"ליגת הצדק", עד כמה זה אמיתי?

קולנוע
כחודשיים לאחר ש"איש הפלדה" הפך לשובר קופות מטורף ובעצם היווה את יריית הפתיחה להפקת סרט ההמשך המדובר "איש הפלדה 2", לקראת יציאתו לאקרנים של הסרט "ליגת הצדק" ב-2017, הגיע הזמן לבדוק עד כמה DC קומיקס נחושה ויכולה להעמיד תחרות אמיתית לפרוייקט הנוקמים של מארוול.

"ליגת הצדק", עד כמה זה אמיתי?
"ליגת הצדק", עד כמה זה אמיתי?

אם מארוול הצליחה להעמיד שלל שוברי קופות סביב היקום הקולנועי שלה ופרוייקט הנוקמים המצליח, הרי ש-DC קומיקס כבר לא מאט זמן מנסה לעבד לקולוע את סרטי סופרמן והיקום הקולנועי שלה, אך עד כה הסתפקו בסרטי אנימציה מוצלחים וסדרות טלוויזיה בודדות, ומסתבר שבתחום הטלוויזיה, DC קומיקס מצליחה הרבה יותר.

"איש הפלדה" - עתידו כבר מובטח!



במידה רבה מאוד, אולפני האחים וורנר ו-DC קומיקס רואים ב"איש הפלדה", את הסרט הראשון בסדרת סרטי קולנוע שיתבססו על יקום DC. אף שהסרט זכה לביקורות מעורבות ונקטל עקב מיעוט בהומור, אולם אין ספק שהסרט הפך להצלחה מסחרית מסחררת ולכן אולפני האחים וורנר לא היססו להכריז שיופק סרט המשך, ובפסטיבל הקומיק-קון האחרון אף הפתיעו עם ההכרזה המדהימה לפיה סרט ההמשך יאחד בין סופרמן לבאטמן, בכך גם פתחו את מרוץ ההשערות והניחושים באשר לליהוק הצפוי ולשחקן שיגלם את ברוס ויין (אם כי דיווחים אחרונים טוענים כי ריצ'רד ארמיטייג', מההוביט: מסע בלתי צפוי וג'וש ברולין מיחידת הגנגסטרים צפויים להיות מלוהקים לתפקיד).

אלא שלצד זאת מעניין יהיה לדעת, עד כמה מובטח בעצם עתידו של הסרט "ליגת הצדק"? יש לציין שכבר ב-2008 ג'ורג' מילר נתבקש על ידי אולפני האחים וורנר לביים את הסרט "ליגת הצדק" (Justice League: Mortal) וכבר לוהקו שלל שחקנים לתפקידים השונים (ארמי האמר לוהק כבאטמן, מגאן גייל כוונדרוומן, ד. ג'. קוטרונה כסופרמן, קומון כגרין לנטרן, ואדם ברודי כפלאש), אך ההפקה בוטלה לאחר שמילר התקשה להתחיל מיד בצילומים וצוות השחקנים המשיך לפרוייקטים אחרים.

מי יהיה "האביר האפל"?



אם כי מאז יציאתו לאקרנים של הנוקמים, חברת DC קומיקס ואולפני האחים וורנר מנסים להוציא לפועל הפקת עתירת תקציב של סרט הקולנוע "ליגת הצדק" ובפסטיבל קומיקון 2013 אף הוכרז כי הסרט ייצא לאקרנים בשנת 2017, אם כי לא ברור עד כמה הסרט ייצא לפועל מאחר ובאפריל האחרון נשיא אולפני האחים וורנר, ג'ף רובינוב, הצהיר כי בסרט לא יהיו מעורבים כריסטופר נולאן או כריסטיאן בייל שגילם את באטמן בסרטיו של נולאן, ויותר משיש אישושים לעובדות שלא מאומתות. הדבר היחיד שידוע הוא כי ביוני 2013 דייוויד ס. גוייר נשכר לעבוד על תסריט עבור הסרט. ההתעניינות סביב הסרט אף הביאה את סטיבן אמל, שגילם את החץ הירוק בסדרת הטלוויזיה החץ להצהיר בראיון כי היה שמח לגלם את דמותו של החץ הירוק גם בסרט קולנוע. בינתיים נראה ששלל ספקולציות סובבות סביב השחקן שעשוי לגלם את באטמן ואלה מתחילות בהשערות פרועות ומסתיימות בדיווחים לא מאומתים בינתיים לפיהם ריאן גוסלינג, ג'וש ברולין וריצ'רד ארמיטייג' מועמדים לגלם את הדמות.

פלאש יקבל סרט משלו!



אז כמה באמת יש ל"ליגת הצדק" סיכוי? אומנם האחים וורנר הצהירו כי "ליגת הצדק" ייצא לאקרנים ב-2015, באותה שנה שייצא לאקרנים הסרט "הנוקמים 2", אך לא מזמן התאריך נדחה ל-2017. ונראה שהאחים ורנר לא מתכוונים ליצור יקום קולנועי בדומה למה שעשו מארוול. האחים וורנר אישרו כי בסרט תופענה הדמויות הבאות: באטמן, סופרמן, פלאש, גרין לנטרן וגם וונדר-וומן. דמויות שהצליחו הרבה מאוד בסרטי האנימציה ובינתיים עובדו לקולנוע ולטלוויזיה רק שלושה מהם (סופרמן, שעובד ל"איש הפלדה"; ובאטמן שעובד לסדרת "האביר האפל", אם כי לאחר שכריסטיאן בייל אינו מעוניין להמשיך לגלם את הדמות, שוב יש צורך בעיבוד מחודש; וגרין לנטרן שעובד לסרט "גרין לנטרן" ונכשל מאוד בקופות, בלשון המעטה). בינתיים האחים ורנר אישרו כי פלאש יופיע בסרט קולנועי משלו ואף בסדרת טלוויזיה משלו (בעבר הופקה סדרת הטלוויזיה "הברק" מ-1991, שזכתה דווקא להצלחה אך לא חודשה עקב סכסוך בין המפיקים). פלאש גם יופיע בהופעת קמאו בעונה השנייה של סדרת הטלוויזיה החץ, שתעלה בספטמבר 2013.

גרין לנטרן: הכשלון הקולנועי יזכה לאתחול?



הבעיה העיקרית היא גרין לנטרן, שסרט הקולנוע מ-2011 בכיכובו של ריאן ריינולדס נכשל מאוד בקופות, ולא ברור אם אולפני האחים וורנר אכן יעבדו את הדמות לסרט קולנועי חדש, כפי שאירע עם הענק הירוק של מארוול, שעובד לקולנוע פעמיים (ב-2003 וב-2008) וזכה להצלחה רק בפעם השנייה.

האם מגיע לוונדר-וומן סרט קולנוע משלה?



בעיה נוספת היא וונדר וומן, משום מה קיים קונצנזוס בהוליווד לפיו נשים גיבורות-על הוא משהו שלא יצליח לשבור את הקופות. כך למשל, האלמנה השחורה זכתה לפופולריות רבה לאחר שהופיעה כדמות משנית בסרטי הקולנוע של מארוול בגילומה של סקרלט ג'והנסון המדהימה, ובמארוול עדיין לא בטוחים אם סרט קולנוע בכיכובה של האלמנה השחורה צפוי להצליח, כך הוא הדבר, גם בוונדר-וומן. אלא שבמקרה שלה, אפילו סדרת טלוויזיה לייב-אקשן נכשלה. בפיילוט שהופק ב-2011, אדריאן פאליקי גילמה את וונדר-וומן, אך הפיילוט נכשל והסדרה עצמה לא יצאה לפועל. מה גם שכדמות קומיקס, לוונדר-וומן יש שוני רב לעומת סופרמן ובאטמן, בעוד שלשניים האחרים יש כלל ברזל לפיו הם אינם הורגים, וונדר-וומן אומנה להיות לוחמת ואין לה בעיה להרוג את יריביה, ומבחינת פיתוח דמות היא יכולה להצליח, השאלה עד כמה יצליחו בכך תסריטאי האחים וורנר.

נותר רק לחכות ולראות האם DC קומיקס והאחים ורנר ישכילו להוציא תחת ידם מוצר משובח ואולי מוצלח יותר מזה של מארוול ולהקים לתחייה את היקום הקולנועי של DC קומיקס.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ליגת הצדק", עד כמה זה אמיתי?
סרטים בקולנוע