"בתוך לואין דיוויס": נסיך הניכור והשפל

קולנוע
האחים כהן חוזרים להעניק לצופיהם האדוקים עוד מנה גדושה של מינימליזם עלילתי, בשילוב עם מוזיקת פולק על רקע דיכאונו המתמשך וסבלו הבלתי נגמר של איש אחד שיכול למלוך רק על ממלכת הבעסה.

"בתוך לואין דיוויס": נסיך הניכור והשפל
"בתוך לואין דיוויס": נסיך הניכור והשפל

האחים כהן וג'ון גודמן, בלתי ניתנים להפרדה ובלתי אפשרי לבצע ניתוק, מלבד, כנראה, ניתוח להסרת משהו ממישהו. האחים מאוהבים והוא משיב אהבה חזרה, אמנם הוא הפעם בתפקיד קטן יותר ומלווה את הגיבור הראשי בתור דמות גרוטסקית ומרושעת, שמלחשת כמו השטן הקטן (והכבד) על אחת מכתפיו של לואין.

סרטם החדש של האחים כהן מוכיח שהם לא איבדו ולו שמץ מכישרונם הענק, בליהוק, בבימוי ובשאר האלמנטים שהפכו אותם להיות מאסטרים והאגדות חיות המגובות בפרסים מהאקדמיה והרטבה לאומית של מבקרי הקולנוע. כמה מילים וביקורות אוהדות נשפכו על סרטם החדש של האחים כהן ובדרך כלל שמבקרי קולנוע גומרים את ההלל על סרט מסוים, אני מבין שיש פה מקום חזק לנפילה והתמוטטות רצינית מכיוון שעם כל הרצון הטוב והכתב הנקי הם לא המתכונת והכיוון לקהל והזרם המרכזי.

עם זאת, זה עדיין סרט של האחים כהן, אז היה שווה לברר על מה המהומה. וכך, בשעת ערב מאוחרת ועייפות מטרטרת יצאתי למסע בהנהגת האחים כהן. כמובן שלא נפלתי מהכסא והתפעלתי מכל דקות שהייתה בסרט, אבל בסופו של דבר הרגשתי הנאה מרובה מעוד סרט של האחים היהודיים.



לואין דויוויס הוגדר במהלך הסרט במשפט אחד נהדר "האח האידיוט של המלך מידאס", המשפט הזה, מפיה של אחת מקורבנות הזרע שלו היה פשוט מדויק ונראה שזמר הפולק השלומיאלי שמוצג בתור גיבור הסרט עונה להגדרה המאלפת הזאת, כאשר כל מגע ידיו מביא חורבן ונגוע בחוסר מזל. אוסקר אייזק מסתבר בתור זמר שהוא גם שחקן נהדר ומוביל את הסרט עם הצגתם של מגוון רגשות תסכול מעורבבים ברגשות יום יומיים בצורה פשוט מופתית ואיתו צוות מסייע נהדר שמכיל את קארי מוליגן הנפלאה בתפקיד מרגיז למדי, ג'סטין טימברלייק המתבגר בתפקיד חביב ושונה למדי, ואיך אפשר בלי ג'ון גודמן הנדיר שמתפרע על המסך כמו שרק האחים כהן יכולים להרשות לו להתפרע.

סרט אווירה וסרט מוזיקלי שמתארים את הלך רוחו של אדם שכל כובד משקלו של העולם רובץ על כתפיו, הוא מתקשה לפרוץ קדימה בתור זמר פולק ומדגים את יכולותיו לא אחת ועם זאת הוא מתקשה לכבוש את רגשות התסכול שלו בכל הזדמנות אפשרית, כאשר צרור יכולותיו בתור בן אנוש הוא די נמוך.



בן אדם שמצד אחד מצליח להסתדר עם אנשים בצורה טובה על מנת לקבל מקום על הספה שלהם למשך הלילה ומצד שני הוא עושה הכל בשביל לחרב את השינה הבאה בביתם עם הטחת האמת שלו בהם ובאנשים סביבם וסביבו. על סף פריצה ועם סוכן גרוע, החלטות לקויות וסביבה שמנסה לעזור אבל לא מצליחה ונפש אומנותית שמעדיפה להישאר חסרת כל מאשר לחיות סתם וללא ייעוד אומנותי אמיתי.

סרט של תסכול, עצב והמון מלנכוליה אשר מלווה את הצופה גם בצילומים הנהדרים וגם בלוקיישנים המצוינים שמדגימים את הלך רוחו של הגיבור באופן הנאמן ביותר לנפשו.



סרט עם עלילה מינימליסטית, אבל עם לב ענק ורגש מתפרץ, האחים כהן פורטים על מיתרי הלב של הצופים ומערבבים רגשות והכל מוצג באופן מופתי על ידי השחקן הראשי, אוסקר אייזק וצוותו. אני לא חובב מוזיקת פולק מושבע או אפילו חובב סרטים עם אופי מוזיקלי בכלליות, אבל הגיבור המהורהר והסובל שמוצג והסרט המלנכולי עם מעט הומור שהפיקו האחים כהן פשוט תפס אותי והצליח לגרום לשילוב המוזר, עבורי, לעבוד.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בתוך לואין דיוויס": נסיך הניכור והשפל
סרטים בקולנוע