"טורבו": זוחל בטיל

קולנוע
החלום למהירות מתגשם בקולנוע אפילו עבור חילזון גינה פשוט, כאשר קונכייה פוגשת נייטרו וביחד הם יוצרים חוויה לילדים שמספרת את סיפורו של השבלול המהיר בתבל.

"טורבו": זוחל בטיל
"טורבו": זוחל בטיל

החיים בגינה לא יכולים להיראות שגרתיים יותר, בכל בוקר החלזונות מתעוררים ליום איסוף עגבניות, אחד מהחבורה נקטף על ידי עורב, נהלי הבטיחות מתחדדים בכל פעם כזאת והשגרה המשעממת נמשכת ונמתחת עד ליומם האחרון. רק חילזון אחד רוצה להיות יחיד ומיוחד, מהיר, סוחף ויוצא דופן, לחילזון קוראים ת'יאו והוא מושא ללעג כל שאר החלזונות והוא עומד לצאת למסע מופרך והזוי שיסתיים על מסלול המרוצים בתחרות בלתי אפשרית עם עשרות רכבים אחרים.



נשמע בדיוני, הזוי ובלתי סביר בעליל ? אכן כן, לכן ההפקה עברה לאנימצייה ממוחשבת ורצה עם הרעיון המוזר בתור סרט לילדים, התוצאה ? מתוקה מתוקה...חמודה עבור כל ילד שחולם חלום שנראה בשמיים ובלתי מושג. אבל בין החלומות למציאות ישנם פערים עצומים ולכן הילדים יוכלו להמשיך לחלום בעוד המבוגרים האינפנטיליים יוכלו ליהנות מאנימציה חביבה ומסרט מתקתק עמוס בשלל כוכבי הוליווד בכל קנה מידה אפשרי.
ריאן ריינולדס הוא ת'יאו, לימים טורבו, החילזון עם הפנטזייה התמימה והמקסימה של להיות שונה ונבדל לטובה מהאחרים במהירותו ולעשות משהו גדול וענק עם עצמו.



לא כל כך קשה לזהות את ריינולדס מדבב את החילזון השאפתני והוא עושה עבודה טובה בתפקיד. מי שאי אפשר שלא לזהות את קולו הוא פול ג'יאמאטי הצעקן והמוחצן שמגלם את מצפונו ואת אישיותו הזהירה של החילזון. הוא אחיו המשעמם שלא רוצה לסכן את אורח חייו הבנאלי ומנסה לשדל את אחיו להצטרף לחיים בטוחים ונטולי סכנות. ג'יאמאטי פשוט גונב את ההצגה עם הופעה נהדרת מאחורי המיקרופון ועושה עונג לאוזניים, כל אימת ששומעים את נימת קולו.

מנגד, הגורמים המאזנים את הרצון לשקט ושלווה הם כמה וכמה שבלולים המיוצגים על ידי שחקנים תוססים בתעשייה ובעלי אישיות מוחצנת וכזאת שתואמת את תפקידי חלזונותיהם.



סמואל ג'קסון, מישל רודריגז, מיה רודולף וסנופ דוג מדבבים את חלזונות המירוץ שפוגש ת'יאו בדרכו לשינוי אופיו ואישיותו והם גם אלו שמהווים גורמים מאזנים, כאמור, לאחיו של ת'יאו ומוציאים את ה"טורבו" ממנו, בעוד אחיו מנסה להצניע אותו. לבסוף מייקל פניה ולואיס גוזמן מגלמים צמד אחים מקבילים לצמד החלזונות ובעלי אופי מקביל וחלומות ותקוות מקבילות לאלו של החלזונות, אלא שהם, כביכול מככבים בעולם האמיתי, זה שמעל עולם חלזונות הגינה.

האחים מנסים להניע את עסק הטורטיות שלהם ונכשלים פעם אחר פעם עד שנכנסים למרכז הקניות המיובש שלהם זוג החלזונות שיתנו גלגול קדימה לעסקים.



מרכז הקניות מציג מספר טיפוסים חביבים שחייהם דורכים במקום, כמו שני האחים וכל מה שנותר להם, על מנת לפלפל את חייהם בטיפת חריפות, הם תחרויות החלזונות, אותם הם מטפחים בסביבת מרכז הקניות. סרט די פשוט וחביב, בלי יותר מדי יומרות ושאיפות ועם שחקנים טובים, שמיועד לילדים והוא באמת כיפי ונחמד, אבל לא יותר מזה. מעביר את הזמן בכיף ומשרת את המטרה לשמה הוא הופק.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "טורבו": זוחל בטיל
סרטים בקולנוע