ג'ואל אדגרטון עולה שלב

קולנוע
לאחר שכיכב לצד ליאונרדו דיקפריו בסרטו של באז לורמן, "גטסבי הגדול" אשר יצא לאקרנים ביום חמישי האחרון, ג'ואל אדגרטון נועד לככב לצידו של כוכב נוסף מהתעשייה הוליוודית, אך מיהו הכוכב?

ג'ואל אדגרטון עולה שלב
ג'ואל אדגרטון עולה שלב

בשנים אחרונות ג'ואל אדגרטון הפך לאחד השחקנים הפופולריים בהוליווד, הוא הוכיח את כישרונו בסרטו של דיוויד מישוד "ממלכת החיות" אשר בו גילם את דמותו של בארי בראון שעל תפקידו אדגרטון זכה לשבחים רבים מהמבקרים המשפיעים בתעשיית ההוליוודית. לאחר מכן הוא המשיך בסרטו עטור השבחים של גאווין אוקונור "לוחם" בו גילם את דמותו של ברנדן, אחיו של טומי (טום הארדי, "עלייתו של האביר האפל") שאיתו לא דיבר במשך שנים, ולבסוף השניים נפגשים במקום הכי לא צפוי, בזירת האגרוף אשר בו המנצח זוכה בצ'ק שמן ובכבוד האבוד. "לוחם" הוא אחד מהסרטים הבודדים שהצליחו בשנת 2011, ובמיוחד כשזה נוגע לדרמות ספורט הודות לאדגרטון וטום ארדי שבין היתר נתן שואו מטורף.

בימים אלו אדגרטון מככב בגרסתו של באז לורמן ל"גטסבי הגדול" אשר יצא לאקרנים בארה"ב בשבוע שעבר ובארץ ביום חמישי האחרון. בסרט אדגרטון מגלם את דמותו של טום ביוקנן הנשוי (שלא באושר) לדייזי ביוקנן (קארי מוליגן) שבה הוא בוגד עם נשים אחרות. לאורך הסרט אדגרטון מתעמת עם גטסבי (ליאונרדו דיקפריו) שבסה"כ רוצה להשיב לחיקו את אהובתו משכבר הימים. הסרט זכה לביקורות חיוביות רבות, אך עם זאת, הוא לא הצטייר כסרט איכותי כזה שמשאיר חותם לאורך זמן.

על-פי דיווחים חדשים, אדגרטון יככב לצידו של ג'וני דפ, וזאת על-פי אתר "הדדליין" אשר דיווח כי השחקן הבריטי יככב לצידו של כוכב סרטי "שודדי הקאריביים", ג'וני דפ בסרטו החדש של בארי לוינסון "בלאק מאס" ("Black Mass") בו אדגרטון יגלם את תפקידו של ג'ון קונולי, סוכן FBI אשר בילדותו היה חברו של ג'יימס "וויטי" בולגר אשר הפך לגנגסטר חסר גבולות בגילומו של ג'וני דפ.

הסרט "בלאק מאס" מבוסס על סיפורו האמיתי של ג'יימס בולג'ר, מאפיונר אשר גדל בשכונות העוני שבבוסטון, שם הוא החל את דרכו כמנהיג כנופיה אירית שעסקה בסחיטות, הימורים וסחר בסמים. בין היתר, בולג'ר היה מעורב במשטרה המקומית כמודיע, דבר שעזר לו לקבל פרוטקשן, ובכך הצליח להעלים את ארגוני הפשע המתחרים לו. בולג'ר אשר גויס בתור מודיע על-ידי סוכן ה-FBI ג'ון קונולי, אותו סוכן שהזהיר אותו כי עומדים להעמידו לדין על הפשעים החמורים שבהם היה מעורב. לאחר המידע שקיבל, בולג'ר נעלם כלא היה וב-1999 הוא נכנס לרשימת עשרת המבוקשים של הבולשת אשר הציעה כמיליון דולר על ראשו. ובאשר לקונלי, הוא הורשע בעבירת בגידה בממשלה ונכנס לכלא.

על סיפורו של בולג'ר נכתבו מספר ספרים אשר היווה השראה לבמאי המדופלם מרטין סקורסזה אשר הביא לנו ב-2006 את סרטו "השתולים" בו כיכבו ליאונרדו דיקפריו, מאט דיימון וג'ק ניקולסון אשר גילם את דמותו של פרנק קוסטלו ראש המאפיה האירית בהתבסס על סיפורו של בולג'ר. לאחר יציאתו לאקרנים, הסרט זכה לביקורות נלהבות ואף זכה באותה השנה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר.

והנה תזכורת קטנה לשתול;



כמו כן, ג'וני דפ יחל את עבודתו בסרט "בלאק מאס" כאשר יסיים את עבודתו בסרט הביכורים של וולי פיסטר "התעלות". וכן, מדובר באותו פיסטר שזכה באוסקר על צילום הסרט "התחלה", ובין היתר גם היה אחראי על צילומי הסרטים "מאניבול" ועל "עליית האביר האפל" של כריסטופר נולן. התסריט לסרט "בלאק מאס" נכתב על-ידי מארק מאלוק בהתבסס על רב המכר של ג'רארד אוניל ודיק לייר באותו השם.

לג'ואל אדגרטון יש לא מעט פרויקטים לסיים, אחד מהם הוא המערבון "לג'ין יש אקדח" שכרגע נמצא בשלבי הפקה על-ידי הבמאי גאווין אוקונור ("לוחם"). בין היתר הוא יככב עוד השנה בסרטו של מתיו סביל "פשע" ("Felony") בו מגלם שוטר אשר חייו נהרסים כאשר הוא מגיע למועדון לילה כדי להירגע מיום קשה בעבודה, אך לאחר שהוא שותה יותר מהמותר, הוא מסיים את הערב בדריסת רוכב אופנים.

כמו כן, הסרט "בלאק מאס" יבויים על-ידי בארי לוינסון ("איש השנה", "ד"ר מוות ומיסטר ג'ק"), ובכיכובם של ג'וני דפ וג'ואל אדגרטון שלוהקו עד כה. צילומי הסרט יחלו לקראת סוף השנה כאשר יוניברסל פיקצ'רס אמורים לצרף מספר שחקנים נוספים לקאסט הסרט.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ג'ואל אדגרטון עולה שלב
סרטים בקולנוע