר" (5.11.15)



בעולם אידיאלי הייתי מתלונן ואומר שהסדרה כבר מיצתה את עצמה ואין מקום לחדש - אך זה גם מה שאמרתי לפני יציאת "סקייפול", שהוכיח לי כי יש הרבה מה לחדש. "סקייפול" היה סרט נהדר שהפתיע את כולנו לטובה, הוא היה שונה ומרענן בסדרה, הייתה בו עלילה מפותלת וחדשנית והיו בו קטעי אקשן עוצרי נשימה. "ספקטר" יכול ללכת באותה הדרך ואולי הוא אף ילך, עם אותו הבמאי (סם מנדז, "אמריקן ביוטי") ואותו השחקן (דניאל קרייג כמובן) זה יכול להיות סרט מעולה, למרות שלהתעלות מעל "סקייפול" יהיה עבורו משימה כמעט בלתי אפשרית.

"הנסיך הקטן" (8.10.15)



נראה שמדובר בסרט אנימציה קטן, אמנותי ומקורי שיכולתי להעניק לו את כל אהבתי במידה והייתי ילד בן 6. משום מה, האנימציה הזוהרת כבר לא משפיעה עלי בגילי המופלג (17), אבל אני מחזיק אצבעות שמדובר בסרט שיוכל להפתיע אותנו לטובה ואף לספק לנער "מבוגר" כמוני את הבידור המיטבי מסרטי אנימציה. עבור הילדים נראה שמדובר בסרט מרגש, מקסים ומקורי שלא היו הרבה כמותו בקולנוע לאחרונה.

"סטיב ג'ובס" (8.10.15)



לפני כשנתיים יצא הסרט "ג'ובס", עם אשטון קוצ'ר, שניסה לתאר בקצרה את חייו של סטיב ג'ובס ללא השקעה מוגזמת, והיה כישלון כלכלי וביקורתי, כנראה בגלל קוצר הזמן בין מותו של ג'ובס לבין יציאת הסרט עצמו. כעת, מנסה הבמאי הותיק דני בויל המוערך ליצור אדפטציה ביוגרפית מחודשת ומקצועית על חיי המפתח הטכנולוגי המוכשר, בגילומו של מייקל פאסבנדר, וזה מן הסתם יהיה סרט טוב, רק נקווה שלא יהפך לחסר חשיבות כמו הקודם.

"מקבת'" (2.10.2015)



היו הרבה סרטים שמבוססים על סרטו של שייקספיר, אבל זה כנראה יהיה הסרט המאוס שבהם, בעיקר בגלל האובר "אפיות" שבו. הכל כל כך "אפי", "מלכותי", "אבירי" שמרגיש כאילו יצא מפרק של "משחקי הכס". זה יכול להיות בהחלט סרט טוב, והוא גם נראה אלים ומצולם נהדר, אבל כמה אפשר לשחזר את אותו הסגנון האבירי של ימי הביניים?

"גשר המרגלים" (15.10.15)



חובבי הקולנוע המושבעים שבניכם כבר יודעים שמדובר בפרוייקט המשותף שנכתב על ידי האחים כהן ובויים על ידי שפילברג, ואם רצינו לדעת איך זה יראה, זה יראה בדיוק ככה. דמויות גבריות ואפרוריות לבושות בחליפות כמו בסרטי האחים כהן, לצד פיצוצים וקטעי דרמה שעשויים בשלמות כמו בסרטיו של שפילברג. לא ברור לאן הפרוייקט הזה ילך - זה סרט דרמה? או מתח? או בכלל אקשן? ומה יהיה יותר ממה? והאם זה יהיה יותר סרט בסגנון של האחים כהן או של שפילברג? אין לנו מושג, אך אנחנו עם ציפיות גבוהות במיוחד.

"הדינוזאור הטוב" (25.11.15)



אם זה היה סרט אנימציה רגיל הייתי טוען שמדובר בעוד נושא שחוק: סרטי אנימציה ודינוזאורים (הדרקון הראשון שלי, העולם על פי דינו ועוד) הם כבר דבר שנשנה וחוזר על עצמו, יהיה כמעט בלתי אפשרי להפוך את הנושא לייחודי, ופארק היורה כבר עשה את שלו בשנות ה90, אבל מדובר בסרט של חברת פיקסאר. מהטריילר אנו רואים שוטים צבעוניים ויפהפיים והרבה משחקי עריכה מעניינים, אך את העלילה אנחנו עדיין לא יודעים. אבל על חברת האנימציה שהביאה לנו את "משפחת סופר על" או את "למעלה", אני סומך.

"נקודת פריצה" (25.12.15)



בשנת 1991 ביימה קת'רין ביגלו ("כוננות עם שחר") את הסרט "נקודת פרצה", שהיה סרט אקשן חביב ומסוגנן על שודדי בנקים שמירוצי מכוניות ואקסטרים הם חלק בלתי נפרד מחוויית השדידה שלהם. כעת, חוזר במאי לא מוכר, אריקסון קור, ומעבד את אותו הסרט הישן, נראה ששם דגש על האקסטרים שהיה בסרט המקורי, רק כמו ב2015, עם מלא אפקטים. אפקטים ואפקטים, וכמובן עוד אפקטים. נראה יפהפה אך מטופש, נקווה רק שלא יהיה משעמם.

"טקסים אפלים" (17.9.2015)



ג'וני דפ הוא שחקן שהיתרון הגדול שבו הוא שבאף סרט הוא לא יראה דומה לדמות אחרת בה גילם בסרט אחר, אם לא יגידו לכם שזה הוא לא תוכלו לזהות אותו. כאן הוא משחק את הדמות הכי פחות אופיינית שהייתה לו עד כה: זהו סיפורו האמתי של וויטי בולגר, שהיה פושע נתעב בארה"ב ונהפך עם הזמן לסוכן של האף-בי-איי שהסגיר משפחות פשע שהיה מקושר אליהן, וג'וני דפ נראה נהדר בגילומו של וויטי בעיבוד זה. הטריילר נראה מאוד משעמם ויבשושי, עד שגיליתי שאת הסרט מביים סקוט קופר, במאי אהוב וזכור לטוב מהסרט "אחים בדם" מלפני שנתיים. אני אחזיק אצבעות.

"להציל את מארק וואטני" (26.11.15)



ראשית, אני רוצה להתעקב בעניין השם: שם הסרט באנגלית הוא The Martian. משמעות בעברית היא הכוכב "מאדים". איך מ"מאדים" הגיעו היוצרים ל"להציל את מארק וואטני"?! איך משם כל כך קטן ויפהפה הגיעו לשם הכי מטופש והוליוודי? עדיין יכול לצאת מהפרוייקט הזה משהו טוב. על פי העלילה והשחקנים - מאט דיימון כלוא בכוכב המאדים לאחר שהכריזו על מותו וג'סיקה צ'סטיין הגיבורה נוסעת להחזיר אותו - זה בהחלט מסוגל להיות סרט משובח ואחד מהטובים של השנה. בכל זאת, סקוט טוב במד"ב (מהגדולים בז'אנר האמת, "הנוסע השמיני" ו"בלייד ראנר" הן יצירות המופת שלו ושל הז'אנר) וגם "פרומיתיאוס" ; שיצא לאחרונה היה סרט טוב, אבל עם ההדרדרות שבסרטים כמו "היועץ" או "אקסודוס", אנחנו בהחלט מתקשים לצפות לסרט סביר. סקוט ירד מגדולתו, האם יחזור אליה? אין לנו מושג. הטריילר לצערנו לא מבטיח יותר ממשהו שנראה כמו מיני "בין כוכבים", לטובה ולרעה.

"משחקי הרעב: עורבני חקיין - חלק 2" (20.11.15)



אין להם ברירה אלא לעשות את זה טוב, או שאני רשמית טס לאולפני ליונסגייט ומנפץ להם את המשרדים. הסדרה של משחקי הרעב כולה עומדת בסימן שאלה אחד גדול: התחילה טוב, המשיכה רע, גמרה בינוני. למזלי קראתי את הספרים הנהדרים, הספר השני הוא האהוב עלי (ככל הנראה גם הסרט השני יזכר כטוב בסדרה) אך הספר הרביעי הוא הקתרזיס המושלם, הסוף הסוגר והגדול. החלק הראשון של הסרט האחרון היה פשוט רע. הוא היה יבש, משעמם, אפרורי וחסר חן בכל קנה מידה כלשהו. השני לצערי נראה שפשוט ממשיך דרכו. אין צבעים, אין אלמנטים חזותיים מהפנטים, וכל דיאלוג מהטריילר נאמר בכבדות, באדישות. אני זוכר שכשסיימתי את הספרים הייתי בהתרגשות עצומה; אם הסרט האחרון בסדרה לא יגרום לי להרגיש דבר כפי שהסרטים הקודמים היו, אין ספק שמדובר בעיבוד הסרטים המאכזב בהיסטוריה.

וכעת, נעבור לקצת טריילרים חדשים שיצאו לסרטים שיבואו בקרוב בקיץ הזה (גם כאלה צריך):

"משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים" (30.7.2015)



אני רוצה רק לשאול שאלה קטנה: מתי הוא יפסיק? כשהוא יגיע לגיל 70? טום קרוז כבר מבוגר, בגיל 50, ובכל זאת, רץ משתולל, מטפס ומכה כמו סטודנט שעוד לא סיים את התואר הראשון שלו. הוא נראה נהדר והוא שחקן מצויין, אבל באיזה שהוא שלב אנחנו כבר מפסיקים להבין את היכולת ומתחילים לרחם. גיל 50 הוא לא גיל פשוט לריצה על מטוסים. אם נדבר על הטריילר הוא נראה נהדר. משימה בלתי אפשרית היא סדרה שלא מפסיקה עם מרתון קטעי ה"קפיצה מגבהים מטורפים" שמכילה, וכעת מכילה קפיצות אפילו ממטוסים. אני רק רוצה להזכיר שתנאי ההשתתפות של קרוז בסרט הוא שלא יהיה לו לעולם כפיל, מה שהופך את העסק להרבה יותר מעניין, ומוזר להחריד. עדיין, נראה כמו סרט כיפי במיוחד.

"עולם היורה" (12.6.2015)



הסרט הזה כבר קרוב אלינו מאי פעם, בו כבר צפיתי לשמחתי בהקרנה מוקדמת, אני רק יכול להבטיח שיש לצופים עבור מה לצפות והטריילרים לא חושפים אפילו ממחצית את כמות הגודל והעצמה שיש בעיצוב הדינוזאורים וסיפור ההרפתקאות ההיסטרי שסובב את סרט זה. טריילר זה אמנם חושף יותר מידי, אך מעלה את הציפיות. קחו זאת בחשבון.

"הקול בראש" (18.6.2015)



זה רק אני, או שמדובר באחד מסרטי האנימציה שנראים כמקוריים והיצירתיים שיצאו בשנים האחרונות? מוקדם מידי לשפוט, בכל זאת, זהו רק טריילר, ועדיין, מבחינת היצירתיות הקולנועית מדובר פשוט במופת של אנימציה. אנימציה שפונה לילדים מבחינת הצבעוניות והאווירה, ופונה גם למבוגרים מבחינת הרעיוניות המקורית שלה. פיקסאר הם פשוט חברת סרטי אנימציה איכותית שדוגלת ביצירתיות, וזה כל מה שהקולנוע צריך. אם זה יהיה כמו הציפיות, אני בכלל אשתחווה ליוצרים.

לסיכום, אומנם חלק קטן מן הטריילרים הוא לסרטים שתוכלו אף לראות בקיץ הקרוב, אך עבור החלק הרב האחר תצטרכו לחכות, וללא ספק יש בשביל מה לחכות. סרטי אימה, אקשן ומותחנים שצצים ללא הקשר הם דבר שהתרגלנו אליו, אבל כשהם נראים טוב, וכשהם אמורים לצאת בעונת ה"בין לבין", אנחנו רק יכולים לשבת ולחכות לעונת המעבר הבאה. ואם אנחנו מחכים לעונת המעבר שהייתה כה שחוקה שנים עד כה, כנראה שמשהו טוב עובר על הקולנוע בהוליווד.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על טריילר פארק: העונה המבולבלת
סרטים בקולנוע