"חברים לשתייה": שותים וחופרים

קולנוע
מישהו באמת שתה שם הרבה, אם חשב שלהפגיש שני חברים משני המינים ולפרוש מתח מיני על סרט באורך מלא, כאשר השתייה הבלתי נגמרת ברקע, יהיה רעיון טוב לסרט שיהיה משהו מעבר לבדיחה רעה.

"חברים לשתייה": שותים וחופרים
"חברים לשתייה": שותים וחופרים

מה יכול להיות רע בסרט שבו משתתפות שתי יפיפיות, שהאחת מהן היא אוליביה ווילד והשנייה היא אנה קנדריק ? מה רע אם גם נזרוק לבלילה את רון ליווינגסטון ואפילו נוסיף קצת ג'ייסון סודוקיס לדקות מספר ? מה כל כך נוראי אם נזרוק בקבוקי בירה לידיים של וויילד וג'ק ג'ונסון שמככב איתה ואף חולק את החצי השני לכיכוב בסרט ונגרום להם לפלרטט מהלך סרט שלם באמריקאית מעצבנת שגורמת לסעיף לעלות ולהודות שאני ישראלי (כמה כבר זה קורה בחיים ?) ?

רע, זה רע, זה לא צריך לקרות וזה מיותר, בטח ובטח שזה נמרח ונמתח על פני שעה וחצי שדי מייסרות, בסופו של דבר, את הצופה.
כמו מחול בין שני בתולים וכמו ניסיון להעיף את המשחק המקדים על מנת להגיע לאקט האמיתי, הסרט הזה מסבן אותנו משך שעה וחצי על מנת להבין שיש פה שני חברים טובים שאמורים להיות ביחד וכנראה שזה יגיע, אבל בעוד התורן מתוח כל כך חזק, האונייה עומדת בסירובה להפליג בגלל תקלות טכניות וכאלה.



הסיפור, הדי פשוט, פורש את יחסיהם של שני חברים, בחור ובחורה, שהם ידידים הכי טובים ועובדים באותה מבשלת בירה, כאשר הבחורה היא, כמובן (לפי התיקון לשוביניזם של השנים האחרונות), בכירה יותר במעמד ואילו הבחור הוא פועל פשוט במבשלה, מה שלא מונע את יחסיהם החבריים בשעות העבודה ובעיקר אחריה.

הסרט מלווה את הפטיש של האמריקאים לבירה אחרי העבודה, למרות שבזה הסרט העבודה גם היא עטופה ועמוסה באותה הבירה. החברים לשתייה יכולים להיות גם חברים לחיים ובני זוג, אבל הבעיה שלכל אחד מהם ישנם בני זוג משלהם, שלא כל כך מדברים באותה שפה, מה שיוצר תסכול אצל הצופים ואצל הדמויות לגבי התפקוד שלא קורה.



סופ"ש אחד, שממחיש במיוחד את חילופי הזוגות הדרושים, כמעט וגורר את המרצע מהשק, אבל רק כמעט ורק בקטנה ושוב אנחנו נשארים עם מתיחות יתר והכחלה מוגזמת. לאחר אותו סופ"ש החברים לשתייה ממשיכים להיות חברים לשתייה, ממשיכים להיראות כמו הזוג שהם צריכים להיות וממשיכים במשחקים מטופשים, בינם לבין עצמם, מה שהבד לא חייב להציג לצופיו מחוסר עניין ועודף קלישאתיות מעצבנת. לפי מיטב הבנתי, קוונטין טרנטינו טען שזה אחד מעשרת הסרטים הטובים של השנה. מה שממחיש בעיניי לחלוטין ובצורה שאינה משתמעת לשני פנים את גודל טירופו של הבמאי הגאון הזה.



כנראה שבכל גאון טמון פסיכופט שבלתי ניתן להבין למה הוא אומר את מה שהוא אומר על יצירות מסוימות, אבל אולי מרוב שהוא כל כך גאון הוא ראה משהו שאני ועוד אלפי צופים לא ראו. בכל אופן, הסרט מרוח, מרגיש די מיותר בשלבים רבים שלו ומציג צמד חברים טובים עם טונה של מתח מיני באוויר ואני מציע; חילופי זוגות בתור פיתרון ואולי יהיה אפשר לשווק את הרעיון בתור סרט למבוגרים בלבד ולפטור אותנו משעה וחצי של משחק מקדים שלא מתעלה מעבר להיותו משחק מקדים.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "חברים לשתייה": שותים וחופרים
סרטים בקולנוע