עדיף למות יפה

קולנוע
ברוס וויליס כבר מזמן לא פוגע בבחירת הסרטים שלו, ונותן ליד שמכוונת את הקריירה שלו להוביל אותו בדרך הבטוחה לחיות אותה בצורה מאוד מכוערת.

עדיף למות יפה
עדיף למות יפה

מכירים את זה שיש סדרת סרטים שאתם יודעים שבכל סרט שהיא תתקדם במספר אחד נוסף, כך היא תאבד מאיכותה וכל סרט חדש יוריד אותה למטה, לשאול הקולנוע ולאבדון, אבל אתם לא מסוגלים להפסיק לראות כי כבר ראיתם את כל הסרטים הקודמים? אם אין לכם מושג על מה מדובר, אז בהחלט תוכלו לפסוח על הסרט האחרון והמביש בסדרת "מת לחיות", אם יש לכם מושג אז תמשיכו לקרוא ואולי אני אוכל להניא אתכם מלעשות את הטעות. שם הסרט באמריקאית הוא Die Hard, ונדמה שהמשמעות שלו כבר דבקה בסדרת הסרטים, כיוון שנראה שאין דרך אחרת להרוג את סדרת הסרטים הזאת שבה מככב ברוס וויליס. נראה כי הדבר היחיד שיכול לעצור את יציאת סרטי ההמשך של הסדרה הוא מותו בטרם עת של וויליס, או ההבנה כי הוא חייב להניח, לעיתים, לפרויקטים מזדקנים (בדומה לו) ולתת לזקנתו להוביל את הקריירה שלו לתפקידים שיהלמו מעט יותר את גילו המתקדם.

ג'ון מקליין העייף והשבע נראה כאילו נתלש מפרויקט הכוכבים המזדקנים של הסרט "רד" והסרט עצמו נראה כמו ספין אוף עלוב ומשותף של "רד" הפנסיונרי ו"מת לחיות", שכעת נדמה שאפשר לומר עליו בביטחון, הגוסס והמונשם באופן הכי מלאכותי שאפשר. אם נרצה לראות סרט אקשן מלא פיצוצים ומשפטי קאץ' חבוטים ועייפים אפשר לפנות לעשרות סרטים שיצאו השנה בחסות הקריירות המנוחות של כריסטיאן סלייטר, קובה גודינג ג'וניור, סטיבן דורף ואחרים. לעומתם, ברוס וויליס מקפיד בשנים האחרונות לעבור בין פרויקטים נחותים (שני סרטיThe "בלתי נשכחים", "לשחק באש" וכמובן "חטיפה לאור יום" לדוגמא) לבין פרויקטים טובים יותר ושאפתניים דוגמת : "לופר" המצוין, "ממלכת אור הירח" הביזארי וכמובן "רד" הנהדר ומשובב הנפש.



מעמד הכוכב האדיר שהיה לו מקנה לו את החפיפה והדילוגים בין זבל לזהב (או ברונזה), אבל כל הדברים הללו לא מכשירים אותו לרצוח בדם קר את אחת מסדרות סרטי האקשן המוצלחות של סוף השמונים ותחילת התשעים.בראשון הוא היה אגדה מהלכת על שתיים, בשני הוא נשאר נהדר ובשלישי הוא עדיין היה מצוין בשיתוף פעולה פורה עם סמואל ל. ג'קסון (שאגב מזכיר את וויליס ככוכב מסוגו בבחירת הסרטים בהם הוא משתתף). הסרט הרביעי כבר ירד בדרגה כהמשך ישיר לירידה הטבעית והיה לא רע, עתיר באפקטים חדישים ועלילה סבירה בהחלט, אבל שום דבר לא הכין אותי ואת שאר קהל הצופים והמבקרים לירייה הזאת בפנים הנאמנות שלנו. סרט באמת עלוב וכ"כ צפוי שהדבר היחיד שמתיימר לחפות על כל חיסרון אפשרי הוא העובדה שהמון מכוניות עפות באוויר ולא מעט כדורים שורקים בכל ומכל עבר. וויליס לא מספק את הסחורה (אלא אם אתם מתייחסים לעובדה שהוא נותן את ה"ייפי קאייי מאדר פאקר" הקבוע של הסדרה), הוא מגלם את דמותו של ג'ון מקליין ללא שום כריזמה וקסם אישי, התסריט לא סיפק לו משפט אחד שמעיד על מוח של אדם מאחורי האיש והמגן הנאמן שהוא מקליין בעבור רבים.



אין שום חלק בסרט שברור שיתנהל בצורה או כיוון אחר ממה שמדמיינים באותו הרגע שיקרה. הצוות המסייע לוויליס באמת נראה כאילו נתלש מסוג סרטי האקשן הרדוד ביותר. הרבה פליטי סדרות וסרטי אקשן מדרג ג' ומטה מהווים את השלמת הקאסט שאינו ברוס וויליס וככה נראית התוצאה, עלובה בהתאם. גם העלילה המתמקדת באויב הישן של המלחמה הקרה מנסה להיאחז בציפורניים בשרידי הישנים של שנות השמונים וכמובן שחוסר המעוף שמנייד את הסרט לרוסיה גם לא מצליח למצוא משהו יותר מקורי מצ'רנוביל בתור מקור כל הצרות וזירת הפשע הנוכחית בחלק מהסרט. אין טיפה של חשיבה על מה שמוציאים, הבמאי ושאר השחקנים, תחת השם המחייב "מת לחיות" וכמובן שברוס וויליס הוא האחראי הבלעדי לגורל הקריירה שלו ונראה שהוא בוחר בדרך הפחות מומלצת על מנת לשאת את שמו כשחקן טוב, במבט לאחור, לאחר שתסתיים הקריירה שלו.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על עדיף למות יפה
סרטים בקולנוע